motor jatten..

alsof ze een slijptol gebruiken... Geloof ik niets van, veel te veel herrie.


En alsof een verzekering zo heel veeluitmaakt,ja, je krijgt wle wta trerug, maar zelden voldoende en al het geze*k dat en gejatte motor opleverd (inclusief het trauma) wil je echt niet meemaken volgens mij.
 
Eigenlijk vind ik het ook gewoon interessant: Ik wou laatst een slot kopen. Ik dacht aan een zware kettingslot, omdat je einigszins kan opvouwen, maar las toen dat beugelsloten beter zijn. Alhoewel die nog maar steeds paar minuten meegaan. Maar het ijzer is meeestal even dik en de sloten zitten altijd in hardstukstaal. Wat is dan het verschil voor een dief?
In autoprogramma's lieten ze ook wel eens dieven zien best leerzaam, ( om beter te verdedigen, niet nadoen)

Edit diefstalverzekering:
Alle mods die je hebt gedaan ben je kwijt, plus dat je meestal niet hetzelfde terug kan kopen
 
alsof ze een slijptol gebruiken... Geloof ik niets van, veel te veel herrie.

alsof er zoveel vernieuwends uit dit topic zou komen :?

je weet toch zelf ook dat het gros zo gigantisch makkelijk te jatten valt -O-

vreemd topic en doe ook een verzoek tot slotje, mischien breken ze die niet open :)
 
Hoe doe je dat??

...blablabla hoe breek je een slot open?....

(alles en iedereen zit eraan, rem/koppelingshedelafstellingen worden verzet, krassen op de tank, bij het zadel en op de kuip, lichtknoppen omgezet, knipperlicht aan etc, etc..)

Koop een hoes, dat scheelt al een hoop aan beschadigingen.
 
motorhoes: helpt niet, een paar keer half van de motor terug gevonden en 1 keer zlefs gewoon met iemand afdruk erin, die was gewoon OP de hoes op de motor gaan zitten |(


Dat lijkt me is behoorlijk frustrerend -O-

Reden dat ik een staalkabel om de motor + motorhoes heendoe, anders jatten ze'm dus gewoon weg (de hoes) B| Je kunt ook de gaatjes in de motorhoes gebruiken om het aan de motor vast te maken, maar die trekken ze dus gewoon kapot :X
 
In feite gaat het over de beveiliging van een object:

Simpel gezegd: Beveiling bestaat uit schillen..hoe meer schillen hoe lastiger


Die schillen varieren per situatie waar en wanneer die gestald wordt...

Check ook je verzekering (moet die binnen staan?) wat zijn de eisen qua sloten en alarm?


En zorg er voor dat je motor als die in de tuin staat niet alleen zelf beveiligd is maar ook omgevingsdetectoren hebt...

zoals lampen die aan gaan of een stil alarm die je waarschuwt als er iemand in je tuin is...vrij simpel te bouwen dat soort constructies..

Als dit nou je eerste antwoord was geweest had je ons 10 irritante antwoorden bespaard! Hier heeft de TS wat aan, niet aan dat eerdere gedram.
1 x je mening geven is duidelijk genoeg.
 
Koop een hoes, dat scheelt al een hoop aan beschadigingen.
:N
Mijn moto stond onder een hoes op straat.
Op een dag lag de achterkant van de hoes op het zadel, ze hadden er dus ondergekeken.
Op een andere dag lag de moto met hoes en al op de grond :(
kostprijs... nieuwe remschijf, en nieuw stuur (650 EUR!!!)

Maar MrHawkeye heeft gelijk... werken met schillen... hoe langer de dieven er over doen, en of hoe méér kans ze hebben om gedetecteerd te worden, hoe minder zin ze hebben om er aan te beginnen.
 
In feite gaat het over de beveiliging van een object:

Simpel gezegd: Beveiling bestaat uit schillen..hoe meer schillen hoe lastiger


Die schillen varieren per situatie waar en wanneer die gestald wordt...


Aha,

En een Ogre is als een ui.....


Dus Shrek is goed beveiligd :Y :Y :Y

( ohja... en ook wel eens lastig *D )


8-) 8-)

't is weer mooi weer buiten :+
 
ik dacht dat je de goedkopere sloten ook open kon krijgen met een auto krik, en inderdaad stuurslot kan je als je de contact verwijdert gewoon met een schroevedraaier doen (bij een kameraad gedaan toen hij zn sleutels+reserve kwijt was) stuurslot was wel bij een brommer trouwens, ik weet niet of dat uitmaakt :?

ik vind dat alarm er standaard op moet zitten maar daar zullen ze ook wel trucjes voor hebben
 
...

Ik ben echt benieuwd hoe ze dat nou doen. Dit alles omdat mijnmootrinmiddels dor gezuer met dewoningbouw volin het zicht bijna op de straatmoet staan, ik heb van de week al aangifte gedaan vabn vervnieleing (alles en iedereen zit eraan, rem/koppelingshedelafstellingen worden verzet, krassen op de tank, bij het zadel en op de kuip, lichtknoppen omgezet, knipperlicht aan etc, etc..) maar ik ben als de dood dat ze hem een keer jatten.

Jij moet gewoon gaan verhuizen.
Naar een huis met een tuin, die makkelijk toegangelijk is voor de motor,
maar niet voor onbevoegden, door een 2m hoog hek bijvoorbeeld.

Toevallig weet ik nog een leuke voor je :)

O-)
 
Heb zelf eens m'n eigen motor "gejat" toen m'n alarm op hol sloeg en continue bleef loeien. Eerst die sirene er af gerukt, daarna werd het wat lastiger om de startonderbreker te omzeilen, maar na wat gepuzzel en de juiste draden doorknippen was dat ook geen probleem meer. Sloten nog nooit geprobeerd alleen :P
 
Ik ben echt benieuwd hoe ze dat nou doen. Dit alles omdat mijnmootrinmiddels dor gezuer met dewoningbouw volin het zicht bijna op de straatmoet staan, ik heb van de week al aangifte gedaan vabn vervnieleing (alles en iedereen zit eraan, rem/koppelingshedelafstellingen worden verzet, krassen op de tank, bij het zadel en op de kuip, lichtknoppen omgezet, knipperlicht aan etc, etc..)

Een hoes eroverheen houdt de meeste nieuwsgierige handjes wel op afstand.
Kan je geen container plaatsen:
http://www.motorkluis.nl/index.html
 
Terug
Bovenaan Onderaan