motor jatten..

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.192
41
Hoe doe je dat??

Maak je geen zorgen, ik was het echt niet van plan te gaandoen, maar je moet je vijand kennen.Mijn motor staat altijd op stuurslot, 2 schijfremsloten (1 ondingetje, zat er bij de koop al bij en een art4 slot) en met een art kettingslot van abus aan een abus muuranker, toch schijnt alles met een in een minuutje of wat geregeld te zijn.

Ik heb die sloten eens bekeken en ik snap niet hoe je die doorkrijgt, echt niet. Schijfremslot is dus art4, dat betekend dat ze er waarschijnlijk 4 minuten minimaal voor nodig hebben, het zou mij in 4 maanden nog niet lukken denk ik.

En hoe ze dat contact en stuurslot ontwijken zonder eerst de halve motor te demonteren snap ikook echt niet. Als je je motor met een defect contactslot/stuurslot bij de dealer achterlaat ben je volgensmij een paar uurlonen armer voor je hem terug hebt.

Ondanks dit en ondanks de startblokkeringen (hss van Honda geloof ik) schijnen veel motoren toch in een kwestie van minuten weggereden kunnen te worden, onbegrijpelijk. (en dan heb ik het niet over optillen en ineen busje zetten).

Ik ben echt benieuwd hoe ze dat nou doen. Dit alles omdat mijnmootrinmiddels dor gezuer met dewoningbouw volin het zicht bijna op de straatmoet staan, ik heb van de week al aangifte gedaan vabn vervnieleing (alles en iedereen zit eraan, rem/koppelingshedelafstellingen worden verzet, krassen op de tank, bij het zadel en op de kuip, lichtknoppen omgezet, knipperlicht aan etc, etc..) maar ik ben als de dood dat ze hem een keer jatten.
 
Sloten bevriezen met stikstof en stuk rammen of zagen/knippen...of doorslijpen.
Schijfremslotjes.. wielen demoneteren in ergste geval.. :+
Muuranker dito.. stuurslot/kontakt.. de ouderwetse parkertrekker of schroevendraaier.

Startonderbreker.. tja als je weet welke draadjes je doorknipt en welke je moet verbinden..

Tis net als pc's en antivirus/beveiliging, wat hemaakt kan worden kan ook weer gekraakt worden.

Helaas.
 
hmmzzz dat je het wil begrijpen snap ik......
want wie zijn vijand kent..... })

maar om dit op een openbaar forum na te vragen vind ik niet bijster verstandig :X

ik hoop iig voor je dat ze netjes op haar plekkie blijft staan!!

grtz
jamie
 
lekker simpel topic B|

even alle tips en adviezen op een rijtje voor de beginnend motordief; ga door ga door :X
 
Ik ga je echt geen tips geven of het hier toelichten...vraag het maar in een meeting ofzo.

Lijkt me niet verstandig om het hier toe te lichten.

Maar ik kan je 1 ding zeggen..geen enkel slot is veilig ik weet zo al 3 manieren.


Ik stel ook voor dat niemand dat hier gaat toelichten.
 
hmmzzz dat je het wil begrijpen snap ik......
want wie zijn vijand kent..... })

maar om dit op een openbaar forum na te vragen vind ik niet bijster verstandig :X

ik hoop iig voor je dat ze netjes op haar plekkie blijft staan!!

grtz
jamie

het diefengilde kent de methodes toch al...

Dat van bevriezen en stukslaan met stikstof geloofik trouwenshelemaalniet in, klinkt volgensmij in theorie veel mooier dan in praktijk.

En de beschreven methode kost je als je al die sloen te pakken wilt nemen toch echt wle een kwartier à anderhalf uur en volgensmij kunnen ze het veel sneller...
 
B|

zeker als er net 3 motoren van 3 vrienden zijn gejat B| B| B| B|


optieven met dit soort topics
 
Ik vind dat oplsot een beetje overbodig, komop, alsof iemand inderdaad M-F nodig heeft om eenmotor te jatten. Hooguit om er 1 te vinden :X
 
Klopt maar daarom hoef je het ze nog niet makkelijker te maken..

Op slot dit topic...vind ik nu wel een geslaagde opmerking
 
Terug
Bovenaan Onderaan