Motor jeans

Diver2000

MF veteraan
14 aug 2019
2.185
1.572
Oosterhout Gld.
Ik heb een vraag over motorjeans.
Zijn die makkelijk te wassen met al die kevlar inzetstukken?
Mijn motorpak draag ik altijd met onderkleding en ik spoel mijn pak regelmatig met water schoon, zowel binnen als buiten.
Nu twijfel ik of ik voor het woon-werk verkeer een spijkerbroek wil kopen met kevlar. Alleen die draag ik dan natuurlijk meer dan mijn normale pak.
Die moet dus zeer regelmatig de wasmachine in.
 
Kijk eens of er toevallig een label in zit met was instructies. Ik neem aan dat je kevlar jeans gewoon kan uitwassen
 
Ik heb er 3 gehad waarvan ik er nog 2 heb (een doorverkocht omdat 'ie me te warm was).
Alle 3 moesten op 30 graden gewassen worden, gewoon in de wasmachine met normaal wasmiddel. Enkel ff de kniebeschermers eruit.

Maar zoals @jgpeggeman zegt: check ff het waslabel. ;)
 
Ik heb er 3 gehad waarvan ik er nog 2 heb (een doorverkocht omdat 'ie me te warm was).
Alle 3 moesten op 30 graden gewassen worden, gewoon in de wasmachine met normaal wasmiddel. Enkel ff de kniebeschermers eruit.

Maar zoals @jgpeggeman zegt: check ff het waslabel. ;)
Thnx, ik ga eens kijken naar een jeans en dan het label controleren. Mocht wassen een probleem zijn geweest had ik ook niet verder gekeken.
 
Is geen probleem, volgens de voorschriften van mijn motorjeans kwestie van kniestukken (en eventuele heupbeschermers) verwijderen, broek binnenstebuiten keren, en op 30 graden de machine in. Gaat prima! :Y
 
Ik was ze ook gewoon op 30 graden. Kniestukken eruit en binnenstebuiten. Ik was ze meestal wel even apart, meer om de wasmachine niet te zwaar te beladen. Verder geldt volgens mij voor alle spijkerbroeken, niet te vaak wassen.
 
Ik heb mijn broek nog nooit gewassen.
Soms een regenbui om die verdwaalde vlieg weg te spoelen.
ruikt wel een beetje naar olie, rubber en benzine. Hèèrlijk *O*
 
Hou er wel rekening mee dat je broek na het wassen niet meer water afstotend is,als deze dat was.
 
Dat zijn jeans toch nooit?
Maar mijn pak is het na wassen nog steeds hoor. Daar heb ik dan wel speciaal wasmiddel van Revit voor gebruikt.
 
Ik was mijn motorjeans niet regelmatig, eens of twee keer per jaar, en inspuiten nadien doe ik ook niet want ik ben een mooi weer rijder.

Kortom, label bekijken en wassen conform de voorschriften....
 
Gewoon in de machine idd. Was wel mijn inzetstukken vergeten... overleeft ie ooit wel, maar je komt ze dan op rare plekken en dubbelgevouwen tegen
 
Laatst bewerkt:
Ik was mijn motorjeans niet regelmatig, eens of twee keer per jaar, en inspuiten nadien doe ik ook niet want ik ben een mooi weer rijder.

Kortom, label bekijken en wassen conform de voorschriften....
Inspuitspul heb ik trouwens nooit effect van gemerkt. Ja kan wel tectyl gebruiken om een lekkende textiel jas dicht te krijgen..
 
Inspuitspul heb ik trouwens nooit effect van gemerkt. Ja kan wel tectyl gebruiken om een lekkende textiel jas dicht te krijgen..
En met regenbui word ik toch gewoon nat, en onder de douche ook. Dus na de rit ff douchen en droge kleren aan...klaar. Spaar je zo’n spuitbus ook uit. Bovendien zo vaak word ik ook niet nat....
 
Ik heb mijn broek nog nooit gewassen.
Soms een regenbui om die verdwaalde vlieg weg te spoelen.
ruikt wel een beetje naar olie, rubber en benzine. Hèèrlijk *O*
Ik geloof er geen zak van dat tie ALLEEN naar olie, rubber en benzine ruikt...
 
Ik heb een vraag over motorjeans.
Zijn die makkelijk te wassen met al die kevlar inzetstukken?
Mijn motorpak draag ik altijd met onderkleding en ik spoel mijn pak regelmatig met water schoon, zowel binnen als buiten.
Nu twijfel ik of ik voor het woon-werk verkeer een spijkerbroek wil kopen met kevlar. Alleen die draag ik dan natuurlijk meer dan mijn normale pak.
Die moet dus zeer regelmatig de wasmachine in.

Is best warm als je die de hele dag op je werk draagt vind ik.
Je kunt ook een "normale" broek aan doen met goeie losse kniebeschermers eroverheen en motorlaarzen en dan makkelijke schoenen mee in je rugtas waar je dan de kniebeschermers in kan doen als je er bent.
 
Helemaal niets bijzonders doen!

Ik haal de beschermstukken eruit en dan gewoon meewassen met andere was.
Normaal wasmiddel gebruiken en in de wasmachine bij 40'C. Zo houdt je de broek iig een beetje fris!

Vorig jaar lekte mijn kleppendekselpakking, dus 1 broekspijp was goed 'doorgesmeerd'.
Nu na meerdere keren wassen is de kleur van de broek nu weer bijna als voorheen.
Maar deze broek is inmiddels bijna 'op'. Ik heb er ca 80k km mee gereden, dus sleet is goed waarneembaar!
Ik gebruik de motorjeans tussen ca 5'C en 45'C plus. Onder ca 8'C doe ik er een maillot onder. Bij (extreme) hitte is nog steeds prima!

Verder voordeel dat je met deze broek ook gewoon kan rondlopen. Ook als het heet is! En....................ook op het werk!
Ik heb een textiel broek, maar die is over 25jaar nog steeds (bijna) als nieuw! Die trek ik zelden aan. Mss 1-2 ritjes per jaar. (als temp bijna vriespunt)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn ook leggings van kevlar. Kunnen onder elke broek. Als je dan je eerste ei gaat leggen op het werk trek je hem gewoon uit. Voordat je naar huis gaat, ga je weer even kakken, trek je hem weer aan. Win-win situatie. Beschermd op de motor, gratis pleepapier en waterbesparend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan