Motor kantelt na opkrikken

26 apr 2020
46
6
Ipv een middenbok gebruik ik een krik onder het motor blok om het achterwiel van de grond te krijgen voor bijv. Het smeren van de ketting.
Krik onder het motorblok kan geen kwaad neem ik aan?
Na een tijdje kantelt de motor daardoor staat het wiel weer op de grond. Iemand hier een trucje voor dat ik na 1 keee het wiel van de grond krijgen. Niet nog 10 keer de krik moet verstellen.
Alle tips zijn welkom en ja ik snap dat een middenbok veel handiger en praktischer zou zijn.
 
motorbokje-lift-zwart.jpg


Of,

full



Ook in andere kleuren verkrijgbaar. :Y
 
1) motor op jiffy
2) spanbandje om voorremhendel
3) duw motor met de hand aan het stuur over de jiffy zodat het achterwiel omhoogkomt
4) zet een balkje onder de ophanging van de rechtervoetsteun zodat het achterwiel omhoog blijft
5) smeren
6) dan balkje weg, motor laten zakken op beide wielen en spanbandje los

Gaat al 30 jaar goed.
 
Laatst bewerkt:
1) motor op jiffy
2) spanbandje om voorremhendel
3) duw motor met de hand aan het stuur over de jiffy zodat het achterwiel omhoogkomt
4) zet een balkje onder de ophanging van de rechtervoetsteun zodat het achterwiel omhoog blijft

5) smeren
6) dan balkje weg, motor laten zakken op beide wielen en spanbandje los
7) Klaar.
_O- :P
 
Op mijn vroegere DL650: (geen middenbok)
-Jiffy
-Stukje ketting smeren
- Trek aan motor over jiffy-> achterband omhoog
- Met voet band wat verder draaien
- weer een stukje smeren
- repeat

Was ruim 30s werk.
 
1) motor op jiffy
Voor een motor met holle achteras: stukje draadeind in balkje oid (ik had een stuk stoelpoot), draadeind in as, motor over zijstandaard tillen. Zwaartekracht zorgt er voor dat het balkje verticaal komt en als je het goed hebt uitgemeten komt het achterwiel dan vrij van de grond. Met de hand het wiel draaien en de ketting smeren. Dan touwtje onder aan het balkje met een postbode elastiek aan het eind. Elastiek om de voetsteun, hoeft niet veel spanning op te staan. Motor weer iets op zijstandaard tillen en het balkje wordt naar voren getrokken. Motor laten zakken en draadeind weer uit as halen.
 
Ik heb ook geen middenbok v strom 650
ik laat de vrouw op het achtertandwiel spuiten S100 terwijl in met de motor loop 😂
de garage is 10 mrt lang :t
 
Ik gebruik een mini motor lift/krik

Bekijk bijlage 1525748
Kosten in verhouding geen drol HBM Mini Motorlift

Zover mogelijk naar achteren en actueel komt van de grond... ergens in het midden komt het voorwiel van de grond...

Bij mij passen de steunen niet... daarvoor is de motor te laag... maar het frame is mooi vlak dus staat gewoon los op de krik
Nu niet tijdelijk leverbaar,
Datona heeft ze ook en 20% korting en gratis levering
 
Terug
Bovenaan Onderaan