Motor kawasaki LTD 450 start niet

Physick

Rookie
15 aug 2004
12
0
Leerdam
Ik heb sinds kort een motor, alleen deze start niet meer. Hij heeft het wel gedaan, maar bij het gasgeven hoorde je in de buurt van de startmoter enorme herrie net alsof er een knikker ligt te stuiteren.stationair niks aan de hand.
Sind een week start de motor niet meer en dan hoor je alleen wat geratel van een relais.

Ik heb de motor nu 3 weken maar er nog geen 1 keer op kunnen rijden. Tja ik heb hem gekregen en wist dat er iets niet goed was. Maar kom er niet uit.
Iemand tips?
 
tap voor de aardigheid effe een beetje olie onder uit het loospunt en kijk of er metaaldeeltjes in de olie zichtbaar aanwezig zijn,zo ja op zoek naar een ander motorblok,een pokke herrie bij gasgeven is meestal een dure revisie van minstens 1000euro :X
bij koude motor even de startmotor laten draaien en zodra je hem uitzet een direct oplichtend oliedruklampje geeft ook versleten lagers en of oliepomp aan.
 
Laatst bewerkt:
Even over het verhaal dat de accu leeg is deze is idd leeg, maar moet hij dan ook niet starten met behulp van startkabels??

Jawel, je kan overstarten vanaf een auto met NIET draaiende motor, nooit stroom halen vanaf een auto MET draaiende motor, dan blaas je de boel ervan tussen

Zelf heb ik hiervoor een powerpack, 1600 ampere piekspanning, start ik auto's, tractoren en motoren mee
 
De Olie is gelukkig schoon dus geen ijzer. Tevens komt de herrie niet uit de motor maar vanuit de richting van de startmotor. Als je je hand erop legt dan voel je het geklap van iets, hierbij zit het natuurlijk wel allemaal dicht waardoor ik het niet kan zien. De herrie komt dus niet van het motorblok vandaan maar meer uit de richting van het startgebeuren. :?
 
Er zit weinig in een startmotor van kan "klappen", Anker, Koolborstels, + plaat, net vooraan het tandwiel wat gewoon versleten kan zijn is mogelijk, slopen, eruit halen, nazien, nieuwe kost ca 450 euro, met door en door starten blaas je haarscheuren in het anker, kost ook 169 euro.

Indien naar de kloten, op de sloop ca 50 euro
 
Dat geratel heb ik ook gehad met m'n GPZ. Dat was een kapotte accu. Dan kan je m opladen zoveel als je wilt, maar dan kan de accu blijkbaar 1 keer een bepaalde hoeveelheid stroom leveren en dan is tie meteen helemaal leeg. Ik heb er toen een nieuwe accu ingezet en heb nu nergens meer last van.

@Hulzie: Waarom kan je je motor dan niet starten met een lopende automotor, zo deed ik t namelijk wel.
 
Dat geratel heb ik ook gehad met m'n GPZ. Dat was een kapotte accu. Dan kan je m opladen zoveel als je wilt, maar dan kan de accu blijkbaar 1 keer een bepaalde hoeveelheid stroom leveren en dan is tie meteen helemaal leeg. Ik heb er toen een nieuwe accu ingezet en heb nu nergens meer last van.

@Hulzie: Waarom kan je je motor dan niet starten met een lopende automotor, zo deed ik t namelijk wel.

Kun je wel doen, maar het veel te hoge aperage wat je dan hebt, doet de startmotor doorbranden en ie niet in 1 keer pakt, ook het relais is er niet gek op, maar die kost maar een paar euro.
Je krijgt daar haarscheuren van in het anker van je startmotor, en met niet draaiende motor heb je daar minder last van, heb je wel meer ampere's, maar niet zo veel als tijdens de laadstroom
 
Het amperage loopt niet op door een draaiende motor alleen de spanning en dat kan geen kwaad want die is bij een auto net zo goed afgeregeld als bij een motor, ze hebben beiden een 12 volt systeem namelijk.
Hoeveel ampere je startmotor trekt is niet afhankelijk van wat hem "aangeboden" wordt maar afhankelijk van de weerstand zoals met alles wat stroom verbruikt.
Wet van ohm?..........I=U:R.......?
 
Net even op een accu aangesloten en de startmotor loopt gigantisch vast.
Dus ga ik op zoek naar een andere, is reviseren een optie of is dat duurder dan een nieuwe???

Alvast bedankt iedereen :} .

Ik hou jullie zoiezo op de hoogte.
 
Het amperage loopt niet op door een draaiende motor alleen de spanning en dat kan geen kwaad want die is bij een auto net zo goed afgeregeld als bij een motor, ze hebben beiden een 12 volt systeem namelijk.
Hoeveel ampere je startmotor trekt is niet afhankelijk van wat hem "aangeboden" wordt maar afhankelijk van de weerstand zoals met alles wat stroom verbruikt.
Wet van ohm?..........I=U:R.......?

Klopt ook Pie = idd, maar met draaiende motor gaat niet goed op termijn, heb mij al eens een paar startmotoren en alles wat er tussenzit gekost, compleet doorgebrande draden etc. sindsdien doe ik het altijd met motor uit en op andere manieren en geen last meer, maar niet langer dan een paar minuten doorstarten anders is het ook feest
 
Net even op een accu aangesloten en de startmotor loopt gigantisch vast.
Dus ga ik op zoek naar een andere, is reviseren een optie of is dat duurder dan een nieuwe???

Alvast bedankt iedereen :} .

Ik hou jullie zoiezo op de hoogte.

Wordt ie ook warm?
Nieuw is ca 450 euro
Reviseren is minumaal 200 euro (anker en koolborstels)
Onderdelen lijn, sloop, ca 50 euro
 
Als ik zo lees dat je zegt ......."niet langer dan een paar minuten doorstarten".....dan denk ik eerder dat je problemen daar begonnen zijn Hulzie, hooguit een seconde of tien starten vindt ik persoonlijk lang zat, een paar minuten helpt inderdaad gegarandeerd een startmotor om zeep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan