Motor Kenteken A2 met 55 KW Terug op Kenteken A ... hoe ?

CafeFred

Rookie
31 okt 2015
5
0
Beste, wie dit weet,
IK kan een Suzuki Bandit kopen die op kenteken heeft staan 25 KW, voor het A2 rijbewijs. In werkelijkheid heeft deze het originele vermogen, zelf heb ik rijbewijs A. Ik wil graag het originele vermogen weer op het kenteken. Als ik bij RDW kijk, dan staat er, ga naar de leverancier van de motor om aan te tonen dat deze motor aan de oude specs voldoet. Of laat hem op vermogen keuren bij RDW. Dat laatste lijkt mij een hoop gedoe. VRAAG: Hoe kom ik nu aan de technische specs van de motor en is dat dan genoeg voor de RDW ?. Of..... gewoon rijden op een motor met kenteken 25KW maar in werkelijkheid veel meer....... en mag dat ? Hartelijke groet Fred
 
Als je ht al een hoop gedoe vindt om bij de RDW langs te gaan, is het misschien makkelijker om een andere motor te kopen. Ze zijn niet bepaald zeldzaam. Of misschien kan de verkoper het regelen voor de koop. Het is sowieso eigenaardig om een motor te verkopen, waarbij het kenteken niet met de feiten klopt. Het is vast verboden!
 
Mijn motor stond op 35kw op kenteken, motor gaan bekijken en geconstateerd dat motor op vol vermogen stond. Dag erna de knoop doorgehakt en gevraagd de motor op origineel/vol vermogen te zetten (terwijl de motor was uitgegeven als 35kw model, te zien aan het framenummer). Toen hij op mijn naam stond was meteen het vermogen bij rdw aangepast

EDIT: Dit was bij een motorgarage, geen merkdealer van dit specifieke merk of de originele verkoper.
 
Laatst bewerkt:
Rijden met een onbegrensde motor die volgens het kentekenbewijs begrensd zou zijn kan je enorm veel problemen opleveren als er ooit een verzekering voor veel geld aan te pas komt. Zoek gewoon een andere motor of laat het kenteken aanpassen voor je hem koopt.
 
Oprechte vraag: is dit echt zo'n probleem?

Hoevaak kloppen gegevens van het rdw wel niet, zoals de kleur van een auto. Ik heb een supermoto en die staat al vanaf de invoering in Nederland op 22kw, minder dan de helft van wat hij eigenlijk heeft. En dat is hetzelfde verhaal voor zo en beetje alle supermoto's die te koop staan..
 
Oprechte vraag: is dit echt zo'n probleem?

Hoevaak kloppen gegevens van het rdw wel niet, zoals de kleur van een auto. Ik heb een supermoto en die staat al vanaf de invoering in Nederland op 22kw, minder dan de helft van wat hij eigenlijk heeft. En dat is hetzelfde verhaal voor zo en beetje alle supermoto's die te koop staan..
Dank je, maar dit is tevens ook mijn openstaande vraag, is het een probleem ?( administratief )
 
Naar mijn weten is het aantal kw voor de verzekering een factor die mede de premie bepaald. Geef je bij de aanvraag de daadwerkelijke cijfers op zullen ze aanvullende vragen stellen. Geef je geen openheid en je moet noodgedwongen aanspraak op de verzekering maken, kan het achteraf een issue worden met mogelijk verdere gevolgen (verzwijging). Het lijkt misschien peanuts maar neem het niet te licht op. Ogenschijnlijk kleine dingen kunnen grote problemen worden.

Dus de vraag zou m.i. niet moeten zijn of het "gedoe" is, maar waar en hoe je kenteken en motorfiets weer op elkaar kan laten aansluiten. Dat daar wat moeite bij komt kijken is inherent.
 
Oprechte vraag: is dit echt zo'n probleem?

Hoevaak kloppen gegevens van het rdw wel niet, zoals de kleur van een auto. Ik heb een supermoto en die staat al vanaf de invoering in Nederland op 22kw, minder dan de helft van wat hij eigenlijk heeft. En dat is hetzelfde verhaal voor zo en beetje alle supermoto's die te koop staan..

Volgens mij is dit een klassiek voorbeeld van, zolang het niet misgaat gaat het goed. Je neemt een aanmerkelijk risico dat er een flinke hoeveelheid problemen ontstaan als je een ongeluk krijgt. Maar ja, dat gebeurt ook niet vaak (hoop ik).
 
Terug
Bovenaan Onderaan