motor keuze

RvA

MF'er
14 aug 2006
94
0
Wagenberg
Hallo,

Zodra ik mijn rijbewijs heb wil ik een off the road motor kopen.
Nu heb ik twee motoren naast elkaar gezet die me wel aanspreken, namelijk een Honda XR250 en een KTM 350 LC4.

Nu weet ik alleen niet welke ik moet kiezen.
Ik heb voor beide motoren rond gekeken voor onderdelen en het valt me op dat voor de XR makkelijker aan onderdelen te komen is.
Ook zie ik meer mensen met een XR dan met een LC4.
Maar van de LC4 vind ik het plastic werk wat mooier en deze oogt wat moderner.

Wie kan mij zijn onderbouwde mening geven over deze motoren, waarom ik wel of niet de XR/LC4 zou moeten kiezen.

Alvast bedankt. :)
 
Het licht er aan hoe handig je bent. De KTM zal doorgaans iets meer onderhoud vergen dan de Honda. Maar kan en doe je het meeste zelf zou ik voor de KTM gaan
Is net even iets extreemer.

gr, Look.
 
Het onderhoud en de eventuele reparaties zijn geen probleem.

Maar voor onderhoud en reparatie heb je wel spullen nodig zoals een filtertje een pakkingsetje en als het echt mis gaat eventueel een zuiger of kleppen.

Alleen vraag ik me af waar ik dit allemaal kan halen want ik kan vrij weinig vinden.
 
ik heb net mn xr gereviseerd zelf dus denk dat jij het ook wel kan met een wphb lc4 weet ik niks van... maar kan je zeggen heb heeeel veel schik van mn xr... en onderdelen is geen probleem overal volop te krijgen
succes :]
 
Even een KTM dealer in de buurt zoeken. Dit kan je doen m.b.v.
www.motor.startpagina.nl bellen of even langs gaan om te kijken en vragen wat ze zoal op voorraad hebben
volgen mij zijn er best wel wat KTM dealers in Nederland.

ps gelt ook voor de Honda.

gr, Look.
 
ik zelf zou zeggen: Suzuki DR350.

Heb zelf 2 xr250's gehad en een suzuki dr350.
Probleem van de xr250 is dat ze vaak behoorlijk intensief zijn gebruikt wat zn sporen na laat, zeker in combinatie met slecht onderhoud, de cilinderkop en nokkenas zijn heel vaak niet bepaald meer zoals ze zouden moeten zijn.
Ik moet wel zeggen dat een xr250 voor off-road gebruik echt ideaal is, je hebt toch tamelijk wat vermogen voor een 250 viertakt en erg licht in gewicht.Ik vond de xr250 net wat beter sturen wat off-road betreft dan een dr350, maar dathad ook deels met de vering te maken.

De dr350 had ongeveer 40.000 km gelopen, dus al tamelijk wat kilometers.Heb het blok helemaal open gehad, en alles zag er nog perfect uit, kleppen, cilinder, nokkenas, versnellingsbak etc.Dus zijn wel bulletproof apparaten.

De ktm heb ik geen ervaring mee.

meteen maar ff foto'tje van de dr350 er bij gooien.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan