motor keuze

hey,

heb op mijn trip naar provence zowat in alle rpm's gereden en inderdaad met de suzuki bandit kan je tot 12000rpm's gaan maar als ik een uur aan een stuk tegen deze hoge toeren hang kom ik alles behalve met een gerust gevoel van deze motor af. misschien zit het vooral tussen mijn oren maar het voelt ook niet lekker om tegen meer dan 8000 rpm's (dan hangt hij net boven de 155 km per uur) rond te rijden. je wordt dan nog voorbij gezoeft door een bmw motor die je niet hoort janken.
het is zoiets dan ik zoek een stille motor waarbij je niet constant de hoge toeren moet gaan opzoeken om een inhaalbeweging te maken (versnelling).
Ik hoor zomaar, dat je volgende motor een 2 of 3 cilinder wordt. Voldoende kracht in de lage toeren en een supergeluid!
 
GSXR-1000 :Y Koppel in overvloed en aangezien je geen zin hebt om steeds tegen de 8000 toeren te draaien op de snelweg, is op dit ding niet nodig, 6000 toeren staat al voor 150km/h

En vwb heuvels ed, die bestaan op een gixxer niet 8-)
 
Mag met mijn RF900 ook niet klagen. 80% van het max koppel (100 Nm) present tussen 3500 en 11.000 RPM. (piekt @ 8800)


grz Thijs
 
Kijk of je een knappe XJ900f of div kan scoren, meer dan genoeg koppel +cardan.
En zeer betaalbaar. Kom meestal niet boven de 6000 t/m, bij behoorlijk illegale snelheden.
Als je wilder wil, kan je nog naar 9000. (ong 210/220 km p/u))
 
Kawasaki ER-6F? stoere achterbrug (met die veer zo dwars) en volle kuip. Verder de dna tussen een tourfiets en het uiterlijk van een ss
 
Kawasaki ER-6F? stoere achterbrug (met die veer zo dwars) en volle kuip. Verder de dna tussen een tourfiets en het uiterlijk van een ss

ik denk niet dat het vermogen tussen een bandit 600 en een er-6f zo veel zal verschillen :+

volgens mij heeft een er-6f zelfs een paar kw minder, maar dat onder voorbehoud :P
 
Kijk of je een knappe XJ900f of div kan scoren, meer dan genoeg koppel +cardan.
En zeer betaalbaar. Kom meestal niet boven de 6000 t/m, bij behoorlijk illegale snelheden.
Als je wilder wil, kan je nog naar 9000. (ong 210/220 km p/u))

XJ900S - 1998, in hoogste versnelling:

Toeren <> (echte) Km/u
2000 <> 47
3500 <> 82 = sweet spot op de mijne
4000 <> 94
6000 <> 140
9000 <> 212 harder gaat ie niet naar het schijnt
 
Terug
Bovenaan Onderaan