Motor klinkt als een pnt 50 of zoiets

Bedoeling is om over land te gaan en dan 3 maanden weg te blijven.
Heb ik ook (lang geleden) gedaan. Zover als mogelijk de kustweg in (toen) Joegoslavië naar het zuiden afgezakt en via Thessaloniki naar Athene. Daarna naar Istanboel en weer naar huis. Maar wel op twee wielen.
 
Is ook een beetje ons plan. Is echter wel met een voorbehoud met war covid nog voor roet in het eten kan gooien.
 
3. wieler was niet blij met mij
P1010623.JPG
 
Zo maar weer is dit topic uit de mottenballen gehaald.

Afgelopen zomer het tochtje oost europa/balkan gedaan met de driewielers.
Was genieten geblazen. Echter er was 1 klein probleem, de bakrem werkte niet meer na de reparatie voor vertrek.
Dus bijna 9.500 km gereden zonder bakrem. Is nie leuk nie.
Nu is het plan om van de zomer weer een tochtje van een kleine 3 maanden te gaan maken. Nu wil ik echter wel met een bak remrijden.
Uitgaande van het Japanese gezegde "Beter goed gejat dan slecht ontworpen" Leg ik hier de vraag neer, wat zou een nette oplossing zijn voor het vervangen van de huidige remnaaf met remmerij?? Het gaat om het onderstel van een EML GT2001. Er is een ombouw set van EML echter de prijs is dusdanig dat ik dan nog maar 2 maanden weg kan en dat willen we niet
 
Waarom moet opbouwen zoals eml het bedoeld heeft?

Guzzi V50 NATO remklauw zijn voor een net bedrag nog nieuw te krijgen, en is precies hetzelfde!
 
Het gaat me er niet om wat EML bedoeld heeft maar iets wat wel werkt.
De remblokjes waren namelijk al met 500 km compleet weg en dus de klauw maar los geschroefd en opgebonden.
Maar ga Guzzi klem is onderzoeken.
 
Dan heeft er toch ergens een montage fout, of een defect aan een onderdeel gezeten!

Ikzelf heb afgelopen een zomer en rondje Noordkaap gedaan ruim 8k kilometer in 1 stuk. En geen problemen gehad met de gt2001 bakken.

Ik denk toch echt dat er iets fout gezeten heeft.
 
500km voor je remblokken klinkt inderdaad eerder als een rem die niet vrij komt, meest geziene oorzaak voor dat soort ongein is vuil, roest en verdroogde rubbers, vaak ben je met een beetje schoonmaken en een revisie setje klaar. Waarbij de prijs van de revisie voornamelijk bepaald wordt door de staat van de zuigers. geen idee wat voor klauw er onder een EML hangt, maar voor brembo (in ieder geval de p05 en p08 klauwen zoals door guzzi en bmw gebruikt is het knakenwerk.
 
Op mijn eml zat een grimeca zelfde type als op oude zundap brommers. Ook blokjes op met paar honderd km. Ook na revisie bleef t prut.

Tip die ik kreeg hier op forum was ook een brembo p05 van een guzling. Voelt stuk degelijker beter verkrijgbaar en niet duur.
 
Op mijn eml zat een grimeca zelfde type als op oude zundap brommers. Ook blokjes op met paar honderd km. Ook na revisie bleef t prut.

Tip die ik kreeg hier op forum was ook een brembo p05 van een guzling. Voelt stuk degelijker beter verkrijgbaar en niet duur.
Yep dit ding zit er bij mij ook onder (^%$##$%%^&)
Mark Wilmink van Nato Guzzi zal ze vast hebben liggen.
Ga denk ik hier maar is voor
Toch wel blij met jullie, weer een probleem opgelost, nu nog uitvoeren_O-
 
Na veel wikken en wegen heb ik het volgende besloten, met name omdat we as maandag vertrekken, ik koop gewoon de vervangende EML (echt maar leuren) rem klauw. Kost wat maar ik hoop dan heb je ook wat. Kosten: 165,00 euries met reserve blokken bij mekanders 200 Euries.
En nu maar hopen dat ik met een remmen de bak retour kom.
Zelf ontwerpen was niet echt een item meer daar ik door de drukte (als pensionado) weinig tijd meer had voor een deugdelijk ontwerp. maar goed we gaan het ervaren.
Maar 3 manden rondrijden zonder bakrem, zoals vorig jaar, heb ik geen zin meer in.
Werkt het niet koop ik volgend jaar een trike zoals mijn ega die heeft.
(Een trike met 200+ PK lijkt me ook wel wat:}
 
Hmmm 50 euro voor een gebruikte P05 of 200 euro voor slechte remklauw die direct pas ???
Ik weet wel wat ik zou doen een uurtje vrij maken oor wat figuurzaagwerk en die 150 euro in de vacantie gebruiken .
Maar het is jou keus daarin .
Veel plezier de komende tijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan