Motor Knijpen

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
Hengelo
Weet iemand hoeveel het kost om een motor te laten knijpen tot 25kw

ik zit erg te twijfelen tussen een 2-takt en 4-takt nu ik heb gelezen dat het blok van een Aprilia AF-1 (motor die ik op het oog had) om de 20.000 km volledig gereviceerd moet worden en een RS kan ik niet betalen).
Dus denk ik er over een 4 takt te kopen (weet nog niet wat voor een maar ik denk iets van een ZZR600 of GSX F600 (als ik er dan begin lente/ eind winter een beetje goedkope tegenkom).


Ik wil graag de complete kosten weten, dus; Technisch en ook de hele papierenzaak met RWD enz. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
 
nog nix....

nee, ik wil toch iets ander, heb genoeg geld voor een goedkoop mooi motortje (al is een GSX 600f wel te duur en een ZZR ook ;( )

En de CB loopt op het moment zeer slecht (en rijd ook niet al te best ;) ) maar dat is nog wel te fiksen (en moet eerst m\'n rijbewijs maar eens gaan halen)

M\'n CB heeft trouwens meerdere problemen; moet eerst 100X trappen en dan start ie pas (accu is leeg maar morgen wel weer vol) en als ie eenmaal gestart is loopt ie ook heel erg bagger (heel schokkerig met gas enz, komt waarschijnlijk omdat ik aan de carburateurs heb liggen klooien |( ) maar die komt wel weer voor mekaar.

(als je de foto\'s trouwens nog niet gezien hebt, ze staan op; http://www.bikepics.com/members/bogarde (www.bikepics.com/members/bogarde) )

(EDIT: even een paar tiepvouten verwijderdt, er zullen er vast nog wel wat inzitten)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoeveel het kost om een motor te laten knijpen tot 25kw

ik zit erg te twijfelen tussen een 2-takt en 4-takt nu ik heb gelezen dat het blok van een Aprilia AF-1 (motor die ik op het oog had) om de 20.000 km volledig gereviceerd moet worden en een RS kan ik niet betalen).
Dus denk ik er over een 4 takt te kopen (weet nog niet wat voor een maar ik denk iets van een ZZR600 of GSX F600 (als ik er dan begin lente/ eind winter een beetje goedkope tegenkom).


Ik wil graag de complete kosten weten, dus; Technisch en ook de hele papierenzaak met RWD enz. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Is per dealer verschillend. Dealer regelt vaak ook de RDW papieren, als het goed is kan dit gratis. Heb navraag gedaan over de begrenzing eraf halen; hierbij moet kenteken deel 1 weer worden gewijzigd, dit kan ook kosteloos. Volgens mij vragen ze gemiddeld 400 piek om de motor te knijpen, was bij mijn motor toendertijd wel het geval. Maargoed, zoals ik al zei \'verschillend bij elke dealer\'. Dus even navragen bij een dealer bij je in de buurt.

suc6 met het zoeken naar de juiste motor :)
Als je slim bent moet je gewoon zoeken naar een motor die al 25kw geschikt is, scheelt je aardig wat centen.
 
Hmm er zijn 2 manieren...de officiele...moet het op kenteken komen te staan...betekent dus dat je een door de RDW goedgekeurde, redelijk nieuwe fiets moet kopen...Vanaf 98 dus...is de dure officiele manier...of de manier waarop ik het heb gedaan...alleen dan moet je dealer mee willen werken...mail maar voor de details...
 
Hmm er zijn 2 manieren...de officiele...moet het op kenteken komen te staan...betekent dus dat je een door de RDW goedgekeurde, redelijk nieuwe fiets moet kopen...Vanaf 98 dus...is de dure officiele manier...of de manier waarop ik het heb gedaan...alleen dan moet je dealer mee willen werken...mail maar voor de details...

Mijn GS was van 1992 en had na het terugknijpen ook 25kw op m\'n kentekenpapieren staan hoor. Dus nix 1998 :) Of zou mijn dealer hebben meegewerkt?! :) Ach ligt er precies aan wat voor motor je koopt.. een GS500e is zooooooooooo bekend, als je zegt dat ie 25kw is geloven ze je al. Zelfs de verzekering hoefde geen uitdraai te zien van het vermorgen :)

Kom je met R1 aan die 25kw is.. JA.... :}
dan geloven ze je denk ik niet ;)
 
Mijn motor koste in totaal precies fl 11.000,-
daar kwamen nog de kosten voor het terugtunen bij.
Mijn dealer *mag geen reclame maken*, zei dat
het rond de fl 450,- en fl 500,- koste.
Maar dat was in mijn geval...kan best oplopen boven de fl 1000,- denk ik... :( :(
 
Hmm er zijn 2 manieren...de officiele...moet het op kenteken komen te staan...betekent dus dat je een door de RDW goedgekeurde, redelijk nieuwe fiets moet kopen...Vanaf 98 dus...is de dure officiele manier...of de manier waarop ik het heb gedaan...alleen dan moet je dealer mee willen werken...mail maar voor de details...

Iets illegaals ofzo??? (ik meel je nog wel even dan)


Maar ik denk dat het toch een 2-takt wordt (wat goedkopen in aanschaf en verder weet ik het eigenlijk niet....)
 
Iets illegaals ofzo??? (ik meel je nog wel even dan)


Maar ik denk dat het toch een 2-takt wordt (wat goedkopen in aanschaf en verder weet ik het eigenlijk niet....)

2 takt goedkoper in aanschaf? Ohja?!?!
Verder is 2 takt duurder in onderhoud :)
He wat ben ik toch weer anti-2takt... 2 takt is alleen mooi op het circuit of de crossbaan :)
 
Op Zaterdag 20 oktober 2001 13:23 schreef JK het volgende:2 takt goedkoper in aanschaf? Ohja?!?!
Verder is 2 takt duurder in onderhoud :)

Jaja, maar als je een GSX 600F kan regelen van rond 1990 voor +/- 3000,- gulden (Aprilia AF-1 kost +/- 2750 gulden).

En dat 2-takt duurder is dat is helemaal waar maar je moet toch wat.

Maar ik zit nog heel erg te twijfelen; 2-takt racer, crosser (2 of 4 takt), 4-takt sportieve toermotor of eerst maar even op m\'n CB250 rondrijden.... (MAAR ik weet in ieder geval 1 ding zeker (jaja); het wordt geen sjopper)
 
Nee, ik had geen 25kw R1, heb wel een 25kw ZX-9R gehad :)
En NEE, het is NIET illegaal...de verzekering vindt het goed, en de agenten die me hebben aangehouden vonden het ook goed...dusssss...het kan gewoon...het komt alleen niet op je kenteken bewijs te staan...wel op je verzekeringspapieren ed. en het kost je zeker geen 1000 piek...denk zelfs dat ik het bij aanschaf van een motor gratis kan laten doen :)
Moet je wel ff naar mijn dealer, die kent me goed, en krijg ik wel een leuk prijsje voor elkaar...en verzekering liep gewoon via unigarant...dus nix illegaals aan...het is grijs gebied, en daar doen ze gelukkig nog niet moeilijk over....
 
Jaja, maar als je een GSX 600F kan regelen van rond 1990 voor +/- 3000,- gulden (Aprilia AF-1 kost +/- 2750 gulden).

En dat 2-takt duurder is dat is helemaal waar maar je moet toch wat.

Maar ik zit nog heel erg te twijfelen; 2-takt racer, crosser (2 of 4 takt), 4-takt sportieve toermotor of eerst maar even op m\'n CB250 rondrijden.... (MAAR ik weet in ieder geval 1 ding zeker (jaja); het wordt geen sjopper)

Nee tuurlijk vind je geen 600cc wegmotor voor 3000 piek zonder schade. een AF1 is een 2 takt 125cc. Je moet geen appels met peren vergelijken he ;)

Een GSX600F is tenminste een ECHTE motor, een AF-1 in zo\'n geval niet :) Ik ben zelf begonnen dus met een GS500e met een racekuip eromheen.. ook 4 takt (ik zal nooit 2 takt kopen) en reed hardstikke lekker was echt een A naar B fiets, een AF-1 is geen A naar B fiets, net zoals mijn huidige XR250R geen A naar B fiets is.

Het ligt er echt aan wat je met je motor wilt doen, een AF-1 is hardstikke leuk voor erbij, maar niet als het je enige middel van vervoer is (op je fietsje na dan).
Maar waarom een GSX600F? Zoek eens naar een GS500e uit 1991 ofzo, die kan je als je goed zoekt voor 3000 meenemen (zonder kuip, oud model en veel km\'s), of kijk eens naar Honda CB-1 ( wil ik misschien nog wel eens kopen.. alleen 400cc spreekt me niet aan)

Ik zou als ik jou was gewoon een beetje zoeken naar de normale 4 takt motoren, wil je voor ongeveer 3000 a 4000 piek een motor,dan moet je niet zoeken in de richting van de 600cc.

Naja goed, ik ga je niet zeggen wat je moet kopen, maar ik raad 2 takt af... en verder zou ik de eerste 2 jaar lekker op een 25kw 4takt fiets rijden waarmee je het rijden goed onder de knie kunt krijgen, en als je een keertje op je bek gaat, het je niet meteen duizenden guldens kost (bij bijv een supersport)

En verder denk ik wel dat je ongeveer dezelfde interesses in motoren hebt als mij, mij zul je ook geen chopper zien kopen. Verder deed je toch nog wat met schakelbrommers ? Honda MB? Heb zelf een Suzuki TSX gehad.

zo.. genoeg gelult :)
 
Op Zaterdag 20 oktober 2001 16:33 schreef JK het volgende:of kijk eens naar Honda CB-1 ( wil ik misschien nog wel eens kopen.. alleen 400cc spreekt me niet aan)

De CB1 vind ik ook een heel erg stoere fiets maar kost meestal iets meer dacht ik (ga meteen weer verder zoeken).

En verder denk ik wel dat je ongeveer dezelfde interesses in motoren hebt als mij, mij zul je ook geen chopper zien kopen. Verder deed je toch nog wat met schakelbrommers ? Honda MB? Heb zelf een Suzuki TSX gehad.

Ik heb inderdaad een Honda MB schakelbrommer, leuk speelgoed maar gaat erg langzaam (probeer wel eens naar de 5e versnelling maar gaat wel lastig met 4)
 
Ben benieuwd hoe Max dat nou precies voorelkaar kreeg. :)

Max heeft gewoon aan z\'n dealer gezegd \'stuur 25kw gegevens maar op, maar gooi er geen begrenzing in\' Of gooi het erin, maak een uitdraai en haal het eruit. Een ZZR600 rijd echt niet 180 geknepen :)
 
Op Zaterdag 20 oktober 2001 16:49 schreef bogarde het volgende:De CB1 vind ik ook een heel erg stoere fiets maar kost meestal iets meer dacht ik (ga meteen weer verder zoeken).Ik heb inderdaad een Honda MB schakelbrommer, leuk speelgoed maar gaat erg langzaam (probeer wel eens naar de 5e versnelling maar gaat wel lastig met 4)

CB1 kost rond de 4000 gulden geloof ik :)
Ik zou m\'n XR250R zo omruilen voor een 10 jaar oude CB1 :)

Had onder mijn TSX een 75cc cilinder gezet, dus dat ding reed echt snoeihard :) Levensgevaarlijk want m\'n remmen waren niet echt super. Ach ben blij dat ik \'m verkocht had, verzekering was erg hoog voor zo\'n kutding.

Je kan trouwens ook een MBX125 kopen he (met kenteken) :) Das wel een mooi fietsje, maar helaas ook 2 takt.
 
CB1 kost rond de 4000 gulden geloof ik :)
Ik zou m\'n XR250R zo omruilen voor een 10 jaar oude CB1 :)

Had onder mijn TSX een 75cc cilinder gezet, dus dat ding reed echt snoeihard :) Levensgevaarlijk want m\'n remmen waren niet echt super. Ach ben blij dat ik \'m verkocht had, verzekering was erg hoog voor zo\'n kutding.

Je kan trouwens ook een MBX125 kopen he (met kenteken) :) Das wel een mooi fietsje, maar helaas ook 2 takt.

Ik heb het maar bij 50cc gehouden, dacht er 3 maanden geleden nog over om 70cc te kopen maar als ik dan gepakt wordt door de politie kan ik motorrijden dit jaar wel vergeten (zou toch zonde zijn).
Maar met 50cc kom je ook wel een eind, haal bijna 80km/u (jaja) maar als een skoeter (van een vriend van me) 70 rijdt ga ik 56 :? (mijn teller is ook niet helemaal 100% denk ik)

Maar dit is een motorforum dus laat ik maar ophouden over brommers...
 
Ik heb het maar bij 50cc gehouden, dacht er 3 maanden geleden nog over om 70cc te kopen maar als ik dan gepakt wordt door de politie kan ik motorrijden dit jaar wel vergeten (zou toch zonde zijn).
Maar met 50cc kom je ook wel een eind, haal bijna 80km/u (jaja) maar als een skoeter (van een vriend van me) 70 rijdt ga ik 56 :? (mijn teller is ook niet helemaal 100% denk ik)

Maar dit is een motorforum dus laat ik maar ophouden over brommers...

Heheh www.brommer-forum.nl :)
Ach die tellers kloppen allemaal van geen kant.
Dacht eerst ook dat misschien die teller van m\'n XR niet zo kloppen, maar die klopt prima (waarom ik dat dacht mag joost weten, maar was uiteraard benieuwd). Even naast een GS500e van een vriend van me gereden.. tellers komen precies overeen met elkaar.

Maar even offtopic : Met een 50\'snel\' cilinder kan je 100km/u halen met een MT/MB... als je \'m maar goed tuned dus.. dus PERFECT afgesteld ;)

Met een motor ook te doen, maarja dat ding heeft al genoeg vermogen lijkt me.

Enfin.. ik ga een happie eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan