Motor komt te langzaam terug naar stationair toerental GSX1100 katana bj. 1982

Wimpie167

Rookie
18 dec 2019
12
1
Hoi, Als ik flink gas geef, in vrijloop, en het gas weer los laat, blijft de motor nog even met verhoogd toerental draaien voordat ie uiteindelijk weer helemaal terug zakt naar stationair toerental.
Iemand enig idee wat de oorzaak is en wat ik er aan kan doen?
Gr. Wim
 
Hoi, Als ik flink gas geef, in vrijloop, en het gas weer los laat, blijft de motor nog even met verhoogd toerental draaien voordat ie uiteindelijk weer helemaal terug zakt naar stationair toerental.
Iemand enig idee wat de oorzaak is en wat ik er aan kan doen?
Gr. Wim

Waarschijlijk zuigt hij valse lucht aan.

Te controleren door de motor stationair te laten draaien en met remmenreiniger bij het inlaattraject te spuiten.
Verhoogt het toerental dan zuigt hij daar valse lucht aan.
 
Naijlen?

Dat doet ie normaal ook als er lichtelijk brandstofgebrek is.
Bij schone carburateurs moet je de mengselschroeven iets verder uitdraaien.

Bij smerige carburateurs moet je schoonmaken, en dan afstellen.
 
In ieder geval een wat te arm stationair mengsel in één of meerdere cylinders. Zoals hierboven al aangegeven kan dat komen door valse lucht, te arme stationair-afstelling of vervuiling in een stationairsproeier.

Andere optie is een wat te vroeg getimede ontsteking.
 
Laatst bewerkt:
Jup, carb rubbers lek en/of carbs vuil en/of mengselschroef wat verder uitdraaien.
En natuurlijk foto’s van die mooie katana *O*
stupid.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan