Motor kopen bij autobedrijf

tedje

Die hard MF'er
25 feb 2004
707
161
Zaanstad
Bij mij in de buurt staat een mooie Honda VFR750 te koop bij een autobedrijf.

Als je een motor koopt bij een motorzaak, heb je garantie en heeft de motor veelal van te voren een onderhoudsbeurt gehad.
Ik kan me zo voorstellen dat dit bij een autobedrijf toch iets anders gaat.(wat is een eventuele garantie hier waard? Hoe heeft de motor een beurt gehad voor hij de etalage inging?

Heeft iemand ervaring met het kopen van een (2e hands)motor bij een autobedrijf?


btw: Het is geen "altijd minimaal 1500,- inruil op uw auto/motor/boot/caravan" bedrijf, maar een "normaal" o-) autobedrijf.
 
Yup,mijn eerste R6...

Top motor,geen gedonder mee gehad..alles perfect geregeld.
Eigenaar had al een auto bedrijf en is zelf fanatiek motor rijder,zijn broer zat al in de motors en ze besloten samen verder te gaan.
Gevolg: autohandelaar die ook motors ging verkopen... :P
 
Hi,

mijn zwager heeft ook een motor bij een autobedrijf gekocht... gewoon garantie gekregen en wat die beurt betreft; die beurt kan je vragen, en die zullen ze bij een motorzaak laten uitvoeren....
Als je um mooi vindt, en hij rijdt goed (wel een proefrit maken dus) Dan zou ik de fiets met een gerust hart kopen...

suc6 :]
 
Bij het bedrijf waar ik werk (VW/Audi dealer) deden we dat ook wel eens. Motoren werden dan vaak voor te weinig geld door verkocht omdat het handel was waar we geen verstand van hadden. Nu hebben we afspraken gemaakt het een motordealer is de buurt die op deze motoren biedt en afneemt.

Je kunt volgens mij dus voor een relatief lage prijs een motor bij een autodealer kopen, deze zal vrijwel altijd fors goedkoper zijn dan een motordealer. Je krijgt echter garantie tot om de hoek om dat ze er geen verstand van (willen ) hebben. Een beetje kijk op motoren is dus wel gewenst.
 
:^ Ik ben er wel mee bezig geweest. Het voordeel was dat de prijs ongeveer 2000 euro onder de marktprijs lag!Ik wist dat er geen beurt bij zat, maar die prijs was zeker wel aantrekkelijk (het was overigens via een vriend van mij die daar werkt) dus had er verder wel zin in...

Helaas ging de baas er zelf oprijden en was toch eigenlijk de prijs niet te hoog, maar wel voor mijn budget...

Maar ik zou zeker niet gelijk nee zeggen, want er is vaak een goede prijs van te maken.
 
Bij mij in de buurt staat een mooie Honda VFR750 te koop bij een autobedrijf.

Als je een motor koopt bij een motorzaak, heb je garantie en heeft de motor veelal van te voren een onderhoudsbeurt gehad.
Ik kan me zo voorstellen dat dit bij een autobedrijf toch iets anders gaat.(wat is een eventuele garantie hier waard? Hoe heeft de motor een beurt gehad voor hij de etalage inging?

Heeft iemand ervaring met het kopen van een (2e hands)motor bij een autobedrijf?


btw: Het is geen "altijd minimaal 1500,- inruil op uw auto/motor/boot/caravan" bedrijf, maar een "normaal" o-) autobedrijf.

Zou je even aan 2wheel_robbie moeten vragen, volgens mij heeft hij zijn motor ook bij een autobedrijf gekocht

edit: oeps, lees nu net het topic dor en zag dat het antwoord al gegeven was
 
Ik ga vanmiddag even langs, ben namelijk benieuwd naar het bouwjaar en het aantal kilometers.(en hoe hij er van dichtbij uitziet)
Vanachter glas ziet hij er in ieder geval goed uit! :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan