Motor kopen en meteen schorsen... Hoe?

jaapgvk

Die hard MF'er
28 okt 2003
509
0
schaijk
Hoi,

Ik heb zojuist een off-the-road motor op kenteken gekocht maar ik zit nog in de 25kw regeling waar deze niet aan voldoet. Dus wil ik hem een tijdje schorsen totdat ik niet meer in die regeling zit.

Op de site van de RDW staat dat de motor op naam van de eigenaar moet staan om hem te kunnen schorsen. Moet ik hem dan eerst op naam zetten (En dus wegenbelasting betalen) om hem vervolgens weer te schorsen?

En krijg ik dat het geld van de wegenbelasting terug?

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
OP het moment dat je het kenteken overschrijft (op het postkantoor o.i.d) moet je ook meteen kiezen hoe je je wegenbelasting wil betalen. In jouw geval moet je dan dus zeggen dat je hem wil schorsen. Dit kost iets van 22 euro als ik het mij goed herinner. Vervolgens betaal je verder geen wegenbelasting meer.

Er zijn hier overigens ook wel meerdere topics over, daar kan je wellicht nog meer info vinden :)
 
OP het moment dat je het kenteken overschrijft (op het postkantoor o.i.d) moet je ook meteen kiezen hoe je je wegenbelasting wil betalen. In jouw geval moet je dan dus zeggen dat je hem wil schorsen. Dit kost iets van 22 euro als ik het mij goed herinner. Vervolgens betaal je verder geen wegenbelasting meer.

Er zijn hier overigens ook wel meerdere topics over, daar kan je wellicht nog meer info vinden :)

Oke dit moest ik ff weten, bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan