Motor kopen en rijden in Australië als NLD'er?

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
2
Omg. Alkmaar
Beste forummers,

Mijn koekblik is verkocht, mijn motor staat te koop voor een spotprijsje en de tickets zijn geboekt: ik vertrek 25 augustus aanstaande naar Australië, Nieuw Zeeland, Thailand en China voor 11 maanden.

Nu zal ik de voornaamste tijd gaan besteden in Australië (8 maanden) en zal er met een auto gaan rondreizen vanwege het praktische kantje daaraan. Matras erin en rijden maar.

Nu ga ik mijn motor natuurlijk héééééél erg missen dat jaar en zat eraan te denken om er óók een motor aan te schaffen!

Mijn vraag is dan: heeft iemand hier ervaring mee? Wat komt erbij kijken? Registratie? Verzekering? Keuring? Eisen? Rijbewijs?

Het zou leuk zijn als er al iemand ditzelfde heeft gedaan of misschien alle kennis al in pacht heeft :}

Mijn dank voor de moeite!

:W
 
motomas heeft een jaar(of 2) in australie gezeten

heeft daar ook motoren gehuurd en gekocht


misschien kan zij je van info voorzien

edit

linkje erbij

MotoMas
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dit ook wel graag willen weten. Ik ben van plan om in Januari 6-12 maanden naar Australië te gaan, en het lijkt me heel tof om daar motor te rijden.

Van wat ik begrepen heb is je rijbewijs daar gewoon geldig, maar je moet er dan wel een internationaal rijbewijs bij hebben (Kost €15 bij de ANWB oid, en is 12 maanden na afgifte geldig.).

Verder zijn er geloof ik een aantal auto dealers (in de grote steden) die zich vooral richten op backpackers, die zullen je vast alles kunnen vertellen op het gebied van verzekeringen enz. Of ze ook motoren verkopen weet ik alleen niet... Al zou het natuurlijk wel prettig zijn om dat allemaal van te voren ook even op een rijtje te hebben zodat je niet voor verassingen komt te staan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan