motor kopen in Duitsland? ervaringen?

ness_stuart

MF'er
12 jun 2006
158
0
Amersfoort
Hee!

Is het zo dat een motor kopen in Duitsland een goeie keus is?
Soms is het inderdaad goedkoper, maar zit je niet met ontzettend hoge bedragen aan invoerkosten en andere sh*t ??
Waar moet je op letten als je dan toch iets wil kopen in Duitsland?
Of is het gewoon een idioot idee en kan ik beter in Nederland zoeken :P
 

ness_stuart

MF'er
12 jun 2006
158
0
Amersfoort
Jaa het is idd goedkoper, maar als dat zo is.. waarom gaat dan niet iedereen in Duitsland kijken toch?

Zijn er geen addertjes onder het gras?

Iemand ervaringen mee?
 

The Beerhunter

MF veteraan
20 sep 2004
39.600
1
Nijmegen
Jaa het is idd goedkoper, maar als dat zo is.. waarom gaat dan niet iedereen in Duitsland kijken toch?

Zijn er geen addertjes onder het gras?

Iemand ervaringen mee?
even logisch nadenken....

ga jij liever terug naar de motordealer om de hoek als er iets mis blijkt te zijn of ben je liever uren reistijd kwijt?
 

BGL Racing

Banned User
16 jan 2003
12.702
0
34
Twente
Bezoek site
waarom gaat dan niet iedereen in Duitsland kijken
Je moet 'm natuurlijk wel nog bij het RDW laten keuren (keuringskosten), BPM betalen maar het grootste nadeel vind ik toch wel dat je 'm voor de keuring origineel in orde moet hebben. Veel Duitse motoren hebben wel vervanginsuitlaten, vervangingsknippers etc. etc., en dat moet je dus allemaal netjes maken voor de keuring.

Met de inloopuren voor motorkeuringen is het nu wel makkelijker geworden bij het RDW, je moest eerst heel lang wachten.

Heb zelf een CBR600F uit duitsland gehaald (25kW) en begin dit jaar een ZX7R uit België, omdat ik nu onbeperkt rijbewijs heb.

CBR was een eitje door de keuring, ZX7R werd echt op elke millimeter nauwkeurig bekeken, kwam ook niet in één keer door de keuring.


Maargoed, het is een afweging in kosten die je zelf moet maken. Reken wel even goed uit wat het je uiteindelijk oplevert, want je moet wellicht een aanhanger huren om 'm op te halen, en natuurlijk even BPM enzo uitrekenen, dat kan hier: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp
 

ness_stuart

MF'er
12 jun 2006
158
0
Amersfoort
Je moet 'm natuurlijk wel nog bij het RDW laten keuren (keuringskosten), BPM betalen maar het grootste nadeel vind ik toch wel dat je 'm voor de keuring origineel in orde moet hebben. Veel Duitse motoren hebben wel vervanginsuitlaten, vervangingsknippers etc. etc., en dat moet je dus allemaal netjes maken voor de keuring.

Met de inloopuren voor motorkeuringen is het nu wel makkelijker geworden bij het RDW, je moest eerst heel lang wachten.

Heb zelf een CBR600F uit duitsland gehaald (25kW) en begin dit jaar een ZX7R uit België, omdat ik nu onbeperkt rijbewijs heb.

CBR was een eitje door de keuring, ZX7R werd echt op elke millimeter nauwkeurig bekeken, kwam ook niet in één keer door de keuring.


Maargoed, het is een afweging in kosten die je zelf moet maken. Reken wel even goed uit wat het je uiteindelijk oplevert, want je moet wellicht een aanhanger huren om 'm op te halen, en natuurlijk even BPM enzo uitrekenen, dat kan hier: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp
Thnx!

Maar die controle waar je het over hebt, is dat voor het naar 25kW maken of gewoon als invoer controle??
 

BGL Racing

Banned User
16 jan 2003
12.702
0
34
Twente
Bezoek site
Thnx!

Maar die controle waar je het over hebt, is dat voor het naar 25kW maken of gewoon als invoer controle??
Gewoon invoercontrole doelde ik op. Dus dingen als knipperlichten, stadslicht, geluidsproductie, spiegels, afstelling koplampen, bevestiging uitlaat, kettingspanning (jaja), bandprofiel etc. etc.

Let wel op dat je 'm al in Duitsland 25kW laat maken, dan wordt dit met een stempel op de Fahrzeugbrief vermeld en dan neemt de RDW dit klakkeloos over. Kijken ze dus niet meer naar.
 

ness_stuart

MF'er
12 jun 2006
158
0
Amersfoort
Gewoon invoercontrole doelde ik op. Dus dingen als knipperlichten, stadslicht, geluidsproductie, spiegels, afstelling koplampen, bevestiging uitlaat, kettingspanning (jaja), bandprofiel etc. etc.

Let wel op dat je 'm al in Duitsland 25kW laat maken, dan wordt dit met een stempel op de Fahrzeugbrief vermeld en dan neemt de RDW dit klakkeloos over. Kijken ze dus niet meer naar.
Dus de motor moet helemaal fabrieks-origineel zijn wil je em door de controle heen krijgen?

Is het niet zo dat als ik em in Duitsland 25kW heb, ik ook weer naar Duitsland moet om em naar vol vermogen te krijgen? Dacht et wel toch?
 

BGL Racing

Banned User
16 jan 2003
12.702
0
34
Twente
Bezoek site
Dus de motor moet helemaal fabrieks-origineel zijn wil je em door de controle heen krijgen?
Nee, maar hij moet aan bepaalde eisen voldoen. Niet teveel geluid produceren, E-keur op de uitlaat (dacht ik zo), goede spiegels (wellicht ook E-keur verplicht) enzovoortssss.
Weet het niet precies want heb er altijd gewoon origineel spul opgezet, weet je zeker dat het goed is.
Is het niet zo dat als ik em in Duitsland 25kW heb, ik ook weer naar Duitsland moet om em naar vol vermogen te krijgen? Dacht et wel toch?
Dat weet ik niet precies. Zoek 's op topics van Superkris, die heeft hierover een verzameltopic gemaakt als ik me goed herinner. Allemaal van dit soort vragen, lijst van motoren die in NL 25kW gemaakt kunnen worden, etcetera.

Maar over 25kW-af maken (van 25kW naar vol vermogen) zou ik me niet druk maken. Gewoon hier in Nederland als 25kW-motor verkopen en dan een leuke nieuwe halen, heb je ook nog 's wat anders. 25kW verkoopt gewoon erg goed in NL, ben je zo van af met een beetje redelijke prijs.
 

Mini Mistress

MF veteraan
16 mrt 2003
40.587
2
36
Den Haag
Veel Duitse motoren hebben wel vervanginsuitlaten, vervangingsknippers etc. etc., en dat moet je dus allemaal netjes maken voor de keuring.
Motoren uit Duitsland zijn veelal standaard. Als er al onderdelen vervangen zijn dan zijn dat goedgekeurde onderdelen; Duitse motoren gaan ieder jaar door een keuring. Duitse motoren hebben een lijst, zelfs met banden, die op de motoren gemonteerd mogen worden. Alles zonder keuring, alles wat niet op de lijst staat, mag/komt er niet op.