motor kopen in het buitenland

gixxergall5246

Die hard MF'er
27 jun 2006
630
0
HvH
Ik wil heel graag de nieuwe gsxr 600 kopen. In Nederland kosten ze nieuw bijna 12.000 euri, in Engeland ongeveer 7.000 pond. Met de huidige koers komt op ongeveer 8.500 euri. Ik vind dat voordeel groot genoeg om niet te zitten met het feit dat de motor mijlen heeft.
Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die weleens een motor hebben ingevoerd vanuit de UK, en mij kunnen vertellen of het wel scheelt, of dat het voordeeltje teniet gedaan wordt door allerlei taxen van de bekende instanties, zoals de RDW en de Belastingdienst.
 
Daar is wel wat over de te vinden her en der op dit forum.

Probeer eens de zoekfunctie.

In het kort: kopen en naar de RDW, BPM dokken en rijden. Correct me if I'm wrong.
 
Ik had al zo'n vermoeden dat het voordeeltje opgeslokt zou worden door de BPM...

Thanx!
Ik zal ook meteen de zoekfunctie eens gebruiken..
 
Bij een nieuwe motor vrees ik dat je voordeel verdampt in de BPM. :(

:^ aangezien de basisprijs (prijs zonder belastingen) in NL een van de laagste is. Engelsen shoppen daarom juist erg graag in NL ;)

Wat wel loont is om iets 2e hands in het buitenland te kopen omdat je dan nog maar een deel van de BPM hoeft te betalen, zie MF topic daarover.
 
Laatst bewerkt:
:^ aangezien de basisprijs (prijs zonder belastingen) in NL een van de laagste is. Engelsen shoppen daarom juist erg graag in NL ;)

Wat wel loont is om iets 2e hands in het buitenland te kopen omdat je dan nog maar een deel van de BPM hoeft te betalen, zie MF topic daarover.

En geen BTW :P


Ik heb die van mij uit duitsland gehaald, en ik weet zeker dat mijn volgende ook weer een import word ;)
 
Eigenlijk wil ik graag een nieuwe, heb er hard voor gespaard en ik vind de K8 zooooo mooi! *O*

Maar tweedehands is wel een optie, alleen heb ik geen idee waar ik tweedehands motoren uit het buitenland kan vinden op internet? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan