Motor kopen in UK?

conducteur

Die hard MF'er
27 okt 2008
743
0
Groningen
Ik heb net met de zoekfunctie en op google gezocht naar een antwoord op mijn vragen over het importeren van een motor uit Engeland.

Ten eerste vroeg ik mij af of hier mensen ervaring hebben met goede/betrouwbare (en betaalbare) export organisaties die Engeland - Nederland doen.

Ten tweede is het mij nogsteeds niet helemaal duidelijk welke exacte documenten ik nodig heb
en welke aanpassingen aan de motor nodig zijn.
Ik heb gevonden dat er problemen kunnen zijn met de belichting & de mp/h snelheid indicator.

Ook blijkt het kennelijk een probleem te zijn als er gegevens op het Engels Kentekenbewijs ontbreken, ik las iets over het ontbreken van gewicht, DB, toerental/vermogen..

Ten derde vroeg ik me af hoe het zit met de invoer kosten? Verschillen deze met bijv. Duitsland?


Ik denk dat dit ook handig is om te weten voor anderen die (goedkoop) een nieuwer type motor willen halen en bereid zijn daar wat meer moeite voor te doen.


Alvast erg bedankt voor de reacties!
 
Ik denk dat het goedkoopste is om naar Engeland toe te rijden en hem op te halen met de boot. Dan kun je voor 100 euro zoiets de motor hier krijgen. Dat is een stuk goedkoper dan hem door een bedrijf laten overkomen.
Eventueel zou je eens kunnen kijken of je een vrachtwagen chauffeur kent/kan vinden die naar Engeland rijdt. Soms rijden die vrachtwagens niet helemaal vol weer terug, misschien dat je dan je motor erbij in kan zetten.

De verlichting van engelse motoren is anders, het licht wordt in plaats van naar rechts juist naar links gericht, daardoor schijn je constant de tegenliggers in de ogen. Dus er moet een nieuwe, europese koplamp unit op (weet niet zeker of het de hele lamp is of alleen de lens). De MPH teller zou geen probleem moeten zijn, er rijden genoeg MPH motoren en auto's in nederland.

De kosten voor de keuring zijn volgens mij gelijk, want ze keuren dezelfde punten als op een motor uit een ander land. Daarom zou het andere kentekenbewijs ook niet moeten uitmaken want je krijgt een nieuwe met wel weer alle gegevens er op. Maar pin me daar niet op vast, want dit beredeneer ik even zoals het voor mij logisch is.


Maar inderdaad misschien wel handig om een algemeen invoer topic te starten, er zijn waarschijnlijk een hoop mensen die deze vragen+antwoorden graag centraal zouden hebben.
 
ja ik heb overal gekeken. Heb ook eens een motor uit Duitsland geïmporteerd. Vroeg me alleen af wat de verschillen waren met een import uit Engeland.

Als ik het goed begrijp moet ik dus een andere koplamp of hem anders stellen..


Wat betreft de transport, ik ken geen vrachtwagen chauffeurs die naar Engeland rijden..

de opties tot nu toe:

Transport per boot

Transport per vliegtuig

Zelf ophalen met de auto + motortrailer of met een busje.


Zijn er kosten aan verbonden (tol e.d.) om naar Engeland te rijden?

Zou graag ervaring willen horen!
 
ja ik heb overal gekeken. Heb ook eens een motor uit Duitsland geïmporteerd. Vroeg me alleen af wat de verschillen waren met een import uit Engeland.

Als ik het goed begrijp moet ik dus een andere koplamp of hem anders stellen..


Wat betreft de transport, ik ken geen vrachtwagen chauffeurs die naar Engeland rijden..

de opties tot nu toe:

Transport per boot

Transport per vliegtuig

Zelf ophalen met de auto + motortrailer of met een busje.


Zijn er kosten aan verbonden (tol e.d.) om naar Engeland te rijden?

Zou graag ervaring willen horen!
Zou er zelf heen rijden / vliegen, denk dat transport een beetje prijzig wordt, is volgens mij niet anders dan uit Duitsland. Heb het jaren geleden wel eens gedaan, was toen geen enkel probleem.
 
let wel op dat je de groene kentekenpapieren etc mee krijgt, hij houd als het goed is alleen het paarse gedeelte. (athans zo is het met auto's).

Ook zal je een nieuwe koplamp moeten kopen die de juiste kant op schijnt.
 
conducteur wordt Engelandvaarder:


Zijn er kosten aan verbonden (tol e.d.) om naar Engeland te rijden?

Zou graag ervaring willen horen!

Nou, je moet dus wel naar de overkant varen, en die boot kost geld. ;)
Tevens kun je via de kanaaltunnel, maar dat kost ook geld.
Welke boot je moet nemen hangt af van waar je de motor moet ophalen.
Op internet zijn diverse rederijen te vinden die jou naar de overkant kunnen slingeren.
Als je via Dover/Calais gaat zijn er geen tolwegen.

Verder zou ik op de RDW site kijken voor info.

Maar let wel op:

Vanuit Engelland opereren de Nigerianen.

Ze bieden een motor goedkoop aan via internet.
Jij moet een bedrag overmaken en vervolgens komt er geen vervolg.
Das pech geld weg.
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb overal gekeken. Heb ook eens een motor uit Duitsland geïmporteerd. Vroeg me alleen af wat de verschillen waren met een import uit Engeland.

Als ik het goed begrijp moet ik dus een andere koplamp of hem anders stellen..


Wat betreft de transport, ik ken geen vrachtwagen chauffeurs die naar Engeland rijden..


Vastbanket Middelstum
 
Als ik het goed begrijp moet ik dus een andere koplamp of hem anders stellen..


Niet bij alle motoren is dat het geval. Bijvoorbeeld een Yamaha Tenere 2008 heeft een flat beam er is dus geen verschil tussen UK en EU-spec. Bij een XJR bijvoorbeeld weer wel.
In geval dat de bermverlichting aan de andere kant zit, moet je dus de hele koplamp wijzigen dat kost (nieuw) toch gauw weer een paar honderd euro. Waarschijnlijk net datgene wat je dacht te besparen. ;)

Uiteraard is de teller in mph, bij sommige modellen kan dit eenvoudig gewijzigd worden. Of dit ook bij de temperatuur (Fahrenheit) is weet ik niet.
 
Beste is zelf ophalen. ik ben zelk ook aan het kijken om dit te doen, omdat de pond erg zwak staat, en motors erg cheap zijn daar. Zorg dat je de V5( geloof ik dat het heet) mee krijgt en een koop contract voor het invoeren.
 
Als je in één dag op en neer gaat met de boot, calais<>dover, is dat nog geen 100 euro met een personenauto. Een hele motor zal een busje moeten zijn natuurlijk, iets duurder. En als je smorgens vroeg in calais, bent kan je in een dag een behoorlijk stuk engeland bestrijken. VErder hebben ze met papieren in engeland een "V5" daar is een oude(v5) en nieuwe versie(v5c) van, normaal bij verkoop stuurt de verkoper een deel terug naar de dvla(www.dvla.gov.uk), en moet de koper zich daar weer melden om hem op naam te zetten. IK had dus dat deel er niet bij, en dan heb je ook geen framenummer op de papieren, althans ik niet. Hoe dat dan verder moet weet ik niet want ik heb hem aan een duitser verkocht...
 
Laatst bewerkt:
zelf ophalen kan,

maarja, moet dan wel een busje huren en benzine betalen en de kilometers.. verder nog tol e.d. dus de vraag is even of dit goedkoepr is dan een transportservice..
 
zelf ophalen kan,

maarja, moet dan wel een busje huren en benzine betalen en de kilometers.. verder nog tol e.d. dus de vraag is even of dit goedkoepr is dan een transportservice..

maak er een uitje met vrienden/gezin van.

samen weekendje engeland en dan een motoraanhanger mee en de kosten delen (van de reis dan) :+
 
Just to be curious:

heb je al een motor op het oog en zoja, waar heb je hem gevonden?
Toch niet op marktplaats of speurders?
Zo ja, grote kans dat er Nigerianen achter zitten...
 
Ik hoorde vandaag dat de Engelse Pond op dit moment zowat gelijk is aan de Euro.
De huidige wisselkoers is 1,03. Dus ik dacht: ff bij triumph kijken naar wat voorbeelden.

Rocket Trouring: Nederland €22390,= UK Pond: 12969,= nu ff omrekenen
Nederland €22390,= UK Euro : 13358,= BPM 19,4% erbij
Nederland €22390,= UK+BPM : 15949,= Verschil €6441,=

Volgens mij is dat nogal een flink bedrag. Wat me niet bekend is hoe het met de BTW gaat. Bij de UK prijzen staat: £12,969 OTR Kan iemand me vertellen of dat inclusief of exclusief BTW betekend? En dan zal daar in bovenstaand tabelletje nog wat aangepast moeten worden.

Wie kan me helpen om het plaatje goed te maken zodat ik eens stevig na kan denken wat ik ga doen.

Ik ga stiekum ook eens kijken bij niet Britse merken, zou ook verrassend kunnen zijn.:)
 
Pas je op dat het stuur aan de goede kant zit :+

Verder kan ik helaas geen antwoord geven op je vraag omdat ik het zelf ook niet weet hoe dat daar zit :N
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat er iets aan het licht gedaan moet worden, staat daar anders afgesteld dan hier, correct me if im wrong.
 
Laatst bewerkt:
Nog een voorbeeldje:

Honda Varadero: Nederland €12640,= UK Pond: 7363,= (inclusief tax) nu ff omrekenen
Nederland €12640,= UK Euro : 7584,= BPM 19,4% erbij
Nederland €12640,= UK+BPM : 9055,= Verschil €3585,=

Mwa, das toch de moeite waard.

Nu nog BMW, de 1200 GS, maar daar kan ik zo snel geen prijzen van vinden, wie helpt?
 
je zult ook nog btw moeten betalen en het ding door een RDW keuring heen moeten halen (waarbij je met name met het lichtbeeld van de koplamp in de problemen kan komen)

Ook zul je de motor moeten transporteren van Engeland naar hier (en naar de RDW)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat er iets aan het licht gedaan moet worden, staat daar anders afgesteld dan hier, correct me if im wrong.


Goed dat je het zegt, zal wel net als bij auto's zijn, ik moet dus ff wat euro's sparen voor een ander glaasje op mijn koplamp *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan