Motor kopen in UK?

Ik heb een paar jaar terug hier Euro's in Ponden gewisseld:
http://www.dovereurochange.co.uk/where.html
Na onderhandelen(!) was het goedkoper dan Lorentz op het Damrak en heel veel goedkoper dan wisselen op de boot of ponden kopen bij de bank.


Net ff gebeld met dover exchange, en toch blijkt het wisselen bij de bank 200 euro goedkoper.
heb ze nu allemaal gehad.. voor de mensen die nog van plan zijn om op en neer te rijden. ;-)
 
Weet iemand hoe het zit met koplampen? Hebben recente modellen allemaal een koplamp die recht vooruit schijnt? Of verschilt het nog steeds per model of je de koplamp moet vervangen? Kan een duur geintje zijn een nieuwe (naar rechts schijnende) koplamp.

Ik hoor graag ervaringen. 2 jaar geleden een circuitfiets uit de UK gehaald waarbij ik geen last had van een links schijnende koplamp. Nu wil ik echter een straatfiets halen.
 
Weet iemand hoe het zit met koplampen? Hebben recente modellen allemaal een koplamp die recht vooruit schijnt? Of verschilt het nog steeds per model of je de koplamp moet vervangen? Kan een duur geintje zijn een nieuwe (naar rechts schijnende) koplamp.

Ik hoor graag ervaringen. 2 jaar geleden een circuitfiets uit de UK gehaald waarbij ik geen last had van een links schijnende koplamp. Nu wil ik echter een straatfiets halen.

Verschilt per motor. Je hebt ook neutrale koplampen, zoals bij een Tuono vanaf 06. Dan hoef je niks te vervangen. Dus zou eerst even informeren bij b.v. de importeur.
 
ik blaas het onderwerp weer nieuw leven in. ik ben van plan om volgende maand een victory uit engeland te halen. maar ben er nog steeds nieta chter wat de beste manier is (lees goedkoopste manier is) om te betalen.
 
Zoek even naar Lorentz exchange kantoor in Dover. Volgens mij kun je daar goedkoop ponden halen. Gewoon even bellen wat ze daar kosten. Bankoverschrijving wordt vaak niet geaccepteerd, omdat je bij een interationale overschrijving deze nog binnen 24 uur kunt terugdraaien.
 
Zoek even naar Lorentz exchange kantoor in Dover. Volgens mij kun je daar goedkoop ponden halen. Gewoon even bellen wat ze daar kosten. Bankoverschrijving wordt vaak niet geaccepteerd, omdat je bij een interationale overschrijving deze nog binnen 24 uur kunt terugdraaien.

Ik heb ook bij Lorentz Exchange kantoor in Dover gewisseld en heb zelfs ter plekke met succes onderhandeld over de prijs de hoeveelheid Ponden :Y
 
Laatst bewerkt:
Wellicht is het al opgemerkt maar de motoren in Engeland zien er gemiddeld niet zo best uit...met name onder de kappen...veel corrosie en roestvorming..iets om op te letten bij aankoop;)
 
Wellicht is het al opgemerkt maar de motoren in Engeland zien er gemiddeld niet zo best uit...met name onder de kappen...veel corrosie en roestvorming..iets om op te letten bij aankoop;)
Ik vond het verschil on corrosie tussen een motor uit Alkmaar en hier bij ons in Brabant al groot, ten nadele van die uit Alkmaar.... Zelfde met een aanhanger uit Bergen op Zoom. Heeft ongetwijfeld te maken met de zee :Y
 
Ik vond het verschil on corrosie tussen een motor uit Alkmaar en hier bij ons in Brabant al groot, ten nadele van die uit Alkmaar.... Zelfde met een aanhanger uit Bergen op Zoom. Heeft ongetwijfeld te maken met de zee :Y
De afstand van pak 'm beet Birmingham naar de kust is veel groter dan die van Veghel naar de kust :z
 
Deze brommert komt uit België, zou de RDW dit zo accepteren? Alles wat wettelijk verplicht is zit er op....

IMG_0419_zps4ae182d6.jpg


IMG_0422_zps7ecc42bd.jpg
 
Is alweer 'n tijdje geleden dat ik heb geïmporteerd maar ik denk dat je wel een redelijke kans maakt. Leuke koplamp voor een hyper trouwens
 
Allright chaps, special request.. wie heeft er ervaring met het invoeren van een motor uit Engeland met een MSVA?
 
Motorcycle Single Vehicle Approval :)
Ik heb een tijdje geleden 2 NC 35 's uit UK gehaald, bij de overtocht (inchecken douane) vraagt niemand naar iets. In Nederland stelde de keuring niets voor, je moet wel UK inschrijvingsbewijs erbij hebben. Ik kan me niets herinneren over zo'n MSVA. Punt is dat een voertuig welke eerder is ingeschreven geweest in een EU land zonder problemen in elk ander EU land geaccepteerd moet worden voor inschrijving. Toevallig is Belgie onlangs veroordeelt omdat ze daar moeilijk over deden, en steeds om een COC vroegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan