Motor kopen in UK?

Iemand ervaring met het bestellen, m.i. heb je geen probleem met de douane net zoals bestellen in USA of China?

Als het goed is niet, het blijft binnen de EU. Je betaalt gewoon VAT in de UK, en hoeft dus geen BTW in Nederland af te dragen. Invoerrechten zijn er niet zolang het voor eigen gebruik is (een container vol zal een ander verhaal worden ;)).
 
Als het goed is niet, het blijft binnen de EU. Je betaalt gewoon VAT in de UK, en hoeft dus geen BTW in Nederland af te dragen. Invoerrechten zijn er niet zolang het voor eigen gebruik is (een container vol zal een ander verhaal worden ;)).
Toch wel interessant dan, toch eens een keer naar toe rijden denk ik, dagje op en neer, diesel loopt 1 op 20, overtocht is ook niet echt duur, rond de 100 euro kun je incl. brandstof op en neer. Scheelt dan toch nog 400 euro op die dempers.
 
Toch wel interessant dan, toch eens een keer naar toe rijden denk ik, dagje op en neer, diesel loopt 1 op 20, overtocht is ook niet echt duur, rond de 100 euro kun je incl. brandstof op en neer. Scheelt dan toch nog 400 euro op die dempers.

Als je eerst wilt gaan kijken is dat wel de handigste oplossing. Maar anders kan verzenden via bijvoorbeeld UPS ook prima uit.
 
Ja, zal eerst eens uitzoeken wat ik precies wil, dan een adresje dicht bij Dover. Evt. samen met iemand er naar toe om de reiskosten te delen...
 
Er bestaat geen dealergarantie op een motor die nog binnen de fabrieksgarantie zit

Dat willen de dealers je over het algemeen graag doen geloven, maar dat is niet waar. Als het een consumentenaankoop is, bestaat er geen fabrieksgarantie. Je hebt te maken met de dealer en die kan niet zijn verantwoordelijk niet afschuiven richting fabrikant. Fabrieksgarantie is iets dat bestaat tussen dealer en fabrikant (met meestal de importeur er nog tussen).
 
je gaat met de stena line of de p&o. Vooruit boeken en t is echt niet duur. Ga er met een bussie heen en een bussie met inhoud terug en in nl regel je de rest
 
zijn er misschien vrachtwagenschauffeurs die leeg terugkomen vanuit engeland die mijn motor willen brengen naar nederland voor een leuke prijs bel 0619649593
 
Maandag avond terug gekomen uit de UK. Missie gelsaagd!
Buit: Aprilia Tuono '07, op de teller 8400km, status als nieuw.

Plaatjes:
Heen weg
474991620_6_riGD.jpeg


Terug weg:
474991622_6_rYPz.jpeg

474991618_6_YZ8n.jpeg


De procedure en het papier werk stelt echt niets voor. De eigenaar schuurt het goede strookje van het kentekenbewijs (V5) vult deze in voor permanente export en stuurt deze naar de DVLA. Zelf neem je de rest van de V5 mee plus natuurlijk een koopcontract.

Heb mijn motor gekocht bij ~ aardige betrouwbaar overkomende kerel met alleen maat motoren in nieuwstaat in zijn winkel. Volgens eigen zeggen koopt hij veelal bij een vast aantal Harley en BMW dealers jong gebruikt.

Kosten: veel geld bespaard +/- € 2500,=
 
Laatst bewerkt:
Maandag avond terug gekomen uit de UK. Missie gelsaagd!
Buit: Aprilia Tuono '07, op de teller 8400km, status als nieuw.

Plaatjes:
Heen weg


Terug weg:


De procedure en het papier werk stelt echt niets voor. De eigenaar schuurt het goede strookje van het kentekenbewijs (V5) vult deze in voor permanente export en stuurt deze naar de DVLA. Zelf neem je de rest van de V5 mee plus natuurlijk een koopcontract.

Heb mijn motor gekocht bij \ aardige betrouwbaar overkomende kerel met alleen maat motoren in nieuwstaat in zijn winkel. Volgens eigen zeggen koopt hij veelal bij een vast aantal Harley en BMW dealers jong gebruikt.

Kosten: veel geld bespaard +/- € 2500,=


Gefeliciteerd man, mooie bike. Veel rijplezier.

Godspeed.
 
hoeveel kost de oversteek met de trein als je een kar meeneemt?

of algemene vraag: is er een meerkost?
 
Maandag avond terug gekomen uit de UK. Missie gelsaagd!
Buit: Aprilia Tuono '07, op de teller 8400km, status als nieuw.

Plaatjes:
Heen weg
[afbeelding]

Terug weg:
[afbeelding]
[afbeelding]

De procedure en het papier werk stelt echt niets voor. De eigenaar schuurt het goede strookje van het kentekenbewijs (V5) vult deze in voor permanente export en stuurt deze naar de DVLA. Zelf neem je de rest van de V5 mee plus natuurlijk een koopcontract.

Heb mijn motor gekocht bij \ aardige betrouwbaar overkomende kerel met alleen maat motoren in nieuwstaat in zijn winkel. Volgens eigen zeggen koopt hij veelal bij een vast aantal Harley en BMW dealers jong gebruikt.

Kosten: veel geld bespaard +/- € 2500,=


Van harte gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst *O* Goed voorbeeld, doet goed volgen, dus hopelijk lukt het mij ook in maart *D Laat je weten hoe de rest van de procedure verloopt..? O-)
 
Dat willen de dealers je over het algemeen graag doen geloven, maar dat is niet waar. Als het een consumentenaankoop is, bestaat er geen fabrieksgarantie. Je hebt te maken met de dealer en die kan niet zijn verantwoordelijk niet afschuiven richting fabrikant. Fabrieksgarantie is iets dat bestaat tussen dealer en fabrikant (met meestal de importeur er nog tussen).

Op een nieuwe auto/motor zit fabrieksgarantie, die geldig is in de hele EU bij alle dealers.
Dealergarantie is garantie voor 2dehands autos/motoren, deze is alleen geldig bij die betreffende dealer
 
Van harte gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst *O* Goed voorbeeld, doet goed volgen, dus hopelijk lukt het mij ook in maart *D Laat je weten hoe de rest van de procedure verloopt..? O-)


Uiteraard. Ga waarschijnlijk volgende week naar get RDW en de Douane. Zal daarna wel even berichten.
 
Een dealer van het merk wat je rijdt is verplicht je te helpen. Het zou erg vreemd zijn. Stel dat ik in Groningen woon en daar een motor koop, verhuis vervolgens naar Maastricht. Moet ik dan volgens jou voor garantie naar Groningen???? Zo'n bull shit heb ik nog nooit gehoord. Natuurlijk moeten ze dan in Maastricht helpen voor garantie!

De garantie die fabrikanten geven is Europees en het maakt dus absoluut niet uit waar je de motor hebt gekocht en vervolgens in onderhoud doet. Dat de dealer er minder gelukkig mee is kan ik me wel voorstellen, maar hij moet je helpen
:N hij is niets verplicht -O-
 Ten eerste moet hij een diagnose maken openhalen of inschatten dit kost hem tijd dus geld.
 Ten tweede moet hij met de fabrikant overleggen ( tijd is geld )
 Wachten op goedkeuring van de fabrikant.
 Hij krijgt een x bedrag om de reparatie uren te vergoeden dit is soms de helft van wat er aan werkelijke uren werk aan is.
 Dus als hij zegt ik doe het niet is dat niet zo vreemd ( het is goodwill van de dealer )
Ik had het met een drysup olietankje van een aprila goed zichtbaar een lek in de lasnaad dus fabricagefout maar ik kreeg nee als antwoord.
Er zat nog een halfjaar fabrieksgarantie op.
Naar tricolore gebeld en die zeggen, dat moet je via je dealer regelen.
Het was niet mijn dealer waar ik hem gekocht had dus is hij niets verplicht, :W
Je zal het zelf moeten voorschieten en dan hopen op :}
 
Laatst bewerkt:
GOOGLE
En voor wie er èèn wil ;) ( zonder garantie )
Auto Trader UK - Find New & Used Bikes for Sale
Of je moet er mee terug naar de Engelse dealer van wie je hem hebt gekocht })

Jonge hij bedoelt toch de wisselkoers waarvoor ie em gekocht heeft.
Neem toch aan dat je dat wel snapt.

Voor de rest over je garantie verhaal, je hebt gelijk ok?
Niet dat het iemand boeit verder want daar ging het topic niet over

@Tim van Gemert: Veel plezier van je nieuwe aankoop! Superfiets, heb er vorige week nog 1 van dichtbij bekeken, echt supervet! :)
 
Laatst bewerkt:
Jonge hij bedoelt toch de wisselkoers waarvoor ie em gekocht heeft.
Neem toch aan dat je dat wel snapt.

Voor de rest over je garantie verhaal, je hebt gelijk ok?
Niet dat het iemand boeit verder want daar ging het topic niet over

@Tim van Gemert: Veel plezier van je nieuwe aankoop! Superfiets, heb er vorige week nog 1 van dichtbij bekeken, echt supervet! :)
Het is een waarschuwing om teleurstellingen te voorkomen daar is dit topic ook voor O-)
 
:N hij is niets verplicht -O-
 Ten eerste moet hij een diagnose maken openhalen of inschatten dit kost hem tijd dus geld.
 Ten tweede moet hij met de fabrikant overleggen ( tijd is geld )
 Wachten op goedkeuring van de fabrikant.
 Hij krijgt een x bedrag om de reparatie uren te vergoeden dit is soms de helft van wat er aan werkelijke uren werk aan is.
 Dus als hij zegt ik doe het niet is dat niet zo vreemd ( het is goodwill van de dealer )
Ik had het met een drysup olietankje van een aprila goed zichtbaar een lek in de lasnaad dus fabricagefout maar ik kreeg nee als antwoord.
Er zat nog een halfjaar fabrieksgarantie op.
Naar tricolore gebeld en die zeggen, dat moet je via je dealer regelen.
Het was niet mijn dealer waar ik hem gekocht had dus is hij niets verplicht, :W
Je zal het zelf moeten voorschieten en dan hopen op :}

Balen man, dat gedoe!

Overigens zit het formeel net iets anders in elkaar, maar je hebt wel een punt.

Daar waar je iets koopt, heb je garantie.

Fabrieksgarantie is eigenlijk onzin (zie bovenstaande verhaal).

Als klant heb je geen hol te maken met de afspraken tussen een verkoper en de partij waar die zijn spullekes haal'; jij hebt rechten te halen bij de verkopende partij.

Dus al een dealer slechte afspraken (zie urenvergoeding) heeft met de fabrikant: jammerdebammer voor de dealert.

Als een fabrikant garantie geeft (op welke manier dan ook) aan de eindgebruiker, dan moeten zij de boel regelen, zonder rare beperkende voorwaarden te stellen (zie de reclame met dat jochie). Maar dat geven ze eigenlijk niet.

Het is namelijk meestal de dealer die iets roept over 'fabrieksgarantie', maar als consument heb je gewoon te maken met de verkoper en alles dat daar bij hoort.
 
Maandag avond terug gekomen uit de UK. Missie gelsaagd!
Buit: Aprilia Tuono '07, op de teller 8400km, status als nieuw.

De procedure en het papier werk stelt echt niets voor. De eigenaar schuurt het goede strookje van het kentekenbewijs (V5) vult deze in voor permanente export en stuurt deze naar de DVLA. Zelf neem je de rest van de V5 mee plus natuurlijk een koopcontract.

Heb mijn motor gekocht bij \ aardige betrouwbaar overkomende kerel met alleen maat motoren in nieuwstaat in zijn winkel. Volgens eigen zeggen koopt hij veelal bij een vast aantal Harley en BMW dealers jong gebruikt.

Kosten: veel geld bespaard +/- € 2500,=


Moest je nog wat aan de verlichting veranderen voor de keuring bij rdw of hoeft dat niet bij de tuono?
 
beste forum mensen,

ik ben van plan om binnen kort een R1 uit UK te gaan halen maar lees nu hier verschillende dingen, om alles een beetje op een rijtje te zetten voor me zelf

moet ik dus opletten naar de type koplamp unit of wat..?
of hij dus niet gefinancierd is.
en dat hij ouder is dan 6maanden en meer dan 6000km op de teller heeft.?

groeten,

julian
 
Terug
Bovenaan Onderaan