Motor kopen in UK?

Heb a.s. Vrijdag om 15u een afspraak bij het RDW. Kon zonder problemen een een-dags kenteken krijgen. Daarna direct even langs de douane.
Heb dan met een beetje geluk maandag het kenteken in huis.

Ik zal laten weten hoe de procedure verder verlopen is.
 
Heb a.s. Vrijdag om 15u een afspraak bij het RDW. Kon zonder problemen een een-dags kenteken krijgen. Daarna direct even langs de douane.
Heb dan met een beetje geluk maandag het kenteken in huis.

Ik zal laten weten hoe de procedure verder verlopen is.

Ik ben wel benieuwd wat je nu in totaal kwijt bent voor die motor?
 
In navolging van Tim, heb ik de stap ook gezet 8-) Vandaag gebeld met de dealer, en de deal was rond *O* Maandag ga, als het allemaal meezit, mijn nieuwste speeltje ophalen *D Slechts 64 miles van Dover verwijderd, dus dat wordt een korte rit :Y

Bouwjaar: 2007, km-stand: 8000 miles schoon aan de haak :) Zot nog zelf fabrieksgarantie op tot 23 april 2009. Kan ik gewoon voor terecht bij de KTM dealer in Nederland (nagevraagd, en dat klopt, mits ik een facature meekrijg)

ktmsd2007gd0.jpg
 
Laatst bewerkt:
In navolging van Tim, heb ik de stap ook gezet 8-) Vandaag gebeld met de dealer, en de deal was rond *O* Maandag ga, als het allemaal meezit, mijn nieuwste speeltje ophalen *D Slechts 64 miles van Dover verwijderd, dus dat wordt een korte rit :Y

Bouwjaar: 2007, km-stand: 8000 miles schoon aan de haak :) Zot nog zelf fabrieksgarantie op tot 23 april 2009. Kan ik gewoon voor terecht bij de KTM dealer in Nederland (nagevraagd, en dat klopt, mits ik een facature meekrijg)

[afbeelding]


Ik begin god gloeiend jaloers te worden :( . Ik wil er ook een :9~
 
CVO is niet meer nodig, kijk maar eens goed op de site van het RDW.
Ben zelf verleden week langs keuringsstation geweest.
Iedere motor die binnen de EU al ingeschreven is geweest kan geïmporteerd worden met het originele volledige buitenlandse kentekenbewijs.

Voor Engeland is dat het V5C formulier.

Dus: CVO IS NIET MEER NODIG.
 
CVO is niet meer nodig, kijk maar eens goed op de site van het RDW.
Ben zelf verleden week langs keuringsstation geweest.
Iedere motor die binnen de EU al ingeschreven is geweest kan geïmporteerd worden met het originele volledige buitenlandse kentekenbewijs.

Voor Engeland is dat het V5C formulier.

Dus: CVO IS NIET MEER NODIG.

:} tnx voor de info
Volgende week donderdag ga ik op pad om er een te halen.
 
In navolging van Tim, heb ik de stap ook gezet 8-) Vandaag gebeld met de dealer, en de deal was rond *O* Maandag ga, als het allemaal meezit, mijn nieuwste speeltje ophalen *D Slechts 64 miles van Dover verwijderd, dus dat wordt een korte rit :Y

Bouwjaar: 2007, km-stand: 8000 miles schoon aan de haak :) Zot nog zelf fabrieksgarantie op tot 23 april 2009. Kan ik gewoon voor terecht bij de KTM dealer in Nederland (nagevraagd, en dat klopt, mits ik een facature meekrijg)

[afbeelding]

Gefeliciteerd!! Mooie fiets man!
Laat even weten hoe de reis is gegaan. Ga je met een trailer of een busje?

Morgen zal ik even laten weten hoe het was bij de RDW.
 
In eerste instantie wilde ik met een busje gaan, maar die heb ik ff niet zo snel kunnen regelen :N Dat zou pas over een maand zijn, en zolang wil ik niet wachten :$ Dus het wordt een motortrailer :Y Kost ietjes meer met de overtocht, maar ik hoef in elk geval geen bestelbus te huren O-)

Laat maar weten hoe het bij de RDW gaat, ik zal t.z.t. mijn reisverslag ook hier plaatsen.
 
In eerste instantie wilde ik met een busje gaan, maar die heb ik ff niet zo snel kunnen regelen :N Dat zou pas over een maand zijn, en zolang wil ik niet wachten :$ Dus het wordt een motortrailer :Y Kost ietjes meer met de overtocht, maar ik hoef in elk geval geen bestelbus te huren O-)

Laat maar weten hoe het bij de RDW gaat, ik zal t.z.t. mijn reisverslag ook hier plaatsen.

En de koplamp ombouw, kosta?
 
Fiets is goedgekeurd! *O*

Koplamp was geen probleem. Hele keuring stelt weinig voor. Ze kijken vooral naar de nummers, de remmen en het geluid.

Meteen langs de douane geweest. Kenteken zou eind van de week in huis moeten zijn.

Documenten doe ik nodig had: originele ketekenbewijs uit land van herkomst, rijbewijs (voor tenaamstelling) en koopovereenkomst voor de douane.

En nu maar wachten op mooi weer!
 
Laatst bewerkt:
271 US dollars aanschaf incl. verzendkosten (e-bay), ombouw is redelijk plug-en-play ;)

Ik zou het eerst met de originele koplamp proberen. De meeste zijn ook aardig te verstellen. Bij mijn lamp was het geen probleem. Scheelt toch weer een paar honderd euro die nu ergens anders aan besteed kunnen worden (nieuwe banden bv).....
 
Ik zou het eerst met de originele koplamp proberen. De meeste zijn ook aardig te verstellen. Bij mijn lamp was het geen probleem. Scheelt toch weer een paar honderd euro die nu ergens anders aan besteed kunnen worden (nieuwe banden bv).....

Hmm zit wat in, toch wil ik het op safe spelen, en bovendien is de koplamp reeds besteld -O- Bovendien hangt het er ook sterk vanaf WIE de motor keurt, een strenge keurmeester of een ontspannen keurmeester? :/ Als het niet nodig blijkt te zijn dan verkoop ik de koplamp evengoed door, het is niet anders :/

Mag ik vragen wat je aan BPM hebt afgedragen voor jouw Tuono? En bij welk keuringsstation werd je geholpen?

Ik kan niet wachten tot maandag *O* Gelukkig sneeuwt het al niet meer in de omgeving van London, en de vooruitzichten zijn positief *D
 
even een vraagje hier, ik wil binnenkort een circuit motor gaan halen in UK, nou of ie met de aanhangwagen of busje wordt, weet ik niet zo zeker. maar hoe is de controle bij boarding van de boot in dover? welke papieren heb je nodig. want de circuit moto wordt niet geleverd met een V5, dus ik krijg gewon een verkoops overeenkomst. moet ik iets daar betalen, of wordt er niet echt gekeken. Want hoe weten ze dat ik dat ding niet gepikt hebt, en zelf een nep contract op gesteld hebt.
 
nou, ik heb dit weekend ook een motor uit de uk mogen ontvangen, wel via een motor zaak. wist niet dat het zo veel scheelde om de motoren daar te halen. ik was natuurlijk goedkoper uit geweest als ik hem zelf gehaald had maar nu heb ik hem ook voor een scherpe prijs, en alles erbij orginele boekjes en al. als het strax nog zo rendabel is ga ik mijn volgende motor zelf hier heen halen. de motor zaak waar ik me motor gekocht heb doet er in ieder geval fink voordeel mee.
 
even een vraagje hier, ik wil binnenkort een circuit motor gaan halen in UK, nou of ie met de aanhangwagen of busje wordt, weet ik niet zo zeker. maar hoe is de controle bij boarding van de boot in dover? welke papieren heb je nodig. want de circuit moto wordt niet geleverd met een V5, dus ik krijg gewon een verkoops overeenkomst. moet ik iets daar betalen, of wordt er niet echt gekeken. Want hoe weten ze dat ik dat ding niet gepikt hebt, en zelf een nep contract op gesteld hebt.

Misschien is dat iets wat nog niet zoveel gedaan is? :?
 
even een vraagje hier, ik wil binnenkort een circuit motor gaan halen in UK, nou of ie met de aanhangwagen of busje wordt, weet ik niet zo zeker. maar hoe is de controle bij boarding van de boot in dover? welke papieren heb je nodig. want de circuit moto wordt niet geleverd met een V5, dus ik krijg gewon een verkoops overeenkomst. moet ik iets daar betalen, of wordt er niet echt gekeken. Want hoe weten ze dat ik dat ding niet gepikt hebt, en zelf een nep contract op gesteld hebt.

je mag gewoon met je motor op een trailer heel de eu afrijden, wie weet nu dat het om een net gekochte motor gaat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan