Motor kopen in UK?

hmmm
van calais - > dover (retour) = 156€ voor een auto met trailer .....

van calais - >folkstone (retour) = 137€ voor een auto met trailer .....



maar de terug tijd kan je toch niet weten , kan men
die niet open laten ??

tsja, die prijsverschillen komen omdat ze ook met zo'n 'easyjet-systeem' werken. Hoe voller de trein al is > hoe duurder de resterende tickets.

Je mag trouwens ook een trein (of zelfs twee) eerder of later nemen als de geboekte, mits er plaats is. in de praktijk zijn ze daar vrij soepel mee, ik ben wel eens 4 uur eerder teruggekomen als gepland, mocht gewoon op de eerste trein zonder extra kosten.

Wachttijden zijn weer ernstig verkort sinds ze sinds kort weer elke 20 minuten rijden. Door de tunnelbrand van afgelopen jaar reden ze maar eens in de 3.5 uur. Als je dan (zoals ik |( ) een trein mist en de volgende is als vol -O- tsja, dan zit je wel effe te wachten.
Maar nu dus weer elke 20 minuten *O* en lekker flexibel Daarom chunnel ik liever naar europa dan met een ferry.

ik boek zelf altijd via:
/www.eurotunnel.com
 
Zoals belooft een snelle verslag van vandaag.
Vorige week een kawasaki zx7r uit 97 op ebay gekocht voor 1000£. Geen mot of tax, maar wel een straat machine met kenteken. Voor ons geen probleem want wij gaan hem toch strippen en puur voor circuit gebruiken.
Na een goede 2 uurtjes rijden naar calais hadden wij de tunnel bereikt. Wij waren een beetje op de late kant, dus begon een beetje te panikeren. Je komt eraan en geeft je reserverings nummer in op de automatische in-check scherm. Geen probleem ticket komt eruit en door naar de volgende controle. Erg druk bij customs(duanne), maar 3 rijen open, kozen wij zoals normaal eentje die te lang duurde, de andere rijen vlogen ons voorbij.
aangekomen bij controle, pasporten over gehandigd, en begon de series vragen waarheen, wat doen, hoelang, waar gekocht enzo enzo. Gelukkig had ik de ebay papieren bij me en alles was in order. Door naar de trein. Komen wij op de rijstroken en komen wij achter dat de wagen 2cm te hoog was, dus snel achter de bussen door( verkeerde rij natuurlijk, andere letter op ons kaart maar zij zij maar door vastlanders)
Toch geen probleem gehad hiermee.
Snel op de trein en binnen no time vetrokken wij.
Eenmaal in UK reden wij de 50 miles naar de ophaal adres. Erg snel en makkelijk met tomtom.
Gekeken, oude eigenaar stuke voorbij gereden, geld over gehandigt en klaar was kees.
Snel de bussie in geladen met de bijgevoegd stukje V5, verkoop overeenkomst en oude MOT slip.
Alles was afgehandeld om 10.30. ons trein ging terug om 14.50. dus terug rijden en kijken om iets snel te eten. toch niet gelukt, maar besloot om ons kans te wagen om een eerdere trein terug te nemen, en daar de burger king te pakken.
Gekomen bij de incheck, deed de vrouw moelijk over de hoogte, maar wij mochten op de volgende trein 11.50. Controle ging wat moelijker, en moesten aan de kant, maar eenmaal alle papieren van de motor, ons en de bussie(van een maat) mochten wij door rijden met de hoge trein( ik denk dat de trein voor wagens tot 1.85 een sort stapel trein is, correct me if i'm wrong)
Snel burger king gepakt en lekker op ons gemak gegeten en nog ff geslapen.
Terug in Frankrijk en na 2 uurtjes weer terug op cafe om ons nieuwe racer te tonen.(fotos volgen binnenkort)

Al in al, neem alle papieren mee, liever teveel dan te weinig, en alles verloopt erg makkelijk.
Als de pond zo laag blijft, in September komt een tweede run naar de UK.
Nu maar slapen, want ben echt helemaal kapot!!!
 
Zoals belooft een snelle verslag van vandaag.
Vorige week een kawasaki zx7r uit 97 op ebay gekocht voor 1000£. Geen mot of tax, maar wel een straat machine met kenteken. Voor ons geen probleem want wij gaan hem toch strippen en puur voor circuit gebruiken.
Na een goede 2 uurtjes rijden naar calais hadden wij de tunnel bereikt. Wij waren een beetje op de late kant, dus begon een beetje te panikeren. Je komt eraan en geeft je reserverings nummer in op de automatische in-check scherm. Geen probleem ticket komt eruit en door naar de volgende controle. Erg druk bij customs(duanne), maar 3 rijen open, kozen wij zoals normaal eentje die te lang duurde, de andere rijen vlogen ons voorbij.
aangekomen bij controle, pasporten over gehandigd, en begon de series vragen waarheen, wat doen, hoelang, waar gekocht enzo enzo. Gelukkig had ik de ebay papieren bij me en alles was in order. Door naar de trein. Komen wij op de rijstroken en komen wij achter dat de wagen 2cm te hoog was, dus snel achter de bussen door( verkeerde rij natuurlijk, andere letter op ons kaart maar zij zij maar door vastlanders)
Toch geen probleem gehad hiermee.
Snel op de trein en binnen no time vetrokken wij.
Eenmaal in UK reden wij de 50 miles naar de ophaal adres. Erg snel en makkelijk met tomtom.
Gekeken, oude eigenaar stuke voorbij gereden, geld over gehandigt en klaar was kees.
Snel de bussie in geladen met de bijgevoegd stukje V5, verkoop overeenkomst en oude MOT slip.
Alles was afgehandeld om 10.30. ons trein ging terug om 14.50. dus terug rijden en kijken om iets snel te eten. toch niet gelukt, maar besloot om ons kans te wagen om een eerdere trein terug te nemen, en daar de burger king te pakken.
Gekomen bij de incheck, deed de vrouw moelijk over de hoogte, maar wij mochten op de volgende trein 11.50. Controle ging wat moelijker, en moesten aan de kant, maar eenmaal alle papieren van de motor, ons en de bussie(van een maat) mochten wij door rijden met de hoge trein( ik denk dat de trein voor wagens tot 1.85 een sort stapel trein is, correct me if i'm wrong)
Snel burger king gepakt en lekker op ons gemak gegeten en nog ff geslapen.
Terug in Frankrijk en na 2 uurtjes weer terug op cafe om ons nieuwe racer te tonen.(fotos volgen binnenkort)

Al in al, neem alle papieren mee, liever teveel dan te weinig, en alles verloopt erg makkelijk.
Als de pond zo laag blijft, in September komt een tweede run naar de UK.
Nu maar slapen, want ben echt helemaal kapot!!!


klinkt supper kut maar toch goed uit eindelijk !! ben benieuwd naar de foto's............
 
Hoezo "super kut"? Als je gewoon bij het boeken correct aangeeft of je een busje of een auto (max. 1,85m) hebt dan gaat alles vanzelf goed. Stelt echt niets voor. (niet lullig bedoelt tegen Acura)

En dat de douane controleren lijkt me een goede zaak. Kwestie van alles netjes beantwoorden en een koopcontract + V5 hebben.

Heb 2 weken terug zelf een motor gekocht in de UK, wat na een goede voorbereiding prima verliep.

Gister mijn eerste km's gemaakt op NL bodem :) .... Nu nog steeds onder de indruk van de brute kracht van zo'n 2 cilinder..... :9~ :]
 
Laatst bewerkt:
Man, man, man wat een lekkere fietsjes komen er naar ons kikkerlandje zeg!!! Wil ik ook!
kunnen jullie eens wat websites geven waar je kunt zoeken naar tweedehands motoren. ik ken eigelijk alleen autotrader.co.uk.

THX
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook op autotrader.co.uk gezocht. Daar door klikken naar de websites van de individuele dealers en verder zoeken.

Mijne komt van www.motorbiking.co.uk Deze motorzaak heeft alleen maar jonge gebruikte motoren die er allamaal keurig en als bijna als nieuw bijstaan.

Succes!
 
Zo, terug in Nederland na 3 weken Filippijnen *D De KTM wordt 12 maart gekeurd! Ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb zelf mijn geld ingewisseld bij een GWK kantoor in Amsterdam, en contant afgerekend.

Ciaooooo
 
Ik heb daar betaald met mijn creditcard. Cash is onverstandig, je hebt dan een veel slechtere wisselkoers (meestal 1,5-3% commissie).
Sommige zaken kun je ook betalen met debitcard (lees: bankpas)
 
Laatst bewerkt:
Oke, Dus met andere woorden het is beter om daar te pinnen of met de CreditCard te betalen?!
Goed om te weten.. !!
 
Yep! Check wel je saldo/bestedingslimiet.

Bij CreditCard kun je ook geld overmaken naar je creditcard account hierdoor kun je het gestorte bedrag + je limiet uitgeven. Je hoeft dan niet door de molen voor een permanente verhoging.
 
Maar dan heb ik nog een vraag.. Stel je koopt een motor uit Engeland met een Akrapovic uitlaat, En een kale kont, (achterlicht met knipperlicht geintegreerd.) etc.etc.. HOe gaat dat bij de keuring?? komt die er doorheen dan?
 
Akra met E-keur geen probleem. Zonder E-keur hoeft ook geen probleem te zijn als hij maar niet meer lawaai produceert dan op het kenteken aangegeven staat + kleine marge.

Betreft achterkant: Verlichting moet voldoen aan de wettelijke eissen (reflector enz.) dat het anders is dan origineel maakt niet uit. Keurmeesters weten ook niet wat origineel is.
 
Letten ze dus niet op dat soort kleine modificaties?? Heb er net een uit engeland gehaald, maar zitten veel accesoires op. Kleine knippers,maar ook andere achterschokbreker enzo. Doe ze daar niet moeilijk over? Neem aan dat de verlichting aan de voorkant wel streng op gelet wordt. Zal wel als ze zien dat ie uit engeland komt.
 
Achterlicht met ingebouwd knipperlicht is niet toegestaan omdat de afstand tussen beide onvoldoende is. Dit is wettelijk voorgeschreven dus daar kan hij op afgekeurd worden.

Een uitlaat moet voorzien zijn van een e-keur en een db killer hebben die er ook inzit.
Anders geld het e-keur niet.

In principe moeten alle onderdelen zijn voorzien van een e-keur anders kan hij daar op afgekeurd worden, meestal doen ze dit niet.. maar het kan dus wel!
 
Laatst bewerkt:
De knipperlichten zitten er wel apart naast, dus niet in 1. Dat zou dus moeten lukken hoop ik. Ga eerst wel een informeren voordat ik de hele boel uit elkaar sloop... :)
 
wij hebben gewoon ponden besteld bij ons bank, en een paar dagn van tevoren opgehaald. als bankkaart is, wel opletten met maximale afnamen per dag.
 
Mensen,
Ik kan er eentje halen.. alleen dat ding heeft 2900Miles gelopen Dus Veeel minder dan de voorgeschreven 6000km waar ze bij de keuring op letten!
Doen zij daar moeilijk over bij de keuring?!

Thnx!
 
Zo ik ook weer terug van een ritje Engeland.

Ff een Yamaha 2006 M1 Rossi replica opgehaald. Is een racer maar voor een leuke prijs gekocht! :P Moest er wel ff 870km voor rijden.

Zijn om gisteren 02:30 vertrokken om om 06:20 op de trein te rijden in Calais.
Bij Calais aangekomen ingecheckt. Deden ze helemaal niet moeilijk om mijn bus hoogte.
Is dik 1.90m en ik had gewoon tot 1.85m geboekt.

Alleen wat een botte eikels bij de Douane zeg.
Kom eraan rijden en zeggen niks dus ik doe eigenwijs ook niks.
Kijkt hij me dom aan en geef ik de paspoorten maar.
Checkt ze ff en vraagt wat je gaat doen, gezegd dat ik een motor gekocht heb.
Paspoorten terug en weer trekt hij de bek niet open.
Dus ik "was dat het???????? "
En dat was het dus blijkbaar.

Lekker de trein in gereden en met een 35 minuten ofzo waren we in Folkstone.
Toen alleen nog ff 4.5 uur gereden naar een klein plaatsje bij Manchester.
Kwamen er om half 12 (NL tijd) aan.
Die gast had een bedrijf zoals pimp my ride alleen dan Engels.

Stonden heel wat :9~ wagens van voetbal sterren van Manchester en Leeds e.d.
Allemaal werden ze ff nog dikker gemaakt dan dat ze al waren! 8-)
Ook hingen er heel wat shirts met handtekeningen en bedankjes aan de muur van o.a. Wayne Rooney en onze eigen Dennis Bergkamp voor de eigenaar. :}

Maar we kwamen voor de motor! Ding tevoorschijn gehaald en was super!!!
Hun doen ook alle airbrush en spuitwerk zelf en hebben ze hierbij ook gedaan.
Het is een echt M1 Replica en echt super spuitwerk!!!

Motor heeft 2600 miles gelopen en voorzien van power commander, stuurdemper, Arrow uitlaat, race rem/schakelsetje, enz enz.

Motor ingeladen en ff wat in het dorp gegeten en terug naar huis.
Had de boot van 18:50 Engelse tijd terug geboekt maar was en al om 17:50 Engelse tijd.
Was geen probleem en konden gewoon een trein eerder pakken.
Ook hier niet moeiijk gedaan om de hoogte.

Wederom bij de Douane botte eikels.
Maar ja zou ik denk ik ook worden als ik de hele dag in een hokje moest zitten. _O-
Vroegen alleen paspoort en toen kon ik verder.

Alles wederom vlekkeloos verlopen en de trein uit en in Frankrijk niks geen controle of wat dan ook meer.

Om 23:30 was ik lekker thuis en meteen mijn bedje in gedoken.
Ga zo de motor uit de wagen halen en zal ik ff een mooie foto posten van dit geile apparaat! })
 
Laatst bewerkt:
Mensen,
Ik kan er eentje halen.. alleen dat ding heeft 2900Miles gelopen Dus Veeel minder dan de voorgeschreven 6000km waar ze bij de keuring op letten!
Doen zij daar moeilijk over bij de keuring?!

Thnx!

Voor de keuring is het geen probleem, bij de douane wel. Het wordt als een nieuwe motor gezien, dus naast de bpm die je moet betalen, moet je ook de btw betalen. 20 procent dus... Wel van de prijs waarvoor je m daar koopt. Je moet dan ook onderhoudshistorie en dergelijke erbij hebben geloof ik. Zo is het mij verteld. Maar als je het exact wilt weten kan je beter even naar de douane bellen. Weet je direct hoe het echt zit.
Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
Zo en dit is hem. :9~

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan