Motor kopen met kenteken en dan zonder het kenteken

MrDanger

Die hard MF'er
12 feb 2019
992
117
Ik heb een vraag waar ik zelf niet achter kom hoe het werkt als je een cross motor van een particulier koopt waar een kenteken op zit , maar je neemt het kenteken niet over..

dus jij koopt alleen de motor en hij blijft zitten met het kenteken. kan dat?
 
Jawel, maar ik denk niet dat iemand dat wil. Jij hebt dan immers een motor die op zijn of haar naam staat. Waarom zou je het kenteken er niet bij willen hebben? Schorsen of slopen in eigen beheer lijkt me een meer voor de hand liggende optie.
 
Om bepaalde reden voor de belasting kan ik geen meerdere kentekens op mijn naam hebben.
en ik heb iemand gevonden die wel bereid is om zijn motor zonder kenteken te verkopen vandaar deze vraag ook..

dus dan blijft he tkenteken op zijn naam staan .hij gaat dan het kenteken weer los door verkopen . ik weet wel dat er genoeg losse kentekens aangeboden worden .hoe zit het daarmee dan?
 
Om bepaalde reden voor de belasting kan ik geen meerdere kentekens op mijn naam hebben.
en ik heb iemand gevonden die wel bereid is om zijn motor zonder kenteken te verkopen vandaar deze vraag ook..

dus dan blijft he tkenteken op zijn naam staan .hij gaat dan het kenteken weer los door verkopen . ik weet wel dat er genoeg losse kentekens aangeboden worden .hoe zit het daarmee dan?

Vermoedelijk illegaal ? :+
 
Om bepaalde reden voor de belasting kan ik geen meerdere kentekens op mijn naam hebben.
en ik heb iemand gevonden die wel bereid is om zijn motor zonder kenteken te verkopen vandaar deze vraag ook..

dus dan blijft he tkenteken op zijn naam staan .hij gaat dan het kenteken weer los door verkopen . ik weet wel dat er genoeg losse kentekens aangeboden worden .hoe zit het daarmee dan?

Katvanger gevonden?

Wat dacht je van framenummers of vijl je die weg?

Edit: zag je 1e post niet over dat het een crossmotor betreft... toch blijft het allemaal onverstandig, je kunt m slopen in beheer dan is t kenteken ongeldig, maar betekend wel dat hij niet meer in de buurt van openbare weg kan komen;)
 
Wegslijpen kan, maar krijg je ooit controle op het voertuig hoe toon je aan dat ie niet gejat is?

Kentekens staan weleens los te koop idd voor crossers. Frame misschien naar de schroot gebracht. Ik zou geen gedonder willen hebben.
 
Dat is ook weer wel zo inderdaad. kan de eigenaar van het kenteken dan de motor terug opeisen?
 
Nee want hij was toch gesloopt?

kom op wel in je rol blijven dan heO-)


Nee ik bedoel als de verkoper het kenteken houd en jij ermee gaat rijden zonder te slopen of de nummers weg te vijlen. kan de kentekenhouder dan aangifte gaan doen met het verhaal mijn motor is weg en wil em terug en bij controle vinden ze hem. dat de motor dan naar de kentekenhouder word terug gebracht...
 
Kenteken hoort bij een framenummer, kortom een slecht idee.
Degene die het kenteken op naam heeft is eigenaar van het voertuig en kan dus aangifte doen van diefstal. Mocht diegene snugger genoeg zijn om jou te traceren heb jij een gestolen motor...

Maar ik zoek naar een betaalbare crossmotor MET kenteken. Die zijn een stuk duurder dan zonder, dus waarom niet zonder kopen? De meeste crossmotoren hebben helemaal geen kenteken.
 
Is wel een heel gedoe zo ja. soms is een crosser met kenteken zelfs goedkoper dan zonder.. zo heb ik er dus eentje gevonden..
beter is misschien dan toch uit te kijken naar een zonder kenteken. ik wilde hier gaan crossen in de polder. alleen zal toch een klein stukje over de weg moeten .had eigenlijk het idee om verlichting erop te bouwen . onsteking met lichtspoel te kopen en mijn xr plaat er voor even op te zetten. zo zit ik niet nog eens met een extra kenteken op mijn naam. moet wel een honda zijn cr/xr lijkt wel veel op elkaar
 
Nee ik bedoel als de verkoper het kenteken houd en jij ermee gaat rijden zonder te slopen of de nummers weg te vijlen. kan de kentekenhouder dan aangifte gaan doen met het verhaal mijn motor is weg en wil em terug en bij controle vinden ze hem. dat de motor dan naar de kentekenhouder word terug gebracht...

Tuurlijk, als je met mijn motor wegrijd en ik heb het kenteken en kentekenbewijs nog, hij is niet gesloopt en je rijd ermee op openbare weg dan kan ik verklaren dat je hem hebt gestolen.

Ik begrijp gewoon je bedoeling ermee niet, je wilt een crossmotor maar mag door omstandigheden van de belasting niet meerdere kentekens op je naam, dus je wilt er 1 kopen met kenteken maar dat de eigenaar die houd en jij de motor mee krijgt (rijdend met frame etc) en dan wil je op de openbare weg gaan rijden? Want je hebt het over een controle en controles zijn niet op afgesloten crossweilanden:?

Dan kun je beter zonder kenteken rijden want zonder geldig kenteken rijden doe je dan toch al:/

Vreemde constructies..

Mag ik vragen om wat voor onverklaarbare redenen jij maar 1 kenteken op naam mag hebben?

Wellicht door zulke constructies;)
 
Wat ik zou overwegen is een familielid/vrienden lief aankijken of hij op hun naam mag, daarna geef je aan de verzekering jouw naam door als regelmatige bestuurder.

Is een beetje een rare bocht, maar wel legaal.
Maak je een maandelijkse betaling voor de wegenbelasting en elke keer op visite even een kratje bier mee.
 
Mag ik vragen om wat voor onverklaarbare redenen jij maar 1 kenteken op naam mag hebben?

Dat houd ik liever prive als je het niet erg vindt..

Wat ik zou overwegen is een familielid/vrienden lief aankijken of hij op hun naam mag, daarna geef je aan de verzekering jouw naam door als regelmatige bestuurder.

Is een beetje een rare bocht, maar wel legaal.
Maak je een maandelijkse betaling voor de wegenbelasting en elke keer op visite even een kratje bier mee.

Dat is ook een mogelijkheid inderdaad .iemand bereid vinden dat te doen. ik zal eens rond gaan vragen.
 
Mag ik vragen om wat voor onverklaarbare redenen jij maar 1 kenteken op naam mag hebben?

Dat houd ik liever prive als je het niet erg vindt..

1565571048470.jpeg
 
Gewoon de motor “exporteren of slopen” en het kenteken inleveren ...

Kenteken wordt ongeldig verklaard en jij hebt een motor waar je toch al niet van plan was de weg mee op te gaan
 
Of je accepteert dat je op dit moment even geen tweede motor kunt kopen. Wat zou er gebeuren met verzekeringen als er iets gebeurt op dat kleine stukje openbare weg? En dan nog maar niet te denken aan het veroorzaken van letsel. Maar goed het is jouw keuze, veel plezier!
 
Of je accepteert dat je op dit moment even geen tweede motor kunt kopen. Wat zou er gebeuren met verzekeringen als er iets gebeurt op dat kleine stukje openbare weg? En dan nog maar niet te denken aan het veroorzaken van letsel. Maar goed het is jouw keuze, veel plezier!
Hier sluit ik mij bij aan. Alle oplossingen die je bedenkt zijn illegaal en kun je voor gecontroleerd/beboet/veroordeeld worden.

- Rijden zonder kenteken mag niet. Niet op de weg, ook niet in de polder als dat geen eigen terrein is. Is het niet jouw eigen terrein dan moet je toestemming hebben van de eigenaar van het land (bijvoorbeeld een cross wedstrijd).
- Kenteken van een andere motor monteren mag al helemaal niet. Mogelijk dat dit zelfs als misdrijf gezien wordt. Dit kan gecontroleerd worden d.m.v. het framenummer kenteken t.o.v. framenummer op het frame.
- Kenteken op naam van iemand anders kan, is niet illegaal maar brengt enkele risico's voor de houder met zich mee. Zij zijn tenslotte feitelijk eigenaar van de motor.
- Rijden zonder kenteken betekent rijden zonder verzekering, dit mag niet en hier kun je goed de mist mee in gaan. Als het goed gaat is er weinig aan de hand, hebben we het over een ongeluk dan ben je niet verzekerd en kunnen ze mogelijk alle schade op jou persoonlijk verhalen. Dit kan zo ver gaan als loonbeslag en letselschade is duur. Heel duur.

De oplossing die jij nodig hebt is: Koop een fiets zonder kenteken, die is nooit op kenteken gezet en dat is legaal. Dan moet je die motor op een aanhangwagen of in een bus naar de plek rijden waar je hem wilt gebruiken en dan kun je de fiets op eigen terrein gebruiken. Dit is in deze situatie normaliter crossbanen, soms eigen landgoed.

Je bent een rund als je met vuurwerk verzekeringen stunt.
 
Motor als gesloopt laten verklaren is ook een heel gedoe las ik bij de RDW, je moet de sloop nog kunnen verklaren en bewijzen ervan hebben dat die daad werkelijk gesloopt is. bv bewijs van een erkent demontage bedrijf..
 
Motor als gesloopt laten verklaren is ook een heel gedoe las ik bij de RDW, je moet de sloop nog kunnen verklaren en bewijzen ervan hebben dat die daad werkelijk gesloopt is. bv bewijs van een erkent demontage bedrijf..
Nee hoor, je kunt hem zo als "gesloopt in eigen beheer" aangeven waarna je het kenteken zelf mag vernietigen.
Vervolgens krijg je een vrijwaring thuis gestuurd.

Met of zonder kenteken, een bewindvoerder accepteert geen overbodige luxe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan