Motor kopen (sv650) diefstal gevoeligheid Amsterdam

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Ik wil graag een sv650 kopen uit 2007.
Deze motor kan ik nu nog alleen buiten stallen in Amsterdam.
Voor de deur staan een supermoto en een z1000.
Deze staan zonder hoes aan een paal en is nooit wat mee gebeurd.

Hoe groot zal de kans zijn dat een sv650 2007 weg gepikt zal worden?
Is de kans bij dit model groot of zal dat meevallen?
Ik heb werkelijk geen idee wat voor motoren er in trek zijn voor de gemiddelde brommer dief.
 
Ik wil graag een sv650 kopen uit 2007.
Deze motor kan ik nu nog alleen buiten stallen in Amsterdam.
Voor de deur staan een supermoto en een z1000.
Deze staan zonder hoes aan een paal en is nooit wat mee gebeurd.

Hoe groot zal de kans zijn dat een sv650 2007 weg gepikt zal worden?
Is de kans bij dit model groot of zal dat meevallen?
Ik heb werkelijk geen idee wat voor motoren er in trek zijn voor de gemiddelde brommer dief.
Niet groot. Te oud en geen KTM of BMW GS
 
Ik wil dan toch de gok nemen. Als ik bij ASR verzeker is het het goedkoopst.
Hoe zit dat als hij toch wordt gejat met kosten?
Dan nog.
Nu kan ik een 2003 model kopen voor 2000 die helemaal netjes is, maar ook een 2007 met wat lichte kapschade maar een lage KM stand.
 
Ik wil dan toch de gok nemen. Als ik bij ASR verzeker is het het goedkoopst.
Hoe zit dat als hij toch wordt gejat met kosten?
Dan nog.
Nu kan ik een 2003 model kopen voor 2000 die helemaal netjes is, maar ook een 2007 met wat lichte kapschade maar een lage KM stand.
Het 2007 model heeft wat motorische verbeteringen tov het 2003 model. Maar dat maakt het 2003 model nog niet slecht, dat zeker niet.
 
De SV650N uit 2003 (k3) heeft ook iets meer beenruimte maar ik weet niet of dit ook voor de S versie zo is. Moet je maar even op cycle-ergo kijken. kijken.
 
Diefstalgevoeligheid valt mee, verwacht ik. Vaak kun je je motor tegen aankoopwaarde verzekeren. Wel handig om dan een koopovereenkomst te maken en het geld over te maken zodat je een betaalbewijs hebt.

Een motor buiten slijt optisch wel rap, zowel door de elementen als door onhandige buren die je motor omgooien. Daar moet je wel een beetje rekening houden.
 
Het is zo dat die z1000 en de supermoto ook niet worden gejat hier. Je kijkt zo op de parkeerplaats hier.
Zal die sv dan echt eerder gejat worden dan die z1000 zonder hoes?
 
Tjah, dat blijft speculeren. Niemand gaat je die garantie geven. Die z1000 moet er nou maar net zijn - misschien staat die alleen in de hoogzomer buiten- en een relatief ouderwetse SV650 is net even wat makkelijker te jatten qua startonderbreking en zo. Dan zijn er nog tal van variabelen.

Hier is in ieder geval een kaartje met het halfjaarlijkse aantal motordiefstallen in Nederland. Amsterdam staat op eenzame hoogte.

Knipsel.PNG
 
gelukkig staat mijn brommer in de garage (aan/ in huis)
maar dat zegt uiteraard ook niet alles..

maar ook binnen met 2 sloten vast

ook een reden waarom ik/wij nog steeds hier weg willen..
 
Tjah, dat blijft speculeren. Niemand gaat je die garantie geven. Die z1000 moet er nou maar net zijn - misschien staat die alleen in de hoogzomer buiten- en een relatief ouderwetse SV650 is net even wat makkelijker te jatten qua startonderbreking en zo. Dan zijn er nog tal van variabelen.

Hier is in ieder geval een kaartje met het halfjaarlijkse aantal motordiefstallen in Nederland. Amsterdam staat op eenzame hoogte.

Bekijk bijlage 1659851
Waar heb je deze kaart vandaan?
 
Met een goed slot is dat geen probleem. De SV650 is niet een heel gewilde motor om te jatten
 
Ik wil graag een sv650 kopen uit 2007.
Deze motor kan ik nu nog alleen buiten stallen in Amsterdam.
Voor de deur staan een supermoto en een z1000.
Deze staan zonder hoes aan een paal en is nooit wat mee gebeurd.

Hoe groot zal de kans zijn dat een sv650 2007 weg gepikt zal worden?
Is de kans bij dit model groot of zal dat meevallen?
Ik heb werkelijk geen idee wat voor motoren er in trek zijn voor de gemiddelde brommer dief.
50% kans, wel of niet.
 
Twee jaar geleden had ik een wensenlijstje voor mijn volgende motor:
  • Dikke 1- of 2-cylinder
  • Licht, speels, gooi/smijterig
  • Een mooi ontwerp dat -mij- aanspreekt
  • ABS (hier vielen opeens heel veel van de kanshebbers af..)
  • De motor moet in Amsterdam langer dan één nachtje buiten kunnen staan zonder van eigenaar te wisselen
Mijn short list stond vol met (vrij nieuwe, want ABS) Husqvarna's, KTMs en ook de SV650SA.
Na het toepassen van de wensenlijst viel alles af door het laatste punt, en bleef de SV in zijn eentje over.
Er staat hier nu al twee jaar een '08 voor de deur, vast aan een lantaarnpaal, met een schijfremslot en meestal onder een hoes (als ik niet morgen weer ga rijden).

En hij staat er nog steeds! *O*

Mijn verzekeraar vindt het prima, mits tweemaal ART4 erop.
Ik ben één keer terug gekomen bij mijn motor om te merken dat iemand aan de schakelaars gezeten had (en hij stond in z'n 4..:X), maar nooit schade of een poging tot diefstal gehad.
 
Laatst bewerkt:
Tjah, dat blijft speculeren. Niemand gaat je die garantie geven. Die z1000 moet er nou maar net zijn - misschien staat die alleen in de hoogzomer buiten- en een relatief ouderwetse SV650 is net even wat makkelijker te jatten qua startonderbreking en zo. Dan zijn er nog tal van variabelen.

Hier is in ieder geval een kaartje met het halfjaarlijkse aantal motordiefstallen in Nederland. Amsterdam staat op eenzame hoogte.

Bekijk bijlage 1659851

Nu zal deze kaart vanzelfsprekend roder kleuren in een dichtbevolkt gebied met meer motoren per m2 omdat het gebaseerd is op absolute aantallen. Neemt niet weg dat je waarschijnlijk alsnog op Amsterdam uitkomt als je % gaat toepassen, criminele bende 😝
 
Motorscooters en tweewielers jonger dan 5 jaar zijn vooral in trek, dus volgens dit recente artikel zit je redelijk goed. Staat hier in de buurt ook best flitsend en jong spul op straat. Een SV650 casco moet dus wel los lopen.


Mijne staat wel binnen in Amsterdam, zou niet lekker slapen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan