Motor kopen/ verzekering afsluiten

Mr_swordfish

Die hard MF'er
13 jul 2005
451
0
Nieuwegein
Hallo mede forumisten,

Ik ga morgen hoogst waarschijnlijk mn motor kopen (indien hij mij bevalt natuurlijk)
Nu is mijn vraag hoe zit dat met verzekering afsluiten?
Ik word namelijk gebracht en wil zelf terug rijden.
Dus moet ik daar mijn verzekering regelen maar ik heb op diverse site's van verzekeringen gekeken maar heb niet echt telefoon-nummers gevonden om hem direct af te sluiten.

Swordfish
 
Hallo mede forumisten,

Ik ga morgen hoogst waarschijnlijk mn motor kopen (indien hij mij bevalt natuurlijk)
Nu is mijn vraag hoe zit dat met verzekering afsluiten?
Ik word namelijk gebracht en wil zelf terug rijden.
Dus moet ik daar mijn verzekering regelen maar ik heb op diverse site's van verzekeringen gekeken maar heb niet echt telefoon-nummers gevonden om hem direct af te sluiten.

Swordfish
Ja jij zal ze toch op een of andere manier op de hoogte moeten brengen, dat jij de motor wilt gaan verzekeren. Anders rij jij toch onverzekerd rond. De meeste hebben toch wel een telefoonnummer hoor.
 
Ja jij zal ze toch op een of andere manier op de hoogte moeten brengen, dat jij de motor wilt gaan verzekeren. Anders rij jij toch onverzekerd rond. De meeste hebben toch wel een telefoonnummer hoor.

Alleen op de hoogte brengen is niet voldoende, want dan ben je nog niet verzekerd. Wat volgens mij wel kan is een al bestaande kenteken plaat (die er misschien nog opzit?) meteen laten verzekeren. Maar of dat ook met motoren kan weet ik niet :N

Is het trouwens een nieuwe motor of tweedehands?
Want bij tweedehands motoren kan je de verzekering van persoon A over laten schrijven naar persoon B.
 
Hallo mede forumisten,

Ik ga morgen hoogst waarschijnlijk mn motor kopen (indien hij mij bevalt natuurlijk)
Nu is mijn vraag hoe zit dat met verzekering afsluiten?
Ik word namelijk gebracht en wil zelf terug rijden.
Dus moet ik daar mijn verzekering regelen maar ik heb op diverse site's van verzekeringen gekeken maar heb niet echt telefoon-nummers gevonden om hem direct af te sluiten.

Swordfish

Wel handig om dat pas de avond ervoor uit te gaan zoeken. |(
 
Alleen op de hoogte brengen is niet voldoende, want dan ben je nog niet verzekerd. Wat volgens mij wel kan is een al bestaande kenteken plaat (die er misschien nog opzit?) meteen laten verzekeren. Maar of dat ook met motoren kan weet ik niet :N

Is het trouwens een nieuwe motor of tweedehands?
Want bij tweedehands motoren kan je de verzekering van persoon A over laten schrijven naar persoon B.
Hallo

Het is een 2e handse diversion 600

En kunnen jullie mij dan de telefoon nr(s) geven die jullie hebben gebeld? :9
Ik vond helemaal niets.
 
Gewoon kentekengegevens doorgeven aan verzekeringsmaatschappij. Bijvoorbeeld FBTO, Centraal beheer etc. etc.. Geen enkel probleem.
 
ik gaf een belletje naar mijn verzekeraar (unive) die zijden dat ik er meteen mee mocht rijden.

moest alleen nog ff terug komen om de rest van de gegevens te vertellen. meldcode ofzo. maar verder was het geen probleem.
 
ik gaf een belletje naar mijn verzekeraar (unive) die zijden dat ik er meteen mee mocht rijden.

moest alleen nog ff terug komen om de rest van de gegevens te vertellen. meldcode ofzo. maar verder was het geen probleem.
terugkomen na een belletje?
Maar waar had jij dit nummer dan vandaan is dat gewoon het centrale nummer van hun?
 
Handig om dat na kantoortijd te bedenken.

Weet ook niet hoe jij zoekt, maar ik ben nog geen site van een verzekeraar tegen gekomen die geen telenummer had staan :?

Probeer Univé maar ff te bellen. Misschien zitten ze tot 21 uur en heb je mazzel. Je wordt dan aangemeld, krijgt papieren thuis en na die ingevuld en terug gestuurd te hebben, krijg je je polis thuis.

www.unive.nl

Succes en anders op kar morgen. Slimpie.

 
ik gaf een belletje naar mijn verzekeraar (unive) die zijden dat ik er meteen mee mocht rijden.

moest alleen nog ff terug komen om de rest van de gegevens te vertellen. meldcode ofzo. maar verder was het geen probleem.


Jaa je zal er wel meteen op mogen rijden, maar alleen als er een kentekenplaat op zit. Dus als die er niet op zit heb je een probleem.

Succes morgen :P
 
waarom zou er geen kenteken op zitten?
Omdat het kenteken naar RDW is opgestuurd bijv.
Gebeurt wel met fietsen die voor racerij gebruikt gaan worden.

Maar als ie gewoon ergens weg komt en het is je niet vermeld dan zit er vast een kenteken op.

Al gebeld?
 
Hallo mede forumisten,

Ik ga morgen hoogst waarschijnlijk mn motor kopen (indien hij mij bevalt natuurlijk)
Nu is mijn vraag hoe zit dat met verzekering afsluiten?
Ik word namelijk gebracht en wil zelf terug rijden.
Dus moet ik daar mijn verzekering regelen maar ik heb op diverse site's van verzekeringen gekeken maar heb niet echt telefoon-nummers gevonden om hem direct af te sluiten.

Swordfish
idd. mooi op tijd ja...

Ik heb hetzelfde gedaan, de dag voordat ik hem kocht in een voorlopige dekkeing gezet bij de lokale boerenleenbank :+ , ik ben met alle gegevens die ik had erheen gegaan (gebeld) en een verzekering afgesloten zonder alle gegevens. Omdat ik niet zeker wist of de koop doorging, dus hetzelfde als jouw situatie, kon ik 's maandags bellen voor de verdere gegevens en afsluiten of even afzeggen.

Ik had een type, kleur, km stand een bouwjaar en een kenteken verder niets.

Ik heb de motor wel gekocht en dus ging hij alsnog met terugwerkende kracht in.

P.s. je bent nog 6 weken verzekerd op het oude verzekeringsbewijs van de vorige eigenaar dus, dit zal echter wel zo zijn dat je wel kan betalen, kun je niet betalen dan gaat die verzekering pas meetellen, dus bij invalide en hoge medische kosten b.v.

Deels daarom zijn jeugdige koekblik verzekeringen ook duur, door veel verschillende voertuigen en hoge circulatie (lees sloop) hebben ze veel risico want ze weten niet wie die auto gaat rijden en ze blijven wel deels verantwoordelijk (joyriding)

Ik zou een lokale tussenpersoon zoeken die kan dit nu nog wel regelen denk ik.

De bank is al dicht....

Succes met de al dan niet aankoop!! :Y
 
idd. mooi op tijd ja...

Ik heb hetzelfde gedaan, de dag voordat ik hem kocht in een voorlopige dekkeing gezet bij de lokale boerenleenbank :+ , ik ben met alle gegevens die ik had erheen gegaan (gebeld) en een verzekering afgesloten zonder alle gegevens. Omdat ik niet zeker wist of de koop doorging, dus hetzelfde als jouw situatie, kon ik 's maandags bellen voor de verdere gegevens en afsluiten of even afzeggen.

Ik had een type, kleur, km stand een bouwjaar en een kenteken verder niets.

Ik heb de motor wel gekocht en dus ging hij alsnog met terugwerkende kracht in.

P.s. je bent nog 6 weken verzekerd op het oude verzekeringsbewijs van de vorige eigenaar dus, dit zal echter wel zo zijn dat je wel kan betalen, kun je niet betalen dan gaat die verzekering pas meetellen, dus bij invalide en hoge medische kosten b.v.

Deels daarom zijn jeugdige koekblik verzekeringen ook duur, door veel verschillende voertuigen en hoge circulatie (lees sloop) hebben ze veel risico want ze weten niet wie die auto gaat rijden en ze blijven wel deels verantwoordelijk (joyriding)

Ik zou een lokale tussenpersoon zoeken die kan dit nu nog wel regelen denk ik.

De bank is al dicht....

Succes met de al dan niet aankoop!! :Y
Over de 6 weken verzekerd op de oude verzekering
Dit betekent dus dat als ik morgen de motor koop en deze ook gelijk op mijn naam zet dat de motor ondangs dat hij dan op mijn naam staat nog steeds verzekerd is?

Bedankt voor jullie reacties!!
 
Ik heb een dag voordat ik ging kijken naar mijn motor telefonisch contact gehad met Unive en een polis aangevraagd, was op een vrijdag. De volgende dag wezen kijken en de motor gekocht, zaterdags dus. 's Maandags kreeg ik de polis binnen, ondertekend en teruggestuurd en met terugwerkende kracht verzekerd. Rn het telefoonnummer kan je wel via de site opzoeken, een kind kan de was doen.
 
Nou het is dus wel zo als je geen goede verzekering hebt je gewoon niet aan de regels voldoet.

Als je onverzekerd iemand schade veroorzaakt dan is de oude verzekering nog wel verantwoordelijk, dus als jij bent kaalgeplukt dan gaat de verzekering pas mee.

Gewoon in goed overleg met de huidige eigenaar een paar dagen laten staan op zijn verzekering en jij zo snel mogelijk afsluiten.

Kan morgen ochtend zeker wel lokaal bij een tussenpersoon.

Groet en succes.
 
Over de 6 weken verzekerd op de oude verzekering
Dit betekent dus dat als ik morgen de motor koop en deze ook gelijk op mijn naam zet dat de motor ondangs dat hij dan op mijn naam staat nog steeds verzekerd is?

Bedankt voor jullie reacties!!
En als RDW jou eruit pikt voor een steekproef of er gebeurt iets, krijg jij de boete en ellende omdat jij niet verzekerd bent. Staat niet op jouw naam en dat moet zodra jij dat ding in bezit hebt.

Nog een tip. Betaal je wegenbelasting in 1 keer. Anders betaal je dubbel.
Vragen ze je ook op postkantoor.
 
Nou het is dus wel zo als je geen goede verzekering hebt je gewoon niet aan de regels voldoet.

Als je onverzekerd iemand schade veroorzaakt dan is de oude verzekering nog wel verantwoordelijk, dus als jij bent kaalgeplukt dan gaat de verzekering pas mee.

Gewoon in goed overleg met de huidige eigenaar een paar dagen laten staan op zijn verzekering en jij zo snel mogelijk afsluiten.

Kan morgen ochtend zeker wel lokaal bij een tussenpersoon.

Groet en succes.
oei nemen ze me pasgekochte motor (of wat er dan bij ongeluk nog van over is) af meer kunnen ze me niet afnemen ;( (arme student haha)
Ik heb nu wat telefoon nr's bij elkaar gesprokkeld en hoop hiermee morgen bij aankoop gelijk een verzekering te kunnen afsluiten anders moet ik even langs een lokaal tussenpersoon.
Ik zat alleen te kijken maar de lokale verzekeringsadressen zijn allemaal gesloten bij mij (nieuwegein) weet iemand ergens eentje in omgeving utrecht die zaterdag open is?
 
Omdat Stu_ misschien uit België komt. Daar is dat zo met tweede hands motoren. Of STu_ koopt zijn motoren in het illegeale circuit in Nederland: kan ook.
Gezien zijn antwoorden denk ik dat STu_ alleen ervaring met brommers heeft en denkt dat hij met zijn ondoordachte antwoorden iemand helpt.
Tip voor Stu_ : lees eerst eens een tijdje mee op MF voordat je op dingen gaat reageren waar je niets vanaf weet.

Aan TS, je had gewoon ruim van te voren een verzekeraar moeten zoeken die bij je past. Bijna iedere verzekeraar is op zaterdag telefonisch bereikbaar. Als je van te voren je persoonlijke gegevens had doorgegeven, dan was het voldoende geweest om op de dag van aankoop de meldcode en kenteken van de motor door te bellen om verzekerd op de motor weg te rijden.
Maarja, dat is nu een beetje laat hé :z
 
Hey swordfish! is het gelukt? ik las jouw vraag net pas en inmiddels zul je je fiets al wel opgehaald hebben.

als je op nummer 0341-410327 jouw eigen gegevens (incl. telefoonnummer!!) en de gegevens van de motor inspreekt, hoe je m verzekerd wilt hebben en wanneer de verzekering in moet gaan. dan zorgen wij voor voorlopige dekking en kun je meteen rijden. simpel.

Bovenstaande geldt overigens voor de meeste verzekeraars/tussenpersonen als je er maar voor zorgt dat het tijdstip van inspreken/mailen/faxen ligt vóór het moment dat je de motor gaat ophalen.
informeer dus altijd ff bij je tussenpersoon/verzekeraar hoe ze het graag willen, mocht je dan weer eens op een doordeweekse zaterdag de deal van je leven kunnen maken, dan weet je in ieder geval hoe of wat!

overigens dat van die 6 weken nadekking?? bullshit! er is wel een uitloop van 16 dagen maar dan moet de verzekering eerst gelopen hebben!! bij jou geldt dat dus niet.

om precies te zijn zit het zo:

Het risico dat schade wordt ontdekt na de verzekeringsduur, maar veroorzaakt gedurende de looptijd van de overeenkomst van verzekering. Het narisico, ook wel uitlooprisico genoemd, is doorgaans niet of slechts beperkt gedekt, maar het kan door middel van een clausule worden meeverzekerd. Bij de WAM-verzekering wordt met narisico bedoeld de periode van zestien dagen gedurende welke de WAM-verzekeraar ondanks beëindiging van de dekking én opgave daarvan aan de Rijksdienst Wegverkeer toch nog risico loopt zolang niet elders een WAM-dekking van kracht is geworden.
 
kopen, over laten schrijven, verzekering opbellen en af laten sluiten.

je moet natuurljk wel al een verzekering op het oog hebben e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan