motor kopen via internet ( oplichting )

Kelvin

Rookie
12 jul 2003
26
0
Als ik op ebay.com kijk dan zie ik soms wel prachtig omgenouwde moto's staan in Amerika.
Nu weet ik ook dat er veel oplichting gebeurt met het kopen via internet .
stel nu dat ik het risico wil lopen om een moto te kopen die ik gewoon op de foto heb gezien .
Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Ik wil er gewoon zeker van zijn dat de motor geleverd word , dat is alles .
Hoe moet of kan ik dit regelen ?
 
Als je zeker van aflevering wil zijn, zou je een derde partij erbij kunnen betrekken die de koopsom beheert en aan de verkoper uitbetaald als jij de motor hebt ontvangen. Zoniet, krijg je de koopsom van hem terug.

Makkelijker gezegd dan gedaan...
 
kies een motorzaak daar in de buurt uit die al wat jaartjes bestaat en geen slechte naam heeft(effe uitzoeken via plaatselijke motorclub) en leg ze de situatie voor en vraag ze te bemiddelen/als tussenpersoon te handelen.
zo zou ik het aanpakken :)
 
kies een motorzaak daar in de buurt uit die al wat jaartjes bestaat en geen slechte naam heeft(effe uitzoeken via plaatselijke motorclub) en leg ze de situatie voor en vraag ze te bemiddelen/als tussenpersoon te handelen.
zo zou ik het aanpakken :)
Waarom zou een motorzaak dat wilen doen? Die zien al genoeg van hun omzet omlaag gaan door eBay.
 
je neem een goeie vervoerder (transporteur)
geeft de bank aldaar een 'letter of credit ' en laat de transporteur t voor je regelen (de bank geeft de letter of credit af als detransporteur m heeft ontvangen zo simpel ongeveer in t kort .........


dus zoek eerst een goeie transporteur suc6
 
als het niet te ver weg is, dan kan ik wel even kijken , of ik kan wel wat bekenden vragen die eventjes naar de motor kunnen kijken...ik ben lid van de amerikaanse honda goldwing club en die hebben leden door heel amerika, ik kan altijd wel 1 van hun vragen of die naar de motor kunnen kijken.

ik heb al 3 motoren via ebay gekocht, 2 voor mij en 1 voor mijn vrouw... :+
 
Hé Aspencade.
Leuk dat je mij eventueel zou willen verder helpen .
Kan je even contact met me opnnemen op nero_contact@yahoo.com
Vermeld er wel je nickname van het motorforum bij .
Anders weet ik weer niet wie het is .
Bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan