Motor kopen. Waar op letten?

jren

MF'er
13 mrt 2005
168
0
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ga binnenkort mijn rijbewijs A halen (hoop ik!) en wil dan een motor kopen. Mijn voorkeur is tweeledig: Honda Pan European of een Yamaha Wildstar.

Maar nu .... Waar moet ik op letten als ik een motor koop? - in hoeverre is de km-stand van belang?

Graag jullie reacties.
 
En pan en een wildstar? dat ligt wel ver uiteen :P

Ik zou bij de wildstar op de velgen letten, als die goed schoon zijn, is het vaak een teken dat het een poetser is geen rijder.

Pannetje kan weinig mis mee zijn want het is een honda (op de elektronica na dan :+ )
 
ik zou ff kijken of er wel 2 wielen onder zitten ;) :+

serieus:

heb je niemand in je vriendenkring die er wat vanaf weet en met je mee kan? :) die zal ongetwijfeld meer zien en weten dan jij, OOK na het lezen van allerlei tips op internet.. als n00b zal je dat hoogstwaarschijnlijk niet zien :)

succes :)
 
Een goed onderhouden motor met meer KM's gaat langer mee als een slecht onderhouden motor met minder KM's.

Ik zou als eerste kijken of de olie niet zwart is dan of de ketting nog vet is, de banden nog voldoende profiel hebben, remvloeistof checken, en gewoon luisteren of je geen gekke dingen hoort tijdens het proefrijden.

En uiteraard afdingen op dat deukje, krasje, roestplekje.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan