Motor kopen wat een drama!

Misschien is TS nog niet gewend aan het motoren shoppen, de meeste zaken doe je gewoon of je thuis bent, neemt de tijd, leest de krant, pakt zelf koffie en cake, etc.
Inderdaad en als ze het zat zijn dat je alle cake opvreet komt er vanzelf
een verkoper naar je toe die vraagt of hij misschien ergens mee kan helpen😬
 
Ieder heeft recht om zijn bevindingen bij een dealer op welke media dan ook kenbaar te maken .

Dat is feedback waar een dealer iets mee kan of het nou positief is of negatief.


Bovendien lucht het heerlijk op als je ergens de ruimte hebt om je onvrede kenbaar te maken .


Allemaal niet te zwaar aan tillen

Overigens is er ook een topic waar je iets kunt melden over vervelende klanten :Y
 
Ieder heeft recht om zijn bevindingen bij een dealer op welke media dan ook kenbaar te maken .

Dat is feedback waar een dealer iets mee kan of het nou positief is of negatief.


Bovendien lucht het heerlijk op als je ergens de ruimte hebt om je onvrede kenbaar te maken .


Allemaal niet te zwaar aan tillen

Overigens is er ook een topic waar je iets kunt melden over vervelende klanten :Y

Volledig mee eens, je leest wel eens dat mensen het niet vinden kunnen dat je je mening uit over een zaak en de naam erbij zet. Maar ervaring is ervaring en zijn alleen maar verbeterpunten voor die bedrijven.

Wil er wel even bij zeggen dat het wel goed beargumenteerd dient te worden en een goed onderwerp moet zijn, niet dat de koffie niet te zuipen is bijv.
 
Vind het allemaal van de situatie afhangen.

Q. Goedemorgen, ik heb interesse in motor A, kan je me daar iets over vertellen?
Reactie: Tuurlijk, en begint een verhaal
Wat mij betreft geen direct aanleiding tot "wilt u koffie" vraag.

Q: Mogguh, ik ben op zoek naar een motor kunt u me helpen?
reacite: tuurlijk, heb je al iets in gedachten of zullen we even rustig door wat dingen heen gaan? Trouwens, bakkie?

Ik denk dat elke dealer wel koffie klaar heeft staan, maar niemand een "host/Hostess" heft om er voor te zorgen dat elke bezoeker voorzien is van koffie...
 
Was al een tijdje op zoek naar een motor. Verschillende motorzaken bezocht. Zeer onvriendelijke verkopers! Ik snap dat niet? Zijn ze dan alleen vriendelijk als je een nieuwe koopt? Motoport Hengelo en Anbergen motoren spanden de kroon....kreeg niet eens koffie? Loek Bodelier motoren in Echt (limburg) die vent bracht na sluitingstijd mijn motor naar mijn woonadres. Toch even een dikke 200 km rijden tegen een zeer schappelijke prijs. Waar maak je dit nog mee? Niet moeilijk waar ik mijn volgende ga kopen. Jessy John
Wat was er dan zo onvriendelijk aan?
 
Toen ik mijn motor kocht bij Motoport Goes kreeg ik gewoon koffie en ja ook mijn motor hebben ze na sluitingtijd
bezorgt.:P
 
Toen ik mijn motor kocht bij Motoport Goes kreeg ik gewoon koffie en ja ook mijn motor hebben ze na sluitingtijd
bezorgt.:P

Met zulke hoge prijzen kan een bakje koffie er wel vanaf.. ik ben daar ook eens wezen kijken en die vragen veel teveel voor hun 2de hands motoren..
 
tja er is duidelijk verschil tussen winkels waar de eigenaar ook de winkelier is of waar het personeel zich als personeel gedraagt......

Er zijn ook bloedirritante eigenaren. Vorig jaar wilde ik graag een Ducati Supersport kopen, maar de baas van de zaak ging steeds bezitteriger op het voorspatbord zitten (sic) en tegen de kuip hangen.

Hoewel de hoofdverkoper van de volgende zaak, welke zowel de Ducati's, KTMs, Triumphs, Aprilia's en Kawa's op vooraad heeft die op mijn verlanglijstje stonden, het nog 'bonter' maakte door tijdens mijn eerste bezoek een ellenlang verhaal over zichzelf te vertellen en mij bij volgende bezoeken volledig te negeren.

Daar sta je dan met +- 15.000 euro in je achterzak.
 
Er zijn ook bloedirritante eigenaren. Vorig jaar wilde ik graag een Ducati Supersport kopen, maar de baas van de zaak ging steeds bezitteriger op het voorspatbord zitten (sic) en tegen de kuip hangen.

Hoewel de hoofdverkoper van de volgende zaak, welke zowel de Ducati's, KTMs, Triumphs, Aprilia's en Kawa's op vooraad heeft die op mijn verlanglijstje stonden, het nog 'bonter' maakte door tijdens mijn eerste bezoek een ellenlang verhaal over zichzelf te vertellen en mij bij volgende bezoeken volledig te negeren.

Daar sta je dan met +- 15.000 euro in je achterzak.

Oh dus dat kan ook nog pfffffffffffffffffff
 
Oh dus dat kan ook nog pfffffffffffffffffff

Maar het kan nog 'erger':

Bij het voormalige Motorhuis Safe heb ik een vrij unieke situatie heb meegemaakt toen ik voor mijn werk in het buitenland een off-road mocht aanschaffen op kosten van mijn werkgever. Deze (de overheid) wilde echter pas betalen als Safe leverde en Safe wilde pas leveren als mijn werkgever betaalde. Dat werd een mooie patstelling, ik weet niet meer welke partij er uiteindelijk als eerste over de brug kwam. De motor kwam uiteindelijk geheel zonder documentatie aan en heeft nooit geregistreerd gestaan; wat behoorlijk lastig was in land waar onder het schrikbewind van een dictator om de 20km militaire roadblocks waren.

Mijn meest radicale koopdrama heb ik echter beleefd bij het voormalige Motor Mercuur. Die was in die tijd (rond 2005), naast dealer van Honda, ook dealer van Ducati en Triumph geworden. Ik wilde graag een sportief model van Triumph (Daytona), omdat ik uit betrouwbare bron had vernomen dat het meer toeristische model (Sprint) bij hard remmen en insturen over het voorwiel pushte. Dit bezwaar werd letterlijk weggehoond door de sterverkoper, die zijn mentale kastijding voortzette door uitvoerig uit te leggen dat hij (op zijn Paneuropean!) veel sportiever reed dan ik en nooit ergens last van had. Ik had toen het geld echt letterlijk in mijn achterzak, omdat ik na terugkeer uit het buitenland nog geen bankpasje had en het geld contant had opgenomen. Toen ik de drol had doorgeslikt en later die week weer met hangende pootjes ten tonele verscheen bij Mercuur, kreeg ik te horen dat ze net het hele merk hadden afgestoten en de fietsen waar ik een oogje op had, voor een prikkie aan een handelaar verkocht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan