Motor Kopen? Wat is de beste periode?

duc851

MF'er
26 aug 2001
115
0
Nederland, planet Earth
Nog steeds op zoek naar de droommachine. (nog niet bij redbullman geweest). Wat is eigenlijk de beste tijd om een motor te kopen? hartje zomer? oktober november of toch maar februari maart?

Mijn vraag dus, wanneer heb jij hem gekocht?

Thanks! :]
 
Oktober/november, einde van het seizoen, begin van het slechte weer. Dan willen ze de verkopen nog wat opkrikken dus gaan de prijzen omlaag.

Ik heb hem (particulier) gekocht op 31 juli, dezelfde dag dat ik moest afrijden. :)
 
Particulier zal het misschien iets uitmaken.

Ik heb bij de Dealers in de winter nog nooit motoren goedkoper zien worden ongeacht het seizoen.
 
Particulier zal het misschien iets uitmaken.

Ik heb bij de Dealers in de winter nog nooit motoren goedkoper zien worden ongeacht het seizoen.
Owh, ik weet het ook niet maar dat hoor ik altijd, net als met auto\'s (daar ligt het niet aan het seizoen maar om de verkoopeisen die gesteld worden te kunnen halen).
 
Nieuw kan toch leuk wat schelen als je het 2001 model koopt zodra het 2002 model in de winkels komt... Is dan wel \'verouderd\', maar kan toch in de duizenden guldens lopen... Huidige vriend van ex heeft een ZX9-r voor 23500 gekocht incl afleveringskosten... Kost normaal toch meer... :)

o ja, ik heb m\'n motor 11 augustus aangeschaft en 12 september opgehaald... :) Ongeveer 2 1/2 uur na het halen v/h examen zat ik op m\'n eigen fiets... :]
 
Laatst bewerkt:
Ik denk in het na jaar, ik kocht mijn RF in augustus. Maar ik denk dat je naar Pooh moet luisteren. Kopen als je geld hebt, het verschil van hooooguit 1000 heb je aan plezier in het tien voudige er uit! 8-)
 
Denk dat je net voor het nieuwe seizoen ook nog wel leuk je slag kan slaan. Dealer wil natuurlijk wel graag wat ruimte in de showroom voor de nieuwe modellen, dus lijkt me dat de wat overjarige modelletjes voor een wat lager bedrag weg gaan. Ben zelf wel van plan om in februari/maart te gaan shoppen, dus we zullen zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan