Motor kopen

Tynos

Die hard MF'er
10 nov 2002
628
0
Oudewater
Ik ben op dit moment bezig met motorrijlessen en wil natuurlijk zo snel mogelijk een eigen motor gaan kopen als ik klaar ben. Heb al een beetje rondgekeken en het staat voor mij in ieder geval vast dat ik een racer wil..
Omdat ik 20 ben moet ik sowieso eerst een 25kw-motor hebben. Ik heb een beetje gekeken voor een aprilia rs125 en een cagiva mito125.. Ben zelf niet zo technisch en ik hoorde dat 2takts behoorlijk veel onderhoud vragen omdat ze constant zo hoog in de toeren zitten..
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een motor die technisch vrij goed is, in de sportklasse valt en een beetje betaalbaar is (2de hands)..
Ook heb ik gekeken naar het importeren van een motor uit Duitsland.. Weet iemand wat dat ongeveer voor extra kosten met zich meebrengt (voor belasting, kenteken overzetten etc)??
Verder graag suggesties over leuke motoren om mee te beginnen (met beperkt rijbewijs).. Evt ook 250cc zover dat is toegestaan!?? Alvast bedankt, groeten Martijn
 
GS 500 is niet duur (ook in NL niet) en kun je knapper op sturen dan je denkt. CB 500 is iets duurder maar loopt ook iets harder (niet 25kw). Het is cool om hier heel hard op te leren sturen en dan die mensen die wel R6/GSX/ZXR/Duc te rijden buitenom in te halen. (zelf een keer gehad bij een R6 op klaverblad heerenveen, had ik zelf nog 25kw). Eerst maar eens leren rijden. :)
 
GS 500 is niet duur (ook in NL niet) en kun je knapper op sturen dan je denkt. CB 500 is iets duurder maar loopt ook iets harder (niet 25kw). Het is cool om hier heel hard op te leren sturen en dan die mensen die wel R6/GSX/ZXR/Duc te rijden buitenom in te halen. (zelf een keer gehad bij een R6 op klaverblad heerenveen, had ik zelf nog 25kw). Eerst maar eens leren rijden. :)
Daarom un 6R gekocht :? .
 
:)

Zat op die reactie te wachten, wist het toen ik op "posten"klikte.

Begonnen met (illegaal) rijden op een RD350 op industrieterrein, toen GS/CB500 , nu ZX6R :]

Die actie bij de R6 was met de CB :+ Ik was ZO blij toen, en die gast waarschijnlijk zo sip hahahaha
 
Mm het is een mooie motor die je te koop hebt, maar 5000 euro ligt wel een beetje boven mijn budget (ben nog maar student '( )..
Maarjaa, dat komt over een jaartje of wat wel.. Ik heb ook even gekeken voor een GS500 en dat is in ieder geval zeker een bruikbare tip.. Maar een GS500E is ook een aanrader?? (met zo'n volle kuip, dat vind ik toch wel echt het mooiste)..
Verder nog tips over andere motoren?? Dan kan ik even wat dingen vergelijken.. Heb op dit moment in overweging:
Cagiva Mito125
Aprillia RS125
Suzuki GS500E
(zitten wel grote verschillen tussen, maar ik kijk gewoon even goed om me heen)..
Alvast bedankt voor de tips tot zo ver!!
 
Ik ben ook begonnen met een GS 500e en er geen spijt van gehad. 2 takt vond ik personelijk nix, veel geld had ik niet dus voor de Soes gekozen. Lekker goedkoop in onderhoud en betrouwbaar. En je kan er aardig sportief mee rijden.


Misschien een ZXR 400 ?
 
Thanx voor de tip Mich!! Die ZXR400 is wel echt superwijs, wist helemaal niet dat ze die ook in 25kw leverden!!
Mmm vooral die kuipen vind ik echt mooi.. Zijn er trouwens ook suzuki GS500E's leverbaar in 25kw met volle kuip??
En weet iemand hoe het zit met de betrouwbaarheid van een ZXR400??
Ik neem m zeker mee in overweging, vind het echt een mooie motor!!
 
Thanx voor de tip Mich!! Die ZXR400 is wel echt superwijs, wist helemaal niet dat ze die ook in 25kw leverden!!
Mmm vooral die kuipen vind ik echt mooi.. Zijn er trouwens ook suzuki GS500E's leverbaar in 25kw met volle kuip??
En weet iemand hoe het zit met de betrouwbaarheid van een ZXR400??
Ik neem m zeker mee in overweging, vind het echt een mooie motor!!

Zoek anders ff op ZXR400, is al een heleboel over geschreven hier... was eerst ook van plan er zo een te kopen, maar hij's te klein voor mij...
 
Je zou idd naar de rs van nick kunnen kijken, mooie prijs voor een mooie beginnersfiets ... Ik had em zelf ook willen kopen maar ik ben voorlopig nog niet klaar met m'n sjeesbewijs.. :(
 
En weer bedankt voor de tips..
Moet even goed gaan afwegen wat ik qua aantal cc wil.. 125 is natuurlijk niet zo veel en ik hoor vaak negatieve dingen over snelweg-rijden etc.. Ook schijnt er veel onderhoud aan de 2takts te zitten of valt dat mee??
Ben zelf niet zo technisch aangelegd namelijk..
 
Ziet er wel gelikt uit natuurlijk zo´n tweetakt maar lijkt mij persoonlijk niets.
Erg krap gebied waarin het beestje snel is en heeft al vrij snel een flinke revisie nodig.
Ben ook een tijdje op zoek geweest naar een Kawa ZXR400R, volgens mij gewoon DE fiets om op te beginnen.
Overigens een GS500 rijdt ook super en is niet zo prijzig!

Succes met het vinden van jouw fiets!

:]
 
Kawasaki ZZ-R 250!! :} heerlijke beginnersfiets, sportief, 25kw (net iets meer eigenlijk, maar wordt geen probleem van gemaakt)En goed te betalen ook! En 4-takt natuurlijk. :]
 
Thanxx voor alle tips.. Heb ik echt zeker veel aan!!
Aandacht gaat nu toch wel heel erg uit naar een kawa ZXR400 (25kw).. Vind het echt een hele mooie motor..
Ik ben vooral op zoek naar een wat oudere, uit 92/93/94 zo'n beetje met niet te veel kilometers.. Is het aan te raden om deze uit Duitsland te halen?? Ik zie dat daar al een groot aantal van de ZXR400's op 25kw staat.. Zijn ZXR400's die nog wel op vol vermogen staan makkelijk terug te brengen naar 25kw??
En weet iemand wat dan een beetje de specificaties zijn (topsnelheid/acceleratie etc..).. Het lijkt mij echt een topper!! Kan haast niet wachten.... :p
 
Ik wou ook een ZX400 maar daar pas ik dus niet op met m'n 1.92 (ongeveer, kan ook 1.90 zijn).
Bovendien zijn ook deze niet zo zuinig @ 120/130 en dat zie ik niet graag.
Ik ga toch maar voor een 600 dan, ben ik meteen klaar want daar wil ik de komende jaren op gaan rijden.

Ik heb trouwens R6'en geknepen op 25 KW gezien voor 7.000 euro (OK teveel voor je maar dat je het effe weet).
 
Laatst bewerkt:
Mmm mn lengte kan dus ook nog een probleem gaan vormen.. Ik denk dat ik iets kleiner ben, zo'n 1m88 maarja dat is bijna noemenswaardig..
Ik dacht wel ergens gelezen dat het tot 1m90 wel redelijk te doen is op een ZXR400.. Maar dat kan dus nog wel eens goed tegenvallen.. Iemand hier nog ervaring mee??
Wanneer ik een beetje om me heen kijk zie ik trouwens dat een beetje ZXR400 hier in NL (uit '92) toch al zeker 3.800 euro kost.. In Duitsland zie ik ze (uit hetzelfde bouwjaar, met minder km!!) voor ongeveer 2200 euro al staan..
Als het invoeren dan een eurootje of 300 kost is dat natuurlijk veel aantrekkelijker.. Kan iemand hier ook nog wat meer over uitleggen??
Alvast weer bedankt..
En voor iedereen die me tot nu toe geholpen heeft met al deze tips:
:} :} :} :} :} :} :}
 
Lees de topic's van NielsVR maar na!
Daar heeft iemand met 1.92 erop gezeten en dat was geen porum, de benen (knieën) kwamen boven de tank uit...no-go dus.
Bij de laatste meting was ik zelf 1.90, maar dat zou betekenen dat ik dat al 3 jaar ben ofzo en dat lijkt me niet echt.

Ow en als je een 2e hands zoekt, absoluut de Motor Trader of die(/een) andere halen!
Heb al veel mooie occasions gezien daarin, heb daarvoor veel op websites gezocht maar die blaadjes zijn veel beter als je een 2e hands zoekt.
Staan ook particulieren in.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam met mijn 1.93m met mijn knietjes op gelijke hoogte met de bovenkant van de tank op de zxr 400... maar een en ander is ook afhankelijk van hoe die lengte is opgedeeld, de een heeft een wat langer bovenlijf (geeft geen problemen), de ander heeft gewoon lange stelten (geeft wel problemen :P ) ... dus het beste is: loop naar de dichtstbijzijnde dealer die zo'n ding heeft staan, en ga er ff op zitten... doen ze niet moeilijk over... ow en doe dat voordat je je zeg maar helemaal gaat verdiepen in de ins en outs van de ZXR... tis errug vervelend als je na veel research op het punt staat een paar aanbieders in Duitsland te meelen en er vervolgens achter komt dat je helemaal niet op dat ding past, I've been there :P

Voor info over invoer => http://members.home.nl/rdehaan/

De ZXR is in Nederland geloof ik pas legaal terug te voeren naar 25 kw vanaf bouwjaar 97 of 98... die van 92 t/m 94 die jij op het oog hebt zullen dus of al 25 kw moeten zijn, of je koopt een volvermogen in Duitsland en laat hem daar door een dealer terugvoeren, in Duitsland doen ze nl. niet zo moeilijk over bouwjaren e.d...

O ja, als je de zoek-functie ff gebruikt op "importeren" oid krijg je waarschijnlijk genoeg leesvoer om de winter door te komen :P
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de tips BCChris.. Ik ga zo snel mogelijk even een keertje zitten op een ZXR400.. Ben wel benieuwd of het gaat passen.. Zou zeker wel balen zijn als het niet ging lukken..
Ik zou dan in ieder geval zeker weten naar Duitsland moeten omdat een 98er voor mij echt nog niet te betalen is. Of ik moet er eentje gaan zoeken in NL die al 25kw is. Even zo snel mogelijk de motortrader kopen want 25kw Kawasaki ZXR400 kan ik maar weinig vinden op de internetsites..
Groeten
 
Beste Tynos,

Even een advies, als je 20 bent is het dan niet verstandiger een jaar te wachten tot je 21. Nu moet je wachten tot je 22e voordat je op een vol vermogen machine kunt.

Ik Heb namelijk hetzelfde meegemaakt. Ik wou op mijn 18e al een motor kopen maar in de prijsklasse waar ik hem in zocht was er geen 25kw. Het was toen en ik denk nu nog steeds dat maar bepaalde motoren teruggetuned mogen worden tot de 25kw. Deze waren gewoon te duur.

Buitendat heb ik van mijn ouders moeten wachten tot mijn 20e :( . Toen ik 20 ben geworden heb ik mij het bovenste eens bedacht dat ik dus 2 jaar moest wachten.

Met pijn in mijn hart besloten dat ik toch maar moest wachten tot dat ik 21 werd.
Bijkomend voordeel dat ik gedurende die periode ben begonnen met lessen en dat ik kon sparen voor een iets duurdere motor.

Nu ben ik 21 ook een student en heb 2 weken geleden mijn rijbewijs gehaalt :] .
Ik heb er een jaar van gebaalt maar nu ben ik echt blij dat ik het gedaan heb.

Ik heb veel gezocht in het jaar en heb voor een mooie prijs een gsxr 750W :9 gekocht.
Ik zou niet terug willen naar een 25 KW motor.

Het is aan jou of je er wat mee doet.

In ieder geval veel rijplezier. ;)

Met vriendelijke groet,

Recie
 
Hee Recie,
Ja het is idd even een moeilijke beslissing.. Allemaal even twijfelen nog voor me. Aan de ene kant wil ik niets liever, aan de andere kant is het idd misschien verstandiger om nog even te wachten.. Maar duurt nog wel tot september voor ik 21 wordt.. En dan komt er eerst weer een hele winter waarin ook weinig te rijden is.. Ik moet even goed nadenken nog en even kijken hoe het gaat met een zxr400.. Als ik daar een beetje oppas is het wel de moeite waard, anders kan ik idd beter even een jaartje wachten denk ik. In ieder geval bedankt voor de tip!
 
Goed rond kijken wil helpen. Ik had ook niet zo'n groot budget maar voor 1500 eurootjes heb ik een goede motor, suzuki GSX550ES, gevonden. Wel 18 jaar oud maar zgan. Waarom persé gelijk beginnen op een sport. kijk wat je voor jou budget kan vinden, doe rij ervaring op en als je zwaarder mag gelijk overstappen. Dan wordt de keuze gelijk gemakkelijker en je hebt de tijd om te sparen.
 
Ja okee maar ik vind die sportmotoren zooo mooi!! Ik heb gisteren even een Suzuki GSX750 onder mijn kont gehad.. Echt super gewoon.. Mooi geluidje, echt heerlijk.. Ik vind dat het helemaal, dus ik denk niet dat ik eerst op een naked-bike zou willen rijden ofzo.. Maar ik moet maar even goed nadenken..
In ieder geval thanxx voor de tips nog steeds..
 
Terug
Bovenaan Onderaan