Motor kopen

Groot gelijk dat je een sportmotor wilt.

Motorrijden is super gaaf maar het oog wil ook wat. ;)

Als ik jou was en je wilt een 25kw motor kopen. Dan moet je echt een zxr 400 kopen. Echt een wereldse motor in zijn klasse.

Kijk uit met importeren.Ik heb er zelf ook over gedacht maar er zijn veel verhalen dat het goed gaat maar er zijn ook veel verhalen van niet. De RDW kan soms moeilijk doen en dan kan het heel lang duren voordat jouw motor geimporteerd wordt en dat je er op kunt rijden. Zou jammer zijn als je een 25kw rijbewijs hebt en dat je na je 21 er pas op mag rijden.

Toch importeren moet naar www.mobile.de gaan.

Wat de Nederlandse sites betreft moet je echt op www.marktplaats.nl kijken.

Je kunt dan elke dag kijken zonder dat je de hele lijst langs moet. Ze zijn makkelijk op datum gezet. Ik heb dit zelf een jaar gedaan (vaak wel 3 keer per dag) uiteindelijk zag ik voordat ik mijn rijbewijs haalde deze motor voor 2400euro echt een koopje. Gelijk gebelt, ik was de eerste en bingo!! nu heb ik hem en hij loopt super. Dus blijven zoeken.
 
Hey Recie, ja ik ben het daar helemaal mee eens.. Het oog wil ook zeker wat..
Vind het echt mooi gewoon een sportmotor.. Ben ook helemaal voor een ZXR400 nu, maar ik moet nog steeds even passen of ik daar op kan.. Gelukkig kan ik binnenkort even passen bij Jasper, ben benieuwd of het een beetje zit..
Iemand er verder ervaring mee?? Ik ben ongeveer 1m88 en geen extreem lange benen ofzo, gewoon normale verhoudingen.. Groeten
 
Als je een motor uit Duitsland haalt, wel eentje van '97 of ouder (na 2003 <'98) Dan kan het zeker uit om uit Duitsland eentje in te voeren. Duitsland is relatief goedkoper dan Nederland. Om een voorbeeldje te geven, Een kennis heeft vorig jaar een VTR 1000 firestorm (16.000 km '97 + raceuitlaat) gekocht in Duitsland voor 4300 euro. Daar kwam slechts 500 euro overheen voor kenteken. Goedkoop toch??


Ik ben op dit moment bezig met motorrijlessen en wil natuurlijk zo snel mogelijk een eigen motor gaan kopen als ik klaar ben. Heb al een beetje rondgekeken en het staat voor mij in ieder geval vast dat ik een racer wil..
Omdat ik 20 ben moet ik sowieso eerst een 25kw-motor hebben. Ik heb een beetje gekeken voor een aprilia rs125 en een cagiva mito125.. Ben zelf niet zo technisch en ik hoorde dat 2takts behoorlijk veel onderhoud vragen omdat ze constant zo hoog in de toeren zitten..
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een motor die technisch vrij goed is, in de sportklasse valt en een beetje betaalbaar is (2de hands)..
Ook heb ik gekeken naar het importeren van een motor uit Duitsland.. Weet iemand wat dat ongeveer voor extra kosten met zich meebrengt (voor belasting, kenteken overzetten etc)??
Verder graag suggesties over leuke motoren om mee te beginnen (met beperkt rijbewijs).. Evt ook 250cc zover dat is toegestaan!?? Alvast bedankt, groeten Martijn
 
Ik heb zelf een GSX 600f gekocht die vij jaar od is. heb hem laten ombouwen tot 25 kw. over twee jaar word hij weer omgebouwd. Het hele verhaal komt kost ongeveer 500 euro, (incl terug bouwen naar origenele vermogen). Nu moet ik nog ongeveer tien dagen wachten om de papieren van de RDW te krijgen. Gezien het feit dat ik de motor nog iets van 5 jaar ga gebruiken leek het me wel een ardige alternatief tegenover een 125cc.
 
Ik heb een mooie Mito te koop voor je! 2-takt is wat meer onderhoudsgevoelig idd. Na 12.000 km zuigertje vervangen, wat vaker versnellingsbakolie vervangen etc. Voor de rest valt het wel mee!

Als je intresse hebt in een nieuw type mito die er goed uitziet mail je naar:
Edje_2243@hotmail.com

Groeten en succes met je keuze!
 
Terug
Bovenaan Onderaan