Motor kopen

Ik wil graag snelle motoren rijden en als jij bijvoorbeeld een 250cc motor rijdt respecteer ik jouw als bestuurder. Leuk dat je rijervaring meedeelt maar deze reactie was nutteloos.

Als ik me goed herinner:
Hoe hoger het cc, hoe meer de motor zich thuisvoelt bij hoge snelheden, en hoe slechter deze zich gedraagt bij lagere snelheden, vergeleken met een motor met minder cc.

Motoren met meer cc zijn vaak ook zwaarder, en dat merk je als je bochten neemt bij lage snelheden (als in: onder de 100km/u zoals altijd in Nederland). Een 250 cc laat zich makkelijker door bochten leggen dan een 900cc, zeker als je onervaren bent (zoals jij).

Ik ben 38 en heb een 20 jaar oude 600cc, en mij werd al afgeraden m te kopen als eerste motor omdat t geen beginners motor zou zijn. En jij wil direct een nog grotere kopen..

Ook een puntje: je GAAT je motor laten vallen of er een schuiver mee maken, hoe je t ook wendt of keert. Iedereen maakt een fout in het begin en dan ligt je motor. Wil je dat dat gebeurt met een gloednieuwe motor of met een oud brikkie? Stommiteiten zoals zonder begrenzing rijden vallen buiten de garantie, en bij simpel omvallen heb je al rustig voor 500-1500 euro schade aan plastic.

Klinkt als dat je keuze voor een grotere motor wordt gedomineerd doordat mensen in je directe omgeving (broer/neef/vrienden) je een mietje vinden als je een kleinere motor koopt. Diezelfde mensen waar jij voor wilt patseren zullen je zonder pardon uitdagen om 'm vol gas op een provinciaal weggetje te rijden, waardoor je eindigt als een bloederige vleeshoop tegen een boom (in best case) of dat je een groep kinderen doodrijdt (in worst case).

Iedereen hier probeert je van een grotere motor af te houden om de doodeenvoudige reden dat je houding compleet onverantwoordelijk is en je jezelf duidelijk dood gaat rijden omdat je probeert het respect van je vrienden te krijgen. Diezelfde vrienden die je, als je eenmaal die 300 km/u bike hebt gekocht, je uit zullen lachen bij elke fout die je maakt. Da's geen respect, da's maatje naaien..

Als je toch die 1000cc bike wil kopen prima, maar laat dan je familie weten dat we ook uitgenodigd willen worden op je begravenis want dan komen we alle drank opzuipen. ;)
 
Als je kan laten zien dat je met een 600 cc ook normaal kan rijden zonder jezelf te overschatten, en dus op je bek te gaan!!
Ben je ook goed bezig.
Niet zo zeiken met ik wil een zware fiets dan ben ik tenminste stoer!!!!

Voor wie wil je wat bewijzen???

ben het hier wel mee eens, mja we denken natuurlijk groter is beter. maar als het op motoren aankomt vooral met het aankomende winterseizoen kun je beter gerust beginnen met een 600/750 er want ook die zijn sneller dan je aankunt. maar TS doet waarschijnlijk toch wat hij zelf wil dus we zullen et wel zien.
 
Als ik me goed herinner:
Hoe hoger het cc, hoe meer de motor zich thuisvoelt bij hoge snelheden, en hoe slechter deze zich gedraagt bij lagere snelheden, vergeleken met een motor met minder cc.

Motoren met meer cc zijn vaak ook zwaarder, en dat merk je als je bochten neemt bij lage snelheden (als in: onder de 100km/u zoals altijd in Nederland). Een 250 cc laat zich makkelijker door bochten leggen dan een 900cc, zeker als je onervaren bent (zoals jij).

Ik ben 38 en heb een 20 jaar oude 600cc, en mij werd al afgeraden m te kopen als eerste motor omdat t geen beginners motor zou zijn. En jij wil direct een nog grotere kopen..

Ook een puntje: je GAAT je motor laten vallen of er een schuiver mee maken, hoe je t ook wendt of keert. Iedereen maakt een fout in het begin en dan ligt je motor. Wil je dat dat gebeurt met een gloednieuwe motor of met een oud brikkie? Stommiteiten zoals zonder begrenzing rijden vallen buiten de garantie, en bij simpel omvallen heb je al rustig voor 500-1500 euro schade aan plastic.

Klinkt als dat je keuze voor een grotere motor wordt gedomineerd doordat mensen in je directe omgeving (broer/neef/vrienden) je een mietje vinden als je een kleinere motor koopt. Diezelfde mensen waar jij voor wilt patseren zullen je zonder pardon uitdagen om 'm vol gas op een provinciaal weggetje te rijden, waardoor je eindigt als een bloederige vleeshoop tegen een boom (in best case) of dat je een groep kinderen doodrijdt (in worst case).

Iedereen hier probeert je van een grotere motor af te houden om de doodeenvoudige reden dat je houding compleet onverantwoordelijk is en je jezelf duidelijk dood gaat rijden omdat je probeert het respect van je vrienden te krijgen. Diezelfde vrienden die je, als je eenmaal die 300 km/u bike hebt gekocht, je uit zullen lachen bij elke fout die je maakt. Da's geen respect, da's maatje naaien..

Als je toch die 1000cc bike wil kopen prima, maar laat dan je familie weten dat we ook uitgenodigd willen worden op je begravenis want dan komen we alle drank opzuipen. ;)

ik ben aanwezig :Y
 
Voor wie wil je wat bewijzen???

't betreft vast een compensatie :X .
Verder heb ik het vermoedde dat TS door zijn vriendenkring helemaal gek ( als het al niet belachelijk) gemaakt is dat hij een zo zwaar mogelijke fiets moet rijden. Als dat het feit is moet TS nog maar is nagaan of die vriendenkring wel echt zijn vrienden zijn. :?
De meeste mf'ers zwaaien heus wel terug hoor ook al brom je rond op een 600 of lager. :W
maar ach, @ TS: Heb je nou al die R6?!? }) Met jouw ruime budget was ik toch gaan kijken naar een MV Agusta/ bimota :9~
 
Niks mis hoor met 1000cc+ beginnen. Ik ben op een Buell M2 Cyclone (1200cc) begonnen, daarna vanwege comfort overgegaan op een VTR Firestorm (1000cc). Op die laatste in een jaar tijd 30.000km erop gezet met ww-verkeer en vakantie. (68 km enkele reis woon-werk)
VTR ingeruild voor een CBR Fireblade uit 1999, omdat de actie-radius toch wel bedroevend was bij de VTR.


God, was mis ik toch die bokkige en onstuimige 2-cilinders....


Maarre TS, het is mijn erfenis niet, maar zou het niet verstandiger zijn om een deel in een spaardeposito te zetten. Is best handig als je over een tijdje een huis wilt kopen/verbouwen of wanneer de R1 te langzaam is en je toe bent aan een écht snelle motor
 
Allemaal leuk en aardig maar:

Één grammatica foutje betekent niet dat ik Nederlandse taal slecht beheers. Mijn moedertaal is geen Nederlands. Naast Nederlands kan ik 3 talen vloeiend spreken en schrijven.

Ik ben 20 jaar.

Dat video van Brag&Broost heb ik niet gepost, dus wijs mij niet aan.

Ik wil graag snelle motoren rijden en als jij bijvoorbeeld een 250cc motor rijdt respecteer ik jouw als bestuurder. Leuk dat je rijervaring meedeelt maar deze reactie was nutteloos.

even over nagedacht en ondanks dat toch maar besloten te reageren... |(

1 foutje? _O-

Heb ook niet beweerd dat jij het filmpje hebt gepost, alleen gezegd dat het soort motorrijders als zij me triest stemt.

Ik heb ook gezegd dat mijn 600 cc motor 250 km/h kan rijden....Niet snel genoeg :?

Ervaring is voor jouw wellicht niet relevant, ik heb het echter niet er bij gezet om simpelweg te melden dat ik die ervaring heb, maar om aan te geven (zoals ik schreef) dat overschatting bij zowel ervaren als onervaren bestuurders een van de grootste zwakheden is.

Ook denk ik dat je niet helemaal begrijpt dat een lesmotor welke vaak begrenst is op geen enkele manier te vergelijken is met een ongetemde motor met hetzelfde of iets hoger aantal cc's.

Ik wens je veel succes met je keuze en hoop van harte dat je veel veilige kilometers mag maken. Met een beetje mazzel wordt je motor en/of je rijbewijs in beslag genomen voor je jezelf dood rijdt.
 
't betreft vast een compensatie :X .
Verder heb ik het vermoedde dat TS door zijn vriendenkring helemaal gek ( als het al niet belachelijk) gemaakt is dat hij een zo zwaar mogelijke fiets moet rijden. Als dat het feit is moet TS nog maar is nagaan of die vriendenkring wel echt zijn vrienden zijn. :?
De meeste mf'ers zwaaien heus wel terug hoor ook al brom je rond op een 600 of lager. :W
maar ach, @ TS: Heb je nou al die R6?!? }) Met jouw ruime budget was ik toch gaan kijken naar een MV Agusta/ bimota :9~~





valt nog wel mee, O-) })


deze kan ie iddg bij lange na niet kopen 8-) 8-)

4948545_large2.jpg



deze gaan weg voor 6 cijfers, maja TS wil deze toch niet want die heeft maar 750cc... :') :') _O-
 
even over nagedacht en ondanks dat toch maar besloten te reageren... |(

1 foutje? _O-

Heb ook niet beweerd dat jij het filmpje hebt gepost, alleen gezegd dat het soort motorrijders als zij me triest stemt.

Ik heb ook gezegd dat mijn 600 cc motor 250 km/h kan rijden....Niet snel genoeg :?

Ervaring is voor jouw wellicht niet relevant, ik heb het echter niet er bij gezet om simpelweg te melden dat ik die ervaring heb, maar om aan te geven (zoals ik schreef) dat overschatting bij zowel ervaren als onervaren bestuurders een van de grootste zwakheden is.

Ook denk ik dat je niet helemaal begrijpt dat een lesmotor welke vaak begrenst is op geen enkele manier te vergelijken is met een ongetemde motor met hetzelfde of iets hoger aantal cc's.

Ik wens je veel succes met je keuze en hoop van harte dat je veel veilige kilometers mag maken. Met een beetje mazzel wordt je motor en/of je rijbewijs in beslag genomen voor je jezelf dood rijdt.
Hij kan niet schrijven en niet correct lezen.
Ik had de hoop opgegeven toen ik het topic las vanaf pagina 1 - 5. Daarna kwam hij nog een beetje bij zinnen en zei hij dat hij een 600 wilde kopen. Nu gaat het weer de verkeerde kant op.
Ik kan alleen maar zeggen: ik heb nog een yamaha aerox te koop staan vanuit m'n jeugdtijd! Trekt bijna elke willekeurige 1000 eruit op de 1e 100 meter. 35.000 euro en hij is van jou! :Y Maar omdat jij zo'n Diehard Mf-er bent, geef ik je 15 procent korting.
 
Allemaal leuk en aardig maar:

Één grammatica foutje betekent niet dat ik Nederlandse taal slecht beheers. Mijn moedertaal is geen Nederlands. Naast Nederlands kan ik 3 talen vloeiend spreken en schrijven.

Ik ben 20 jaar.

Dat video van Brag&Broost heb ik niet gepost, dus wijs mij niet aan.

Ik wil graag snelle motoren rijden en als jij bijvoorbeeld een 250cc motor rijdt respecteer ik jouw als bestuurder. Leuk dat je rijervaring meedeelt maar deze reactie was nutteloos.

Snelheid is relatief... Je moet van hele goede huize komen wanneer jij op een bochtige dijkweg met een R1 een 250cc wilt bijhouden. Probeer het ook maar niet, want dat wordt gegarandeerd je dood.
Motorrijden gaat verder dan het aantal CC's. Het is een gevoel. Dit gevoel krijg je naarmate je vaker op een motor hebt gereden en het virus te pakken hebt. *D

Zoals ik eerder aangaf in een post over mijn eerste motor. Dit was een twee-cilinder met een hele grote motor-inhoud. Dat laatste maakte mij geen reet uit. Het ging mij om het werken op de motor, de Buell heb ik nooit harder laten lopen dan 160 km/h. Was ook niet leuk, het bloed dat in je kop wegtrekt wanneer je van de rotonde of een stoplicht weg trekt of de acceleratie wanneer je een bocht uitkomt. Dat is voor mij de kick.

Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Zo heb ik niet het talent dat ik op een circuit een topronde zal rijden, misschien TS wel. Het domste vn het verhaal is alleen dat je een motor wilt kopen om indruk te maken op je matties.
 
Snelheid is relatief... Je moet van hele goede huize komen wanneer jij op een bochtige dijkweg met een R1 een 250cc wilt bijhouden. Probeer het ook maar niet, want dat wordt gegarandeerd je dood.
Motorrijden gaat verder dan het aantal CC's. Het is een gevoel. Dit gevoel krijg je naarmate je vaker op een motor hebt gereden en het virus te pakken hebt. *D

Zoals ik eerder aangaf in een post over mijn eerste motor. Dit was een twee-cilinder met een hele grote motor-inhoud. Dat laatste maakte mij geen reet uit. Het ging mij om het werken op de motor, de Buell heb ik nooit harder laten lopen dan 160 km/h. Was ook niet leuk, het bloed dat in je kop wegtrekt wanneer je van de rotonde of een stoplicht weg trekt of de acceleratie wanneer je een bocht uitkomt. Dat is voor mij de kick.

Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Zo heb ik niet het talent dat ik op een circuit een topronde zal rijden, misschien TS wel. Het domste vn het verhaal is alleen dat je een motor wilt kopen om indruk te maken op je matties.
:^

Fijn om te zien dat het grootste deel hier gewoon wél zelfkennis heeft. En dáár heb ik respect voor.
Kan het niet beter uitleggen dan de post hierboven.
Ik ben nu ook wel klaar met dit topic -O-
 
Wat een geweldig topic _O-
Tevens, ik ben begonnen op een 400CC 25KW ook al mocht ik onbeperkt rijden.
De enige reden dat ik die had weggedaan was omdat die gewoon op de snelweg niet mee kon komen (max 140) en met iemand achterop al helemaal niet (max 110).
Nu een 600CC GSX-Fje en een heerlijke machine.
Staat nu bijna 50k op (gekocht met 39k) en daar gaat zeker wel de 100k opkomen.
 
Ik vind het leuk ik reed al op bromfietsen toen ik 6 jaar was. Mijn droom was om alltijd een motorfiets te rijden. Ik wil niet dat mensen zeggen van hij rijd 600cc omdat hij een zwaardere motor niet kan beheersen. Ik kan alle motorfietsen beheersen alleen ik moet eraan wennen.
ja en mijn eerst was een vf500 uit 85 had 500cc.
ware er ook wel mensen die zeiden het is maar een brommer. maar dan heb ik maar 1 andwoord en dat is dat ik wel lol heb met die brommer. dat ik nu 1000cc heb is puur toeval.
kortom je moet dingen niet doen of laten om anderen als je dat met alles doet heb je geen leven.
 
ik zal hem deze toesturen.
dan kunnen we hem in ieder geval goed herkennen als hij de weg op gaat :+

Foto-IUTNUHKH-D.jpg
 
Wie koopt er nou een 1000, dan ben je pas echt een mietje.

Ik rijd op een 1150 en tel al niet mee, echte kerels rijden 1300 of meer
 
Ik heb echt de grootste lol gehad met dit topic. Ik hoop oprecht dat TS nog leeft om ons mee te laten genieten van zijn verdere avonturen. Ik pak vast nog een biertje en wat borrelnootjes voor het vervolg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan