Motor kopen

Eriky

Die hard MF'er
7 okt 2001
714
0
Ik ga particulier een motor kopen komende week. Maar hoe zit het met het overschrijven van het kenteken? Moet dit gedaan worden met beide partijen erbij of kan ik het ook alleen doen zodat ik 's avond een keer de motor kan gaan ophalen en de volgende ochtend op m'n naam zetten? :]
 
Redelijkerwijs zal de verkopende partij met je meegaan als je hem op naam gaat zetten. De verkoper wil toch meestal wel graag een vrijwaring van jou ontvangen en geeft je denk ik ook niet alle papieren en de bike mee voordat alles officieel geregeld is. Ook verzekeringstechnisch moet je hem eigenlijk eerst op naam stellen voordat je hem verzekeren kan. Anders rijd je namelijk op de verkopende partij zijn verzekering. Als de verkoper dit evengoed allemaal toestaat is hij wel heel erg menslievend en vol vertrouwen in de mensheid.
Mijn advies: samen overschrijven,dan pas betalen en voor je gaat rijden de gegevens aan je verzekering doorgeven.

C.U.


:j
 
Zal ik het dan nog maar wat ingewikkelder maken? })
Motor is niet 25 kw, moet het wel worden dus broer gaat hem naar huis toe rijden. Dus dan moet ik hem verzekeren en daarna bij m'n lokale motorzaak om laten zetten naar 25 kw en dan verzekering veranderen weer...grr je moet er wat voor over hebben :9
Bedankt voor 't antwoord in elk geval :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan