Motor kopen

Wouter1234

MF veteraan
6 jun 2004
1.290
3
Hoorn
Weer even een vraagje aan jullie.

Ik heb mijn rijbewijs A nog niet, ben druk bezig, maar wil een motor kopen. Een vriend van me heeft een Suzuki GSX600F. Vond ik wel grappig.

1. Is dat wat om mee te beginnen ?

Op de site van suzuki gekeken en daar stond ie nieuw voor € 6.990. Ik wil er ongeveer € 3000 voor uitgeven.

2. Welk bouwjaar etc. etc. kan ik dan verwachten ?

Weer even een vraagje aan jullie.

Ik heb mijn rijbewijs A nog niet, ben druk bezig, maar wil een motor kopen. Een vriend van me heeft een Suzuki GSX600F. Vond ik wel grappig.

1. Is dat wat om mee te beginnen ?

Op de site van suzuki gekeken en daar stond ie nieuw voor € 6.990. Ik wil er ongeveer € 3000 voor uitgeven.

2. Welk bouwjaar etc. etc. kan ik dan verwachten ?

voor 3000 heb je een:

- oud model gsxf
- oud model bandit
- zxr 400 / vfr 400 etc
- kawa gpz 500
- er-5 / cb500 (goed zoeken) / gs500 (voor 3000 een hele mooie)
- etc.

verschilt ook als je bij dealer of particulier gaat kopen.
persoonlijk zou ik bij een dealer kopen omdat je dan meestal garantie hebt en niet andermans ragbak koopt. bij de dealer staan ook ragbakken, maar dan heb je eventueel nog garantie om hem op te knappen.

dank jullie....

maar weet nu nog niet of het een goede motor is om mee te beginnen. Suggesties
voor een betere beginnersmotor ?

Trouwens 29 juni bijzondere verrichtingen en dan 2 weken daarop op voor
het echte rij-examen !!!! Kan niet wachten :D

Goeie motor..slechte motor.... Het gaat erom wat je wilt en waarvoor je het wilt gebruiken natuurlijk. Maar een Hayabusa lijkt me niet echt een beginners motor (ik zeg maar wat). Maar ik herken je probleem ik heb er jaren over gedaan om erachter te komen wat ik wil. Ik heb een nieuwe Bandit gekocht en waarom?

- Ik koop nog een auto die een blauw kenteken heeft en wilde in iedergeval een vervoermiddel die meestal WEL start
- Ik wilde niet plat op mijn tank hoeven te liggen dus de racers vielen af
- Ik moet elke dag door de file dus ik wilde wat hoger zitten (leek me prettig) dus de shoppers en cruisers vielen ook af
- Dus ik hield de toermotor over..of...wat tussen sport en toer inzit. En dat bleek zo'n beetje de Fazer en de Bandit te zijn. Toen was het alleen nog maar een financieel en proefritjes verhaal eigenlijk...

Op al deze punten valt genoeg te discusieren maar dat waren mijn overwegingen destijds...
Mag ik hier nog even kwijt hoe blij ik met mijn Banditje ben? Ja? Mooi! IK BEN ER ZO BLIJ MEE!!!
sorry...

succes met je eventuele aankoop!!

Ik heb er nog geen seconde spijt van,
Vorig jaar na mijn rijbewijs een GSX600F uit 98 gekocht (nieuw model, maar motorisch nagenoeg identiek aan oude model)en hij rijd heerlijk!
Nu hoef ik ook geen wheelies etc te maken, maar hij verveelt mij in ieder geval niet en is erg betrouwbaar.

Wordt een gsx600f of een diversion 600. Mag nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald beide motoren even proberen :) kan niet wachten.......

Ik heb na het behalen van mijn rijbewijs een GSX750F uit '99 gekocht en hij rijdt heerlijk. Je zou eens kunnen kijken op www.gsxfclub.nl. Daar staat vanalles over de Suzuki GSXF zoals, tips over de aankoop van je motor, een forum voor GSXF bezitters. Maar er is ook een plaats waar ze GSXF motoren te koop aanbieden.
Natuurlijk kun je ook kijken op www.marktplaats.nl
Suc6 met het behalen van je A en het scoren van een motor.

Terug
Bovenaan Onderaan