Motor, koppeling en Rem handels kopen !!!

.

Ik zeg nergens dat er voor 20 euro materiaal in zit maar de kosten moeten bij goedkope chinese hendels laag blijven. Hier zullen ze zeker geen 7075 voor gebruiken.

Maar loonkosten liggen daar al veel lager dan in Europa,dus dan kunnen ze toch ook goedkoper aanbieden, denk ik dan ?
 
2440B530-A2D5-45F7-82DB-3141B5F0BBA5.jpeg
Puig, super pasvorm en in 1x klaar.
 
Maar loonkosten liggen daar al veel lager dan in Europa,dus dan kunnen ze toch ook goedkoper aanbieden, denk ik dan ?
Kwaliteitscontrole
Mallen die na x aantallen afgeschreven zijn
Europese standaarden waaraan moet voldaan zijn

Zo kan ik nog wel even doorgaan waarom made in China niets wil zeggen over de uiteindelijke kwaliteit van het Europese eindproduct.
 
Vaak worden hendels als een soort sieraad gekocht, een upgrade ten opzichte van het origineel gemonteerde exemplaar. Een nep-sieraad is een downgrade.
 
Je koopt een dure motor, en dan ga je een paar tientjes op zulke dingen besparen met van die “chinameuk”! Ieder moet doen wat ie zelf wil maar ik heb dan liever “Europees” en iets meer betalen.
 
Voor CNC? Heb je daar tegenwoordig ook al mallen voor nodig?
Neen, uiteraard niet. Het was meer algemeen bedoeld. CNC ken ik zo goed niet, dus ga daar geen uitspraken over doen. Maar als het zo simpel zou zijn dan zouden er toch geen pasproblemen zijn? Iets met de kwaliteit van het machinepark. En uitgaande/inkomende inspectie.
 
Interessante topic. Dan heb ik direct ook een vraag: iemand ervaring met hendels van Pro Brake link? Is Duits, een setje koppeling en remhendel is ongeveer 130 euro. Lijkt mij een hele schappelijke prijs voor een setje, maar weet niets van de kwaliteit.
 
Alle kranten puilen uit van de berichten van motor rijders die verongelukken door de afgebroken remhendels, je kunt geen uur op MF zitten zonder dat er een bericht voorbij komt van weer iemand die dwars door de hendel heen kneep.

Heeft niks met angst voor het onbekende te maken, is gewoon een feit.
In Duitsland is die rotzooi gewoon verboden.
 
Iets simpels als een remhendel kun je prina kopen uit China.

Ik heb dr zelfs wel zuigers en remschijven weg gehad. Ook heb ik op volledig Chinese motoren van nog geen 1000 dollar nieuwprijs waar ze niet eens een merk op durven te plakken door de Himalaya geknald over wegen die velen op hun Europese motoren niet aan durven.
En toch leef ik nog...
Enige mankement dat ik gehad heb was een lekke band en een kenteken framepje dat afscheurde, gezien het "wegdek" is t m nog vergeven ook.

De meeste van jullie rijden al met veel Chinees materiaal of je t nou wil weten of niet...
Remhendel of iets in die trant is wel het minste van jullie zorgen als al het Chinese spul er op uit is je te vermoorden.
 
Alle kranten puilen uit van de berichten van motor rijders die verongelukken door de afgebroken remhendels, je kunt geen uur op MF zitten zonder dat er een bericht voorbij komt van weer iemand die dwars door de hendel heen kneep.

Heeft niks met angst voor het onbekende te maken, is gewoon een feit.
Dat kleine beetje autist in mij zorgt er voor dat ik niet zeker weet of je nu ironisch bent, (in which case; hilarieus) of een stelling neemt op basis van tendentieuze aannames en een leugen.

Godverdomme, ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen, dus laat de optimist in mij je het voordeel van de twijfel maar gunnen ... _O- :t *D
 
Ik heb al voor meerdere motoren remhendels gekocht via Ali. Wel koop ik deze dingen eigenlijk altijd bij de verkoper: FXCNCMotorparts.
Hier heb ik ook een rearsetje gekocht, waarmee ik ben gecrashed op het circuit en deze hebben geen andere slijtage of gebreken vertoond als bijvoorbeeld een PP setje ofzo.
Snelsluit tankdopje idem. werkt prima.

een "Brembo" rempomp of remklauwen zou ik er dan niet kopen, maar met bovenstaande artikelen heb ik nog nooit problemen ervaren.
 
Iets simpels als een remhendel kun je prina kopen uit China.

Ik heb dr zelfs wel zuigers en remschijven weg gehad. Ook heb ik op volledig Chinese motoren van nog geen 1000 dollar nieuwprijs waar ze niet eens een merk op durven te plakken door de Himalaya geknald over wegen die velen op hun Europese motoren niet aan durven.
En toch leef ik nog...
Enige mankement dat ik gehad heb was een lekke band en een kenteken framepje dat afscheurde, gezien het "wegdek" is t m nog vergeven ook.

De meeste van jullie rijden al met veel Chinees materiaal of je t nou wil weten of niet...
Remhendel of iets in die trant is wel het minste van jullie zorgen als al het Chinese spul er op uit is je te vermoorden.

Mijn rijke verbeelding laat me even in de steek.
 
Mijn rijke verbeelding laat me even in de steek.

Ik weet niet welk stuk je bedoelde maar zal t dan maar even toelichten.
Ik haal veel bromfiets zuigers (ja ook die moeten op de 0,01 precies gemaakt worden) uit China, deze gaan langer mee dan de 12.000 die voor de originele staan.
Op een GSX-R wel eens chinese remschijven van €200 per stuk goedkoper dan origineel gezet. Ook bij 210 naar 0 gaat dat prima. Mogelijk iets minder dan origineel, maar afdoende dat ik me flink schrap moest zetten.

Het stuk in de Himalaya was op deze motor, staat tussen in India gefabriceerde Royal Enfields en Bajaj's:
Bekijk bijlage DSC00339.JPG
Over dit soort wegen:
Bekijk bijlage DSC00346.JPG

Komt je verbeelding nog iets te kort? Top Gear heeft ik meen vorig jaar een Nepal special gehad waar ze een route volgde die mijne gedeeltelijk overlapte.

Kwa Chinees materiaal? Er zijn mogelijk vast nog motoren te noemen waarvan niks daar weg komt, maar dat zal steeds meer uitzondering dan regel worden. Er worden zelfs complete Europese en Japanse motoren in China gebouwd die je volledig vertrouwd en indien je gestel het aan kan ook op de limiet zult rijden.
 
Ik heb in een grijs verleden weleens een bami koppelingshendel gemonteerd.

De geleiding van de koppelingskabel was dusdanig slecht bedacht waardoor de kabel in nog geen 2000 compleet kapot was:

0FA84444-2E39-46E3-BB61-549ACBE69C27.jpeg


Daarna een setje titax hendels gemonteerd en daar hebben ze er wel over nagedacht.

AA0C2C1D-C005-4AF1-8108-A7F7BFB5E0C4.png


De foto’s zijn niet heel duidelijk maar ik denk dat er best wel te zien is waar het mis ging.
 
Giftige babyvoeding, nep- eieren, plastic rijst, walnoten gevuld met cement. Ze maken van alles in China. Maar de remhendels zijn wel goed? _O-
 
Er zitten ongetwijfeld slechte tussen, uiteraard zul je daar 1000X meer van lezen dan mensen die gewoon goed spul ontvangen hebben.

Hoe bevallen je telefoon/computer/laptop/tablet/waar je dit ook op typt vol chinese precisie materialen eigenlijk...?
 
Terug
Bovenaan Onderaan