Motor, koppeling en Rem handels kopen !!!

Dat kleine beetje autist in mij zorgt er voor dat ik niet zeker weet of je nu ironisch bent, (in which case; hilarieus) of een stelling neemt op basis van tendentieuze aannames en een leugen.

Godverdomme, ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen, dus laat de optimist in mij je het voordeel van de twijfel maar gunnen ... _O- :t *D
Laat ik het zo zeggen: Mijn bestel status op Ali is Diamant. Daar moet je best wel wat voor te bestellen per week.
Ik had volgens alle doemdenkers al 10 keer overleden moeten zijn.
 
Er zitten ongetwijfeld slechte tussen, uiteraard zul je daar 1000X meer van lezen dan mensen die gewoon goed spul ontvangen hebben.

Hoe bevallen je telefoon/computer/laptop/tablet/waar je dit ook op typt vol chinese precisie materialen eigenlijk...?
als je eenmaal gewend bent aan dat achterstevoren typen valt het best wel mee ..... *D
 
Er zitten ongetwijfeld slechte tussen, uiteraard zul je daar 1000X meer van lezen dan mensen die gewoon goed spul ontvangen hebben.

Hoe bevallen je telefoon/computer/laptop/tablet/waar je dit ook op typt vol chinese precisie materialen eigenlijk...?
Bij de grote merken is er wel kwaliteitscontrole.
Bij fantasiemerken is dat niet het geval, of in mindere mate.
Ik denk dat merkloze remdelen tot de laatste categorie behoren, net als de plastic rijst.
 
Alle kranten puilen uit van de berichten van motor rijders die verongelukken door de afgebroken remhendels, je kunt geen uur op MF zitten zonder dat er een bericht voorbij komt van weer iemand die dwars door de hendel heen kneep.

Heeft niks met angst voor het onbekende te maken, is gewoon een feit.

Kom maar op met die krantenartikelen dan maar.
Ik lees de krant maar lees nooit iemand zijn rem hendel of koppelings hendel brak af doordat hij dit via aliexpres besteld had.
Waar zijn die artikelen dan ?
Grootste mogelijke onzin weer hier
 
Laatst bewerkt:
aha.. U typt vanuit het hiernamaals :W :+
Via medium Bep.

1601972198649.png
 
Kom maar op met die krantenartikelen dan maar.
Ik lees de krant maar lees nooit iemand zijn rem hendel of koppelongs hendel brak af doordat hij dit via aliexpres besteld had.
Waar zijn die artikelen dan ?
Grootste mogelijke onzin weer hier
Is sarcastisch bedoeld.
 
Kom maar op met die krantenartikelen dan maar.
Ik lees de krant maar lees nooit iemand zijn rem hendel of koppelongs hendel brak af doordat hij dit via aliexpres besteld had.
Waar zijn die artikelen dan ?
Grootste mogelijke onzin weer hier
Sarcasme. Ooit van gehoord?
 
Was het niet zo In maart en later toen alles dicht ging wegens corona ook het vliegverkeer ook naar china iedereen in paniek raakte.
De fabrieken in china lagen stil wegens corona daar.
Motor en ,scooter winkels kregen niks meer uit china.
Zelfs ducati had probs doordat china onderdelen uit china niet op tijd aankwamen ,en nog meer info las je erover.
Motorzaken hadden onderdelen levering opeens niet meer op orde .
Sommige motor onderdelen jawel uit china o meneer ik heb geen idee wanneer dit weer leverbaar is .
De fabriek in china is dicht hoorde ik bij de honda dealer..
En me vriend met zijn suzuki o het magazijn in nederland en frankrijk is bijna leeg want china is op slot gegaan ,mmmmm.
Ik word beetje moe van dat gemekker over aliexpres en weet ik veel welke Alibaba etc.
Is het niet zo de fabrikanten in Europa besteden allemaal het werk uit in china.
Lekker goedkoop een arbeider verdient er niks en werkt zonder enige vorm van bescherming,inzake veiligheid en een vakbond kennen ze niet in china.
Die spullen worden goedkoop gemaakt hierheen gehaald,anders stikkertje erop of laser logo en word erna voor het 10'voudige verkocht,en dan is het opeens wel goed.
Ik hoor vaak verhalen over kapot geknepen remhendels etc van ali,maar ik zie hiervan nooit foto's,alleen maar verhaaltjes en meer niet.
Loop een willekeurige motorzaak in hoeveel tweedehandse motoren staan er met aliexpres rem en koppeling hendels,en stuurproppen ,spiegelS etc,best wel redelijk vele,helemaal origineel is er amper meer.
En dan is opeens die motor uitgerust met mooie extra,s en drijven ze prijs lekker op in die zaak.
Of kijk eens op motoroccassion wat ze over die mooie motor met luxe extra,s uit China,lees aliexpres vertellen.
Ik verbaas me erover dan dat opeens de prijs wel omhoog mag met die aliexpres zooi erop.
Kortom iedereen heeft iedereen boter op ze hoofd .
 
Laatst bewerkt:
Laat ik het zo zeggen: Mijn bestel status op Ali is Diamant. Daar moet je best wel wat voor te bestellen per week.
Ik had volgens alle doemdenkers al 10 keer overleden moeten zijn.
Had je een Chinese levensverzekering afgesloten?
 
Was het niet zo In maart en later toen alles dicht ging wegens corona ook het vliegverkeer ook naar china iedereen in paniek raakte.
De fabrieken in china lagen stil wegens corona daar.
Motor en ,scooter winkels kregen niks meer uit china.
Zelfs ducati had probs doordat china onderdelen uit china niet op tijd aankwamen ,en nog meer info las je erover.
Motorzaken hadden onderdelen levering opeens niet meer op orde .
Sommige motor onderdelen jawel uit china o meneer ik heb geen idee wanneer dit weer leverbaar is .
De fabriek in china is dicht hoorde ik bij de honda dealer..
En me vriend met zijn suzuki o het magazijn in nederland en frankrijk is bijna leeg want china is op slot gegaan ,mmmmm.
Ik word beetje moe van dat gemekker over aliexpres en weet ik veel welke Alibaba etc.
Is het niet zo de fabrikanten in Europa besteden allemaal het werk uit in china.
Lekker goedkoop een arbeider verdient er niks en werkt zonder enige vorm van bescherming,inzake veiligheid en een vakbond kennen ze niet in china.
Die spullen worden goedkoop gemaakt hierheen gehaald,anders stikkertje erop of laser logo en word erna voor het 10'voudige verkocht,en dan is het opeens wel goed.
Ik hoor vaak verhalen over kapot geknepen remhendels etc van ali,maar ik zie hiervan nooit foto's,alleen maar verhaaltjes en meer niet.
Loop een willekeurige motorzaak in hoeveel tweedehandse motoren staan er met aliexpres rem en koppeling hendels,en stuurproppen ,spiegelS etc,best wel redelijk vele,helemaal origineel is er amper meer.
En dan is opeens die motor uitgerust met mooie extra,s en drijven ze prijs lekker op in die zaak.
Of kijk eens op motoroccassion wat ze over die mooie motor met luxe extra,s uit China,lees aliexpres vertellen.
Ik verbaas me erover dan dat opeens de prijs wel omhoog mag met die aliexpres zooi erop.
Kortom iedereen heeft iedereen boter op ze hoofd .
Je verhaal klopt niet helemaal er zijn een paar belangrijke details die je weg laat. Ze kunnen in China wel goede producten maken, je weet nooit precies of je die ook krijgt als je ze via Alie besteld. Waarschijnlijk wel, maar je weet het nooit zeker. Ik weet van een voorbeeld van een collega van mij. Hij had een Alie (rem)hendel op zijn Gsx600 zitten, ik zag dat zijn remlicht af en toe knipperde op de snelweg. Hij dacht aan de rem schakelaar maar de storing bleef. Bleek het Alie hendel na een paar duizend kilometer niet goed meer te passen en de storing te veroorzaken. Hij heeft nu een iets duurder hendeltje uit de winkel erop. Hij moest er wel om lachen trouwens, na minder dan 5000 kilometer al versleten.
 
In Duitsland is die rotzooi gewoon verboden.

In duitsland plakken ze een duitse fabrikant naam erop en verkopen het dan zogenaamd als goed gekeurd tuv onderdeel door.
Groots mogelijke onzin dus.
Ook in duitsland is dat aliexpres gemeengoed ook in motorland.
En ook zo met elektrische apparatuur daar,beveiligings cameras etc,je denkt duits te kopen maar het is allemaal made in china en niet anders.
 
  • Wow
Waarderingen: B2
In duitsland plakken ze een duitse fabrikant naam erop en verkopen het dan zogenaamd als goed gekeurd tuv onderdeel door.
Groots mogelijke onzin dus.
Ook in duitsland is dat aliexpres gemeengoed ook in motorland.
En ook zo met elektrische apparatuur daar,beveiligings cameras etc,je denkt duits te kopen maar het is allemaal made in china en niet anders.
Het is dan Tüv gekeurd neem ik aan? Want dat is de norm daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: B2
In duitsland plakken ze een duitse fabrikant naam erop en verkopen het dan zogenaamd als goed gekeurd tuv onderdeel door.
Dat is nou net het verschil. Gecontroleerde spullen of imitatie: uiterlijk hetzelfde, maatvoering en/of materiaal niet.
 
Iets simpels als een remhendel kun je prina kopen uit China.

Ik heb dr zelfs wel zuigers en remschijven weg gehad. Ook heb ik op volledig Chinese motoren van nog geen 1000 dollar nieuwprijs waar ze niet eens een merk op durven te plakken door de Himalaya geknald over wegen die velen op hun Europese motoren niet aan durven.
En toch leef ik nog...
Enige mankement dat ik gehad heb was een lekke band en een kenteken framepje dat afscheurde, gezien het "wegdek" is t m nog vergeven ook.

De meeste van jullie rijden al met veel Chinees materiaal of je t nou wil weten of niet...
Remhendel of iets in die trant is wel het minste van jullie zorgen als al het Chinese spul er op uit is je te vermoorden.

Ik weet niet welk stuk je bedoelde maar zal t dan maar even toelichten.
Ik haal veel bromfiets zuigers (ja ook die moeten op de 0,01 precies gemaakt worden) uit China, deze gaan langer mee dan de 12.000 die voor de originele staan.
Op een GSX-R wel eens chinese remschijven van €200 per stuk goedkoper dan origineel gezet. Ook bij 210 naar 0 gaat dat prima. Mogelijk iets minder dan origineel, maar afdoende dat ik me flink schrap moest zetten.

Het stuk in de Himalaya was op deze motor, staat tussen in India gefabriceerde Royal Enfields en Bajaj's:
Bekijk bijlage 1550726
Over dit soort wegen:
Bekijk bijlage 1550727

Komt je verbeelding nog iets te kort? Top Gear heeft ik meen vorig jaar een Nepal special gehad waar ze een route volgde die mijne gedeeltelijk overlapte.

Kwa Chinees materiaal? Er zijn mogelijk vast nog motoren te noemen waarvan niks daar weg komt, maar dat zal steeds meer uitzondering dan regel worden. Er worden zelfs complete Europese en Japanse motoren in China gebouwd die je volledig vertrouwd en indien je gestel het aan kan ook op de limiet zult rijden.

Om je denkwijze te illustreren en te verduidelijken, zeg je een aantal dingen die voor jou logisch samenhangen en je argument versterken, maar die voor mij in eerste instantie voor verwarring en onbegrip zorgden. Snap nu wat je wilt zeggen.

Alleen:

- bromfiets: 50cc, gelimiteerd op 45km/h?

- originele remschijven kosten meestal niet eens 200 euro en vervangingsproducten van bv. Nissin net iets meer dan 100 per stuk. Voor mijn Speed Four heb ik 5 jaar geleden iets van 250 of hoogstens 300 euro betaald voor 2 originele schijven.
 
Ik maak vaak mee dat het niet de kwaliteit van de Chinese spullen is, maar de kwaliteit van de parttime 'monteur' die e.a. verkeerd heeft bevestigd. _O-

Van een rem/koppelingshandle of twintig heb ik er maar eentje gehad die duidelijk niet paste.
Die was voor een hydraulische koppeling, waar mijn motor gewoon een kabel heeft.
Versleten heb ik ze nog nooit sinds 2008. 8)7

Alhoewel hij er wel wat gestraald uitziet na een uitstapje in de grindbak afgelopen augustus. :+

DSC_2983.jpg
 
Toen mijn tijden op Zandvoort letterlijk dertien seconden omlaag gingen heb ik het remhandle en de Chinese remblokken vervangen voor een bekendere set.. helaas nog niet het beoogde voordeel behaald in de rondetijden. ;)
 
Om je denkwijze te illustreren en te verduidelijken, zeg je een aantal dingen die voor jou logisch samenhangen en je argument versterken, maar die voor mij in eerste instantie voor verwarring en onbegrip zorgden. Snap nu wat je wilt zeggen.

Alleen:

- bromfiets: 50cc, gelimiteerd op 45km/h?
50cc loopt ca 75 a 90 waar ze in komen, propje uit de uitlaat halen ze dat. Halen ca 7 pk, staat gelijk aan 140 pk/L. Geen licht belast blokje dus.

- originele remschijven kosten meestal niet eens 200 euro en vervangingsproducten van bv. Nissin net iets meer dan 100 per stuk. Voor mijn Speed Four heb ik 5 jaar geleden iets van 250 of hoogstens 300 euro betaald voor 2 originele schijven.
Op Nr1 motor waren de goedkoopste ca €195 per stuk. Via Motorcyclesparepartner (originele onderdelen) €270,45 per stuk om precies te zijn. Ben je dr 2 nodig. Dat ze voor jouw of andere motor goedkoper zijn geloof ik best en gaat het niet om. Die van Ali waren iets van €150 voor een set van 2 van Arashi. Kenteken bestaat nog dus hij zal zich niet in de prak gereden hebben _O-

Meestal als de verkopers op Ali er een zelfbedachte naam/merk bij durven te zetten is t wel redelijk spul ben ik zelf achter gekomen.
 
Ik kon nog net half weg de a van SPAM stoppen met typen. Ik vermoede weer een nieuw account met aanbiedingen...
Maar om te antwoorden, ik vind lang alles geen rotzooi wat van de Ali komt.
Het enige wat er slecht aan kan zijn is de maatvoering, en dat kopers dan een handel die niet goed/verkeerd sluit voor de originele gaan verwisselen.
 
Alle kranten puilen uit van de berichten van motor rijders die verongelukken door de afgebroken remhendels, je kunt geen uur op MF zitten zonder dat er een bericht voorbij komt van weer iemand die dwars door de hendel heen kneep.

Heeft niks met angst voor het onbekende te maken, is gewoon een feit.

Welke krant lees jij dan,? want ik lees ook kranten maar werkelijk nog nooit een bericht gezien dat er 1 verongelukt is door een gebroken hendel.
Oja sarcasme was het _O-

Enne ik heb mijn originele Honda remhendel gebroken door tegen de deurpost aan te komen ( duwend ) dus wat is er nu beter. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Welke krant lees jij dan,? want ik lees ook kranten maar werkelijk nog nooit een bericht gezien dat er 1 verongelukt is door een gebroken hendel.
Oja sarcasme was het _O-

Enne ik heb mijn originele Honda remhendel gebroken door tegen de deurpost aan te komen ( duwend ) dus wat is er nu beter. 8)7
het was sarcasme...
 
Al op verschillende motoren gehad en volgens mij zit er op mijn FZ1 nu ook een set. Nooit problemen gehad, passen perfect. Enig minpuntje is dat de instelbaarheid niet altijd klopt. Dus van de 5 standen zijn er maar 3 bruikbaar, terwijl een echte Titax set ze wel alle 5 te gebruiken waren.
 
Meestal als de verkopers op Ali er een zelfbedachte naam/merk bij durven te zetten is t wel redelijk spul ben ik zelf achter gekomen.

Klopt, die ervaring heb ik ook.

Niks mis met Ali hendels.
Bij vorige motor erop gezet en bij huidige ook.

Voor zo'n 20 euro heb je een mooi setje.
Past goed, nog niet door het midden geknepen en de lak zit er nog steeds op.

Maar goed, als iemand graag 200 euro wil uitgeven voor een paar hendels, leef je uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan