motor korting

aoleks

MF veteraan
19 dec 2007
5.167
1
Tilburg
hallo!

ik heb een vraag. ik hoor mensen praten en ik zie het ook bij dealers (internet, folders etc.) dat er een korting zou bestaan voor de motor. namelijk, je koopt een nieuwe motor en je krijgt daar korting op. hoe zit dat nou? wat houdt dat in en hoe werkt het? een motor heeft toch een vaste prijs, of niet?
 
een motor heeft een adviesprijs, maar daar valt altijd over te praten....

Net als bij auto's, fietsen, en eigenlijk alles behalve automaat-verkoop :P

Maar jij hebt dus voor je CBF de volle mep betaald ??? :X
 
Laatst bewerkt:
ik rij nog steeds een suzuki gsx650f, die honda komt binnenkort (hoop ik). en ja, ik heb voor die suzuki 7000 betaald, terwijl de adviesprijs 6937 was. maar ik hoefde geen rijklaarmaak kosten te betalen. is dat veel?

en zo ja, hoe ver kan ik gaan met onderhandelen? wat is een goede korting? stel, een motor met adviesprijs 7500 euro, wat moet ik daarvoor betalen?
 
Je hebt een bijvoorbeeld een adviesprijs van 7500E. De dealer heeft een bepaalde marge van bijvoorbeeld 1000E. Hij koopt hem dan dus in 6500E. Sommige dealers zijn content met bijvoorbeeld 500, dus kunnen ze jouw die fiets 7000E aanbieden. Het is maar net hoe graag de dealer wil verkopen.
 
Geen inruiler is ook vaak gunstig, of een extra korting bedingen op kleding, helm etc
Een dealer moet vaak een aantal fietsen per jaar verkopen van de importeur(net als bij auto's, als ze het niet halen verliezen ze soms het dealerschap)
Dan gaan ze vaak kortingen geven om maar dat aantal te halen
 
Laatst bewerkt:
ik rij nog steeds een suzuki gsx650f, die honda komt binnenkort (hoop ik). en ja, ik heb voor die suzuki 7000 betaald, terwijl de adviesprijs 6937 was. maar ik hoefde geen rijklaarmaak kosten te betalen. is dat veel?

Nou, daar is je korting al! MAar met een beetje onderhandelen had er nog wat van af gekund natuurlijk. Gewoon proberen, zeker zonder inruiler kan je altijd nog wel leuke kortingen bedingen. Of bijv. een gratis kledingstuk erbij. Niet geschoten is altijd mis en een beetje brutaal mens heeft de halve wereld.
 
ach zo :D. ok, bedankt voor de info... nou nog kijken of ik daarmee iets kan bereiken!
 
Zonder inruil een procent of 8 korting op de fiets is makkelijk te halen.. Op kleding en accessoires is het vaak nog meer!
 
Grappig om te lezen hoe veel jullie weten over kortingen ed.
Maar ja de ene geeft zoveel korting en de andere gewoon niet en elke verkoop situatie is anders, kan je niet vergelijken ennuh tis uiteindelijk de dealer die uitmaakt wat de evt korting is en niet de koper.
Ook de dealer heeft zijn geld nodig om zijn bedrijf draaiende te houden, zie maar op je werk je baas bepaald je salaris en niet de werknemer ( normaal gesproken).
Maar je kan natuurlijk wel onderhandelen en ook ik doe dat een beetje.
 
of je onderhandelt niet of weinig en als je de dealer dan een nodig hebt loopt hij net even een stapje harder voor je omdat je een gewaardeerde klant bent. krijg je een demo motor mee als alle leen/huurmotoren op zijn dat soort service. en dat doen ze niet graag als je hem bij aankoop helemaal geen winstmarge gunt. het is leven en laten leven.
 
paar maanden geleden stond er een nieuwe gsx650f bij een motorzaak te koop voor 5950 euro... misschien beter daarheen kunnen gaan....
 
Terug
Bovenaan Onderaan