Motor kwijt door vandalisme

Bah, als mede motorrijder ben ik wel voor om een inzameling te doen zodat je in korte tijd toch weer kan rijden. Dit is echt de laagste streek zeg, diefstal omdat iemand snel/makkelijk aan spullen wil komen heeft nog een doel, dit is echt compleet zinloos.
 
Met een beetje mazzel kan de dader van deze actie nog aangehouden worden en misschien vallen er dan nog wat euro's uit hem te peuren.
:N

Is ontzettend moeilijk in NL om geld van een dader te krijgen. En als hij niet "voldoende" inkomen heeft gaat het sowieso niet door.
 
:N

Is ontzettend moeilijk in NL om geld van een dader te krijgen. En als hij niet "voldoende" inkomen heeft gaat het sowieso niet door.

Ook niet helemaal waar.
De junk die mijn autoradio gejat heeft zijn loon/bezit in een fonds moeten storten/werd voor hem gestort, van waaruit zijn slachtoffers hun schade werd betaald. Ik kreeg dus iets meer dan twee jaar lang, netjes iedere maand twee euro gestort.
 
Laatst bewerkt:
:N

Is ontzettend moeilijk in NL om geld van een dader te krijgen. En als hij niet "voldoende" inkomen heeft gaat het sowieso niet door.

Klopt!!

Vaak zijn deze mensen die zulke achterlijke dingen doen niet slim en zullen nooit een goede baan hebben.
Tevens draagt de moeder van dit soort mensen vaak een hoofddoekje en die willen ze meestal niet afzetten voor het werk wat hun positie in de arbeidersmarkt flink verkleint wat ook terecht is.En pappa is tedruk bezig met thee drinken in het theehuis.
Dus zal een lastige klus worden om daar geld vandaan te plukken.
 
@ TS einen Wermutstropfen fuhr dich

in '78 is m'n kawa a7 gejat geweest in arnhem
een jaartje later m'n cb 350/4 gejat had 'm een week
krom voor gewerkt,stond binnen en op slot, paar jaar later m'n 1 1/2 jaar oude lelijk eend
langs de weg volledig vernield en gesloopt,zomaar
woon nu in landelijk gebied,maar bij mij kwam eerst "t
schuurtje en dan pas de motor juist om vandalisme
jaloezie en door afgunst gedreven petit esprit
handelingen te voorkomen
en ja sommige hufters wonen naast je
en de kleur maakt geen flikker uit
in die tijd werkte iedereen
behalve tuig

RIP Cagiva ;(

sterkte met je verlies
 
Laatst bewerkt:
Gewoon diep triest..

Beetje navraag doen bij de hangjeugd op indringende wijze en/of een beetje met handgeld strooien doet soms wonderen.
Voor een paar tientjes verkopen ze zelfs nog hun moeder..
Ik heb nu 2 namen van de bontkraagjes die waarschijnlijk mijn zadeltassen hebben gemolesteerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nog even over nagedacht of ik dit wel topic wel moet starten omdat het weer zo'n negatief verhaal is maar ik heb besloten om het toch maar te doen omdat ik mijn frustratie, woede, verdriet en teleurstelling even van me af wil schrijven en bovendien kan het misschien nog andere mensen behoeden voor het op dezelfde manier leren van een harde les.

Ik woon in Delft in een flat, helemaal niet in een achterbuurt of probleemwijk of zo, eigenlijk een buurt waar de meesten hier waarschijnlijk best wel zouden willen wonen. Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden na een pauze van het motorrijden weer een leuke motorfiets gekocht, bouwjaar 2000 dus bepaald niet nieuw maar in zeer goede staat en met erg weinig kilometers. Ik heb er in de afgelopen periode echt met heel veel plezier en zonder ook maar het minste probleempje op gereden, echt een geweldige motor waar ik helemaal dol op was, dit is een plaatje van het ding:
[afbeelding]

Helaas is de lol over, dit is zoals deze motorfiets er sinds afgelopen woensdag zo rond 1.30 uur 's-ochtends uit ziet, zoek zelf maar even de verschillen:
[afbeelding]

De scherpe observator zal wel gezien hebben dat deze motor enigszins te warm is geworden, ik denk ook dat er niet echt een expert nodig is om te vertellen dat dit ding voor goed uitgereden is. Hij is dus in de fik gestoken, mijn beneden buren hebben vanwege de warmte tot 1 uur buiten gezeten en vlak nadat zij naar binnen gingen was de motor in één keer een volledige vlammenzee van voor tot achter. Andere buurtbewoners hebben er wel een figuur verdacht en schichtig bij gezien, ik ga niet de volledige persoonsbeschrijving herhalen maar laat ik me beperken tot als je op zoek gaat naar het vooroordeel over een persoonsbeschrijving bij ellende en buurtterreur heden ten dagen je zo ongeveer op dezelfde persoonsbeschrijving uit zal komen.

Ik ben voor deze motor helaas alleen WA verzekerd geweest, erg ouderwets maar gezien de leeftijd van de motor en mijn al hele lange schadeloze rijverleden leek mij dat wel een redelijk risico, hiermee had ik dus echt in m'n meest wilde gedachten totaal geen rekening gehouden, hoogstens met diefstal en dat had ik gek genoeg veel minder erg gevonden. Dat betekend dus wel dat alle kosten inclusief de mij nu nog onbekende kosten om dit wrak op de sloop te krijgen voor mijn rekening zijn.

Resten alleen nog maar mijn conclusies:

Ik ben 52, bijna 53 jaar oud, toen ik klein was stond bij ons de voordeur altijd open. Dat was toen heel normaal, bij al mijn vrienden kon ik toen ook gewoon naar binnen lopen, die deur ging pas dicht als we naar bed gingen. Ik zit hier nog steeds in totaal ongeloof dat wij in die korte periode in een maatschappij terecht gekomen zijn waarin ik een motorfiets zelfs dubbel op slot niet eens meer buiten kan laten staan. Nou zijn wij met z'n allen die maatschappij en dus zijn jullie en ik hier allemaal verantwoordelijk voor, wij hebben dit zelf door onze vingers laten glippen. Ik weet dat hier ergens een belangrijke les voor mij in moet zitten maar ik ben nu nog te erg in de war om die te begrijpen. Op dit moment ben ik nog zo boos en gefrustreerd dat de enige oplossing die ik zie om wat te veranderen het kopen van een groot zwaard is om al die belachelijke hangfiguren en haatallochtonen hier in de buurt persoonlijk te onthoofden. Nou zit er nog wel genoeg helderheid in me om in te kunnen schatten dat dit niet als een helemaal acceptabele oplossing gezien zal worden maar van de gedachte alleen al knap ik toch wel wat op!!

Ons lokale nieuws staat vol van allerhande onzin, ieder omaatje die uitglijd over een hondendrol of iedere auto die op een paaltje botst wordt uitgebreid besproken in het lokale nieuws. Nu was dit niet iets kleins, de flat heeft nu al ernstige schade van de brandstichting en dat had gemakkelijk erger kunnen zijn als de motorfiets niet van de flat weggevallen was maar juist tegen de flat aan (het achterwiel ging als eerste kapot, daarom is de motor van de muur weg gevallen). Ondanks dat er zeer uitgebreide brandweer en politie aanwezigheid bij is geweest heeft er dus helemaal niets van in het lokale nieuws gestaan. Ik weet niet hoe jullie hier over denken maar het is mij wel duidelijk dat we slecht nieuws kennelijk niet mogen horen, doorlopen allemaal!!! Niets aan de hand!! doorlopen allemaal!!! Tja hé, stel je voor dat we ons nog onveiliger gaan voelen.

Ik had nooit gedacht dat het verlies van wat materie en geld zo'n grote impact op me zou kunnen hebben. Het gaat niet eens om het geld, het gaat me meer om het idee dat iemand die mij helemaal niet kent mij kennelijk zo erg haat dat die mij mijn kleine pleziertje niet eens gunt, ik weet wel dat er waarschijnlijk allemaal heel rare beestjes en demonen in die figuur z'n hoofd zitten, een totale mafkees dus, maar ik kan het voor mezelf gewoon geen plek geven, ik kan er echt geen vrede mee vinden gewoon omdat ik niet kan begrijpen wat zo'n figuur bezielt.

Laat ik er zo maar eens mee stoppen, ik heb jullie nu wel genoeg aan jullie kop gezeurd.

en vroeger werd je ook door de straat opgevoed als je dat huis niet kreeg, tegenwoordig wordt je aangeklaagd als je er wat van zegt.... of geslagen... of erger.... -O-

Export is het juiste antwoord, en de kaaskoppen te werk stellen tot alles betaald is... dan maar geen vriendjes maken in politiek Brussel, gewoon zelf oplossen ! (als land) :Y

:( dit is een laffe streek van een laffe hond.... :(

Sterkte.
 
Vaak zijn deze mensen die zulke achterlijke dingen doen niet slim en zullen nooit een goede baan hebben.
Tevens draagt de moeder van dit soort mensen vaak een hoofddoekje en die willen ze meestal niet afzetten voor het werk wat hun positie in de arbeidersmarkt flink verkleint wat ook terecht is.En pappa is tedruk bezig met thee drinken in het theehuis.

Citaat: "Discriminerende opmerkingen of racisme zijn logischerwijs niet toegestaan op Motor-forum. Als dit geconstateerd wordt, kan dit leiden tot een officiële waarschuwing van de crew naar de betreffende gebruiker en bij herhaling een (tijdelijke) ban." Einde citaat.
 
Ten eerste vind ik het echt verschrikkelijk vervelend voor je, en kan ik me voorstellen dat je nu met een machteloos niet te plaatsen "Kan dan helemaal niets meer normaal..." gevoel blijft zitten. En dat vind ik persoonlijk vele malen erger dan het feit dat je motor er niet meer is.

Dat je Jezelf niet meer veilig kunt voelen is echt verschrikelijk en ik hoop dat je het ergens in de toekomst een plek kan geven.

Met betrekking tot wie het gedaan heeft, hoop ik tot hij/zij gepakt word of dat hem zelf één keer zoiets gebeurd (karma is a bitch)

Vuile randmongolen zijn het, dat heeft geen kleur of afkomst en zijn nou eenmaal steeds meer compleet gestoorde respectloze mafkezen op straat, en dat komt doordat onze maatschapij al deze jongeren en ouderen, allochtoon of autochtoon vertroeteld. Als we dit met de nieuwe generatie kinderen niet beter aan leren pakken zitten we over zoveel jaar nog steeds met het zelfde probleem.
 
Citaat: "Discriminerende opmerkingen of racisme zijn logischerwijs niet toegestaan op Motor-forum. Als dit geconstateerd wordt, kan dit leiden tot een officiële waarschuwing van de crew naar de betreffende gebruiker en bij herhaling een (tijdelijke) ban." Einde citaat.


owja... Alles is tegenwoordig immers discriminerend :+ _O-
 
Citaat: "Discriminerende opmerkingen of racisme zijn logischerwijs niet toegestaan op Motor-forum. Als dit geconstateerd wordt, kan dit leiden tot een officiële waarschuwing van de crew naar de betreffende gebruiker en bij herhaling een (tijdelijke) ban." Einde citaat.

Zucht...

cijfers spreken voor zich, check de populatie op grond van afkomst maar eens in de bak....

Als JIJ dan ff het spulletje wil (her)opvoeden.... wij zijn je dan in ieder geval erg dankbaar !

PS, discriminatie betekend niks anders dan: onderscheid maken, het is maar net hoe je het op vat ! Discriminatie - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Wat een vuile lage actie. :( :( :(
Succes met de afhandeling, voor wat je een nu al een hoop geld gekost heeft.
Hoop dat ze die ratten te pakken krijgen en dat je bij deze randfiguren de kosten kunt verhalen.
Ik heb je verhaal gelezen en je hebt gelijk wat betreft de verloedering van de huidige maatschappij.
Met de normen en waarden, die wij hollanders van onze leeftijd van thuis meekregen, haal ik het niet in mijn hoofd om zoiets te doen.
Word eens tijd voor actie. })
Als de wettelijke weg niet toereikend is,dan......word het eens tijd om zelf het heft in handen te nemen. })
 
dat is vervelend dicht in de buurt zeg.
heb wel meer verhalen gehoord over motoren in delft die in de fik zijn gestoken volgens mij is er een motorhater actief ofzo
 
Waardeloze actie...... Ik hoop dat je een mooi plekje vind waar je nieuwe motor wel veilig kan staan.....


Hier in de buurt loopt een mongol rond die het leuk vind huizen met rieten kap aan te steken..... Het is wachten op de 1e dode......
 
Citaat: "Discriminerende opmerkingen of racisme zijn logischerwijs niet toegestaan op Motor-forum. Als dit geconstateerd wordt, kan dit leiden tot een officiële waarschuwing van de crew naar de betreffende gebruiker en bij herhaling een (tijdelijke) ban." Einde citaat.

Triest bezig vriend, laat de mods dat maar beoordelen.
Het beestje bij de naam noemen word door veel voornamelijk linkse rakkers niet gewaardeerd. Die voelen zich ook nog steeds totaal niet vereantwoordelijk voor de multiflauweculti in ons kikkerlandje.

Dat is diskriminasie, mijn reet.
 
Laatst bewerkt:
brandstichting bij nacht, in belgie komt dat overeen met poging tot doodslag!
Heb je klacht ingediend?
 
Kortzichtig blank PVV gelul over afkomst, alsof afkomst het hele probleem is.
IQ van een pinda..
Lijkt me wel duidelijk dat zo'n beetje de halve westerse wereld aan het verpauperen is.
Ik lees nu zelfs regelmatig verhalen over zinloos geweld, vandalisme noem maar op, in de kleinste autochtone kutgehuchtjes van Friesland of Groningen, dat las je 20 jaar terug heel zelden.
Om nog ff door te gaan, heeft enig reaguurder hier wel 's een allochtoon van Noord-Afrikaanse afkomst aangesproken op z'n vermeende gedrag, wanneer dat in zijn ogen nodig was?
Nee zeker..maar wel zitten janken hier..
 
Laatst bewerkt:
Kortzichtig blank PVV gelul over afkomst, alsof afkomst het hele probleem is.
IQ van een pinda..
Lijkt me wel duidelijk dat zo'n beetje de halve westerse wereld aan het verpauperen is.
Ik lees nu zelfs regelmatig verhalen over zinloos geweld, vandalisme noem maar op, in de kleinste autochtone kutgehuchtjes van Friesland of Groningen, dat las je 20 jaar terug heel zelden.

Omdat er toen geen internet bestond? :Y Of zon actieve media als tegenwoordig... :W
Tuurlijk bestaat dit al langer Het is alleen steeds meer geworden.
Ach we raken oftopic.

Bij deze nog gecondeleerd met je verlies, lijkt me echt verschrikkelijk om zo je fiets terug te vinden. ;(
 
Laatst bewerkt:
Niet echt, de discotheek in het dorp waar ik woonde is nu gesloten vanwege de criminaliteit.
Dat was vroeger wel anders..stukken gezelliger..

Omdat er toen geen internet bestond? :Y Of zon actieve media als tegenwoordig...
Tuurlijk bestaat dit al langer Het is alleen steeds meer geworden.
Ach we raken oftopic.

Bij deze nog gecondeleerd met je verlies, lijkt me echt verschrikkelijk om zo je fiets terug te vinden. ;(
 
Dit is wel echt zuur!! Pfff wat moet je hier nou van zeggen. Ik hoop altijd, mocht dit mij overkomen dat ik de dadar op heterdaad betrap.
Bah, als mede motorrijder ben ik wel voor om een inzameling te doen zodat je in korte tijd toch weer kan rijden. Dit is echt de laagste streek zeg, diefstal omdat iemand snel/makkelijk aan spullen wil komen heeft nog een doel, dit is echt compleet zinloos.
Ik ben ook wel in voor een éénmalige inzamelingsactie voor deze arme mede motorrijder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan