Motor kwijt door vandalisme

kwispelhond

Die hard MF'er
19 mrt 2010
387
23
Honselersdijk
Ik heb er nog even over nagedacht of ik dit wel topic wel moet starten omdat het weer zo'n negatief verhaal is maar ik heb besloten om het toch maar te doen omdat ik mijn frustratie, woede, verdriet en teleurstelling even van me af wil schrijven en bovendien kan het misschien nog andere mensen behoeden voor het op dezelfde manier leren van een harde les.

Ik woon in Delft in een flat, helemaal niet in een achterbuurt of probleemwijk of zo, eigenlijk een buurt waar de meesten hier waarschijnlijk best wel zouden willen wonen. Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden na een pauze van het motorrijden weer een leuke motorfiets gekocht, bouwjaar 2000 dus bepaald niet nieuw maar in zeer goede staat en met erg weinig kilometers. Ik heb er in de afgelopen periode echt met heel veel plezier en zonder ook maar het minste probleempje op gereden, echt een geweldige motor waar ik helemaal dol op was, dit is een plaatje van het ding:
PICT0349.jpg


Helaas is de lol over, dit is zoals deze motorfiets er sinds afgelopen woensdag zo rond 1.30 uur 's-ochtends uit ziet, zoek zelf maar even de verschillen:
PICT0381.jpg


De scherpe observator zal wel gezien hebben dat deze motor enigszins te warm is geworden, ik denk ook dat er niet echt een expert nodig is om te vertellen dat dit ding voor goed uitgereden is. Hij is dus in de fik gestoken, mijn beneden buren hebben vanwege de warmte tot 1 uur buiten gezeten en vlak nadat zij naar binnen gingen was de motor in één keer een volledige vlammenzee van voor tot achter. Andere buurtbewoners hebben er wel een figuur verdacht en schichtig bij gezien, ik ga niet de volledige persoonsbeschrijving herhalen maar laat ik me beperken tot als je op zoek gaat naar het vooroordeel over een persoonsbeschrijving bij ellende en buurtterreur heden ten dagen je zo ongeveer op dezelfde persoonsbeschrijving uit zal komen.

Ik ben voor deze motor helaas alleen WA verzekerd geweest, erg ouderwets maar gezien de leeftijd van de motor en mijn al hele lange schadeloze rijverleden leek mij dat wel een redelijk risico, hiermee had ik dus echt in m'n meest wilde gedachten totaal geen rekening gehouden, hoogstens met diefstal en dat had ik gek genoeg veel minder erg gevonden. Dat betekend dus wel dat alle kosten inclusief de mij nu nog onbekende kosten om dit wrak op de sloop te krijgen voor mijn rekening zijn.

Resten alleen nog maar mijn conclusies:

Ik ben 52, bijna 53 jaar oud, toen ik klein was stond bij ons de voordeur altijd open. Dat was toen heel normaal, bij al mijn vrienden kon ik toen ook gewoon naar binnen lopen, die deur ging pas dicht als we naar bed gingen. Ik zit hier nog steeds in totaal ongeloof dat wij in die korte periode in een maatschappij terecht gekomen zijn waarin ik een motorfiets zelfs dubbel op slot niet eens meer buiten kan laten staan. Nou zijn wij met z'n allen die maatschappij en dus zijn jullie en ik hier allemaal verantwoordelijk voor, wij hebben dit zelf door onze vingers laten glippen. Ik weet dat hier ergens een belangrijke les voor mij in moet zitten maar ik ben nu nog te erg in de war om die te begrijpen. Op dit moment ben ik nog zo boos en gefrustreerd dat de enige oplossing die ik zie om wat te veranderen het kopen van een groot zwaard is om al die belachelijke hangfiguren en haatallochtonen hier in de buurt persoonlijk te onthoofden. Nou zit er nog wel genoeg helderheid in me om in te kunnen schatten dat dit niet als een helemaal acceptabele oplossing gezien zal worden maar van de gedachte alleen al knap ik toch wel wat op!!

Ons lokale nieuws staat vol van allerhande onzin, ieder omaatje die uitglijd over een hondendrol of iedere auto die op een paaltje botst wordt uitgebreid besproken in het lokale nieuws. Nu was dit niet iets kleins, de flat heeft nu al ernstige schade van de brandstichting en dat had gemakkelijk erger kunnen zijn als de motorfiets niet van de flat weggevallen was maar juist tegen de flat aan (het achterwiel ging als eerste kapot, daarom is de motor van de muur weg gevallen). Ondanks dat er zeer uitgebreide brandweer en politie aanwezigheid bij is geweest heeft er dus helmaal niets van in het lokale nieuws gestaan. Ik weet niet hoe jullie hier over denken maar het is mij wel duidelijk dat we slecht nieuws kennelijk niet mogen horen, doorlopen allemaal!!! Niets aan de hand!! doorlopen allemaal!!! Tja hé, stel je voor dat we ons nog onveiliger gaan voelen.

Ik had nooit gedacht dat het verlies van wat materie en geld zo'n grote impact op me zou kunnen hebben. Het gaat niet eens om het geld, het gaat me meer om het idee dat iemand die mij helemaal niet kent mij kennelijk zo erg haat dat die mij mijn kleine pleziertje niet eens gunt, ik weet wel dat er waarschijnlijk allemaal heel rare beestjes en demonen in die figuur z'n hoofd zitten, een totale mafkees dus, maar ik kan het voor mezelf gewoon geen plek geven, ik kan er echt geen vrede mee vinden gewoon omdat ik niet kan begrijpen wat zo'n figuur bezielt.

Laat ik er zo maar eens mee stoppen, ik heb jullie nu wel genoeg aan jullie kop gezeurd.
 
Laatst bewerkt:
Jezus man, wat kut dat je je motor kwijt bent!

Dit soort vandalisme verwacht je eigenlijk bij dronken pubers in het weekend. En dan nog... Ik snap je frustratie en machteloosheid. Het zijn verdomme je eigen spullen, waar je gewoon voor gewerkt hebt. En nu kan je weer overnieuw beginnen.
 
Ik leef met je mee kwispelhond. Het is goed je verdriet en woede van je af te schrijven. Waarom kunnen sommige mensen andermans spullen niet gewoon respecteren. Gelukkig zijn er nog steeds mensen die wel degelijke normen en waarden heb en nog een stukje gezond verstand.

In ieder geval veel sterkte en hopelijk heb je snel een nieuwe motor waar wel vanaf wordt gebleven!
 
:( :r -O- :X :Z

Balen man!

Zou het ook verschrikkelijk vinden ;(
Tja over de tekst, met deur open enzo, tja wat kan ik er op zeggen,
de maatschappij begint bij jezelf of wat voor mooie kreet was er? Maar soms lijkt het idd hier een verloren zaak.

In je eentje de boel veranderen gaat je niet lukken helaas, wat je wel kunt doen is een plek opzoeken waar de maatschappij nog wel respect heeft voor elkaar.

Heb dankzij mn studie ook een tijd in een wereldstad mogen wonen die stukken groter is als onze hoofdstad. En daar kon ik nog gewoon de deur loslaten als ik wegging :} niks aan het handje...
Waar mensen zich nog verontschuldigden als ik perongeluk tegen ze aanliep ipv gelijk te vragen of ik problemen moet...

Maar ja we kunnen er hier lang over zeuren, of spul in pakken en gaan :)
 
Ik reageer nooit op dit soort topics omdat ik dan bezig kan blijven, maar je stuk tekst doet toch wel iets met me... zwaar klote voor je -O- :(
:W
 
Ik vind niet dat je zeurt hoor, ik snap echt dat je je echt klote voelt hierdoor! Het is ook heel erg wat er tegenwoordig allemaal gebeurd en hoe we op deze manier "samen" leven. Ik zelf ben nog redelijk jong maar merk zeker wel verschil over de jaren, en het wordt er niet beter op..

Echt belachelijk triest gewoon.
Bijna geen woorden voor :(

Ik reageer nooit op dit soort topics omdat ik dan bezig kan blijven, maar je stuk tekst doet toch wel iets met me... zwaar klote voor je -O- :(
:W

Dat had ik nou ook :Y
 
Laatst bewerkt:
Gvd man, wat een teringstreek. Ik voel me door dit verhaal ook gewoon klote, dat er van dit soort mensen rondlopen is toch te gek voor woorden.
Veel criminele dingen zijn ook niet goed te praten en soms ook wel erger dan wat jou overkomen is, maar daar zit tenminste vaak nog een reden/bedoeling achter. Dit is gewoon vernielen om te vernielen, zonder na te denken. Bah.

Ik hoop echt dat de schoft die dit gedaan heeft gepakt wordt, al is die kans heel klein, en dat hij een flinke straf krijgt, al is die kans nog eens flink kleiner in dit land.

Het is gewoon te druk. Niet alleen in Nederland maar in de hele wereld. Dit kleine planeetje is niet gemaakt voor 6.5 miljard mensen (verwachting 10 miljard in 2040 dacht ik) en dan krijg je dit soort debiele dingen. Inderdaad vroeger kon je je deur open laten staan en gebeurde er niks. Toen de wereld nog niet zo druk was en de politie nog respect kreeg en de wet het toeliet dat de politie ook iets deed.


Sterkte man, hopelijk krijg je snel weer een nieuwe fiets.
 
Laatst bewerkt:
[http://www.nrcboeken.nl/files/imagecache/home_layout_a/images/artikel/afbeelding1/Marokkaan.jpeg (afbeelding)] :X

:^

Door dit soort verhalen voel ik me ook steeds meer tot 1% neigen...

Dan lossen we het zelf wel op als niemand toch geen flikker tegen dit soort randmongolen doet...

Suc6 met evt waarborgfonds(maar put daar maar geen hoop uit) :N
 
tja delft is inderdaad een ghetto aan het worden. ik reed eens door de buurt bij de chopinlaan om een vriendin thuis af te zetten. en op de weg liep een grote groep rif gebergte afstammelingen. terwijl ik rustig en voorzichtig aan kwam tuffen week die groep uiteen en werd mijn wagen van beide kanten bewerkt. Wilde op dat moment dat ik een 9mm bij me had gehad, maar ja maar goed dat ik mijn hoofd koel hield en doorreed naar het politiebureau.
 
Tja, laten we ophouden over de kleurtjes want dat werkt niet, het gaat om de haatfiguren en mafkezen en die zijn van alle kleurtjes ondanks dat sommige kleurtjes wel wat oververtegenwoordigd lijken te zijn.

Het was overigens geen jongere die als verdachte is doorgegeven, hij werd omschreven als rond de 30, ik weet verder echt niet welke kleur het was, de buurtbewoner had het over zo'n bruine en dat kan natuurlijk van alles zijn en ze hebben tegenwoordig ook allemaal hetzelfde geschoren kapsel.
 
Ik ben WA verzekerd, die betalen dus alleen schade aan een tegenpartij, nooit eigen schade. Het waarborgfonds betaald wel schade aan geparkeerde voertuigen met uitzondering van schade door vandalisme, de motor is wel erg duidelijk uitgebrand dus dat zal ook niet gaan lukken.

Lang verhaal kort: motor weg, geld weg, zelf betalen voor het wegwerken van het wrak.
 
Ik wens je veel sterkte dit is echt vreselijk voor je.

Verder hou ik me praatjes maar voor me wat er in NL moet gebeuren.
 
Ik ben WA verzekerd, die betalen dus alleen schade aan een tegenpartij, nooit eigen schade. Het waarborgfonds betaald wel schade aan geparkeerde voertuigen met uitzondering van schade door vandalisme, de motor is wel erg duidelijk uitgebrand dus dat zal ook niet gaan lukken.

Lang verhaal kort: motor weg, geld weg, zelf betalen voor het wegwerken van het wrak.

En verhaal van de verdachte persoon achterwege laten en een elec storing?
 
Bah, bah, bah.....

Mooi geschreven, ik voel je frustratie gewoon. De machteloosheid die je hebt en je ziet het steeds meer om je heen -O-

Sterkte ermee, ik hoop dat je het motorrijden niet opgeeft hierdoor......
 
Zo dit bericht komt ook binnen bij mij. Zit hier met plaatsvervangende frustratie.

Ik vrees dat dit meer zal gebeuren. De morele waarden en normen zijn steeds verder te zoeken. gelukkig zijn er ook nog een hoop geciviliseerde mensen.

Hoop voor je dat je dit snel achter je kunt laten.......
 
-O-

Het was nog wel zo'n mooie raptor!

Ik snap je frustratie volledig. Laat je door het gedrag van een paar van die raddraaiers echter niet uit het veld slaan!
 
En verhaal van de verdachte persoon achterwege laten en een elec storing?
Brandschade valt helaas ook alleen onder de WA+ dekking.

TS, Informeer even bij je verzekeraar of tussenpersoon. Bergingskosten krijg je volgens mij wel vergoed.

Blijft een treurig verhaal. Ik vind wel dat je het heel mooi opgeschreven hebt. Sterkte ermee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan