Motor lang stil gestaan, rijklaar maken?

Volume

Die hard MF'er
30 mrt 2011
400
1
Hoogeveen
Hallo forummers.

Ik zit nu al voor een aardige tijd in het buitenland en al die tijd heeft mijn motor in Nederland onder een hoes in een simpele schuur gestaan, zonder accu.

Nu vroeg ik mij af wat ik allemaal moet doen voordat ik hem straks weer ga berijden?

Gedaan voor vertrek:
Accu er uit gehaald en aan de druppellader gehangen.
Tank zit vol met benzine.
Ketting goed ingevet.
Gewassen en alle bewegende en rubberen delen een goede smeerbeurt gegeven/ingevet (inclusief remschijven, tandwielen e.d.).

Zelf dacht ik aan:
Accu terugplaatsen
Olie en Oliefilter verversen
Benzine uit de tank laten lopen en verse er in
Benzinefilter vervangen
Nieuw luchtfilter en nieuwe bougies
Remmen ontvetten :P

En dan proberen te starten en gaan met die banaan?
Is er iets dat ik vergeet?

Ik ben over een week of 3 weer terug in Nederland, heb dan eerst nog het een en ander te doen alvorens ik hier aan begin maar wil graag de onderdelen alvast gaan bestellen zodat ik elke minuut die ik heb het een en ander kan doen want ik wil snel weer rijden :] *D

De motor heeft bijna een jaar stil gestaan.
 
Hallo forummers.

Ik zit nu al voor een aardige tijd in het buitenland en al die tijd heeft mijn motor in Nederland onder een hoes in een simpele schuur gestaan, zonder accu.

Nu vroeg ik mij af wat ik allemaal moet doen voordat ik hem straks weer ga berijden?

Gedaan voor vertrek:
Accu er uit gehaald en aan de druppellader gehangen.
Tank zit vol met benzine.
Ketting goed ingevet.
Gewassen en alle bewegende en rubberen delen een goede smeerbeurt gegeven/ingevet (inclusief remschijven, tandwielen e.d.).

Zelf dacht ik aan:
Accu terugplaatsen
Olie en Oliefilter verversen
Benzine uit de tank laten lopen en verse er in
Benzinefilter vervangen
Nieuw luchtfilter en nieuwe bougies
Remmen ontvetten :P

En dan proberen te starten en gaan met die banaan?
Is er iets dat ik vergeet?

Ik ben over een week of 3 weer terug in Nederland, heb dan eerst nog het een en ander te doen alvorens ik hier aan begin maar wil graag de onderdelen alvast gaan bestellen zodat ik elke minuut die ik heb het een en ander kan doen want ik wil snel weer rijden :] *D

De motor heeft bijna een jaar stil gestaan.



nog niet eens een jaar? das niks man. ;)



gewoon starten en rijden, je hoeft helemaal niets te vervangen. :]
[misschien de benzine omdat die oud is]




heb je een oldskool ? zoja>>> gassen!! :] ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je dit nou even in techniek plaatst...

Wat is een aardige tijd? Een jaar dus

Benzinefilter en olie + filter lijkt me sowieso slim, ik zou uit voorzorg meteen even de carburateurs schoonmaken als ik jou was, of tenminste het vlotterbakje leeg laten lopen en weer vol laten lopen. Benzine in de tank zelf zou ik gewoon proberen, volgens mij vergaat dat niet echt zolang je hem helemaal vol tankt?

Waarom eigenlijk luchtfilter en bougies vervangen? Of waren die aan vervanging toe?

Volgens mij wil je veel meer doen dan nodig is hoor :)
 
Laatst bewerkt:
je had natuurlijk ook de benzine uit de vlotterkamers laten lopen, anders zou ik dat toch nog wel even doen, bandjes nakijken, spanning e.d. verlichting ff sjekke, verder heb je volgens mij aan alles gedacht
 
Hallo forummers.

Ik zit nu al voor een aardige tijd in het buitenland en al die tijd heeft mijn motor in Nederland onder een hoes in een simpele schuur gestaan, zonder accu.

Nu vroeg ik mij af wat ik allemaal moet doen voordat ik hem straks weer ga berijden?

Gedaan voor vertrek:
Accu er uit gehaald en aan de druppellader gehangen.
Tank zit vol met benzine.
Ketting goed ingevet.
Gewassen en alle bewegende en rubberen delen een goede smeerbeurt gegeven/ingevet (inclusief remschijven, tandwielen e.d.).

Zelf dacht ik aan:
Accu terugplaatsen
Olie en Oliefilter verversen
Benzine uit de tank laten lopen en verse er in
Benzinefilter vervangen
Nieuw luchtfilter en nieuwe bougies
Remmen ontvetten :P

En dan proberen te starten en gaan met die banaan?
Is er iets dat ik vergeet?

Ik ben over een week of 3 weer terug in Nederland, heb dan eerst nog het een en ander te doen alvorens ik hier aan begin maar wil graag de onderdelen alvast gaan bestellen zodat ik elke minuut die ik heb het een en ander kan doen want ik wil snel weer rijden :] *D

De motor heeft bijna een jaar stil gestaan.

nieuwe remschijven en blokken :+

wie heeft je op het idiote idee gebracht om dat in te vetten?
 
Beetje vet erop zorgt er ook voor dat de boel minder hard slijt :+

wel zuurvrije vaseline gebruiken he :X
 
Ik zou de accu terugplaatsen. Misschien een beetje verse benzine mengen met de oude maar de oude zeker niet wegggooien. Benzinfilter misschien want dat kost geen drol maar f het nodig is?
Olie en filter? Waarom zou je die vervangen? Hij staat pas net stil.
Ik zou daar niet te benauwd over doen.
Maar goed, ik hoor dan ook niet bij de rijders die 30.000 km voor een motor al veel vinden.

Wat je wle vergeet in je lijstje is BANDEN OP SPANNING BRENGEN. Je zou de eerste niet zijn die met allemaal verse olie en filters en vloeistoffen onderuit gaat op slappe banden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan