Motor laten afstellen????

Pieter R6

Rookie
29 apr 2005
17
0
Alkmaar
Ik heb sinds kort een nieuwe demper voor mijn R6 '04. Een Laser Hotcam race demper :} Maar nu is mijn vraag moet ik hem opnieuw laten afstellen.
En moet er onderaan bij het bijgeleverde stuk uitlaat een pakking komen. Zat er trouwens niet bij.
 
Ik heb sinds kort een nieuwe demper voor mijn R6 '04. Een Laser Hotcam race demper :} Maar nu is mijn vraag moet ik hem opnieuw laten afstellen.
En moet er onderaan bij het bijgeleverde stuk uitlaat een pakking komen. Zat er trouwens niet bij.

JA (!) nieuwe uitlaat = opnieuw afstellen, want je wilt geen gat in je zuiger(s)
En soms zit er een soort loden pakking tussen voorbochten en demper maar niet altijd, vraag t degene van wie je m hebt gekocht.
 
Als 'ie goed loopt hoeft dat niet persé en ik heb nog nooit meegemaakt dat een motorfiets met een herriepijp zoveel slechter liep. Je krijgt écht geen gat in je zuigers hoor. :z

Grote kans dat ze je daar bij Laser meer over kunnen vertellen. Kan je gelijk naar die pakking vragen. ;)

JAMA Engineering B.V.
Boonsweg 85
3274 LH Heinenoord
The Netherlands

Tel. (+31) 186-646464
Fax (+31) 186-646400
 
Laser ontwerpt ze zo, dat je geen afstellingen hoeft te veranderen.
;)

Bron, de monteurs van Jama-Laser zelf, dus dan zal het wel goed zitten...

Klinkt leuk, maar ik geloof er geen snars van, wat heeft t anders voor zin om een andere uitlaat erop te gooien, laat men maar grafieken en getallen zien/horen over air/fuel ratio voor en na en vermogensuitdraaien...
En is een monteur een ontwerper?
Een Dynorun kost een fractie van een uitlaat dus beknibbel niet
 
je motor zal er echt niet slechter van gaan lopen, maar zal waarschijnlijk iets rijker afgesteld moeten worden,maar als je alles er uit wil halen dan is een dyno run wel aan te raden, meestal een ander luchtfilter en andere naalden en sproeiers of deze iets opruimen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan