Motor laten keuren

Taekwon-doka

MF'er
27 sep 2005
240
0
Delft
Heyyy allemaal,

Ik weet het een motor hoeft niet gekeurd te worden, maar als ik een motor koop al is het bij een dealer wil ik eigenlijk wel dat er een soort van keuring plaats vind.

Nu heb ik gehoord dat dat door promotor gedaan kan worden en wel door Erik van Lent.

IEMAND ERVARINGEN MEE???????? :) :)

Bij voorbaat dankt u vriendelijk heel erg

Tim
 
Erik van Lent keurt al jaaaaaaaaaaaaaaren motoren. Vroeger voor zijn werkgever, de ANWB en toen die daar mee stopte is ie voor zichzelf begonnen. Heb heel vroeger eens een Kawasaki GTR1000 laten keuren, waar hij wel mooi alle problemen uit wist te halen. De dealer had er nog een aardige kluif aan om dat aan het eind van de garantieperiode nog allemaal op te knappen. Was nog in het guldentijdperk: zat nog voor ruim ƒ1600,-- werk aan.
 
Erik van Lent keurt al jaaaaaaaaaaaaaaren motoren. Vroeger voor zijn werkgever, de ANWB en toen die daar mee stopte is ie voor zichzelf begonnen. Heb heel vroeger eens een Kawasaki GTR1000 laten keuren, waar hij wel mooi alle problemen uit wist te halen. De dealer had er nog een aardige kluif aan om dat aan het eind van de garantieperiode nog allemaal op te knappen. Was nog in het guldentijdperk: zat nog voor ruim ƒ1600,-- werk aan.

LOL
 
Erik van Lent keurt al jaaaaaaaaaaaaaaren motoren. Vroeger voor zijn werkgever, de ANWB en toen die daar mee stopte is ie voor zichzelf begonnen. Heb heel vroeger eens een Kawasaki GTR1000 laten keuren, waar hij wel mooi alle problemen uit wist te halen. De dealer had er nog een aardige kluif aan om dat aan het eind van de garantieperiode nog allemaal op te knappen. Was nog in het guldentijdperk: zat nog voor ruim ƒ1600,-- werk aan.


kosta ?
 
ooit eens een motor laten keuren bij de ANWB in utrecht, kosten waren iets van 350 guldens (1992) weet niet of ze dat nu eigenlijk nog wel doen voor motoren. ff navragen dus.
 
Er staat me ook wat bij van situaties waarin hij er niet zo best uit kwam. Hier: http://www.google.com/custom?q=keuring+lent&cof=AH%3Acenter%3BLH%3A80%3BLW%3A800%3BAWFID%3Aea445d183acfe785%3B&domains=motor-forum.nl&sitesearch=motor-forum.nl lees ik ergens:

"Erik van Lent

Heeft mijn motor ook een keer gekeurd, daar kwamen dus ook rare dingen uit.

Mijn olie zou niet zijn ververst, constateerde hij na het zien van een roestig olie filter. Nou moet je eens een winter doorrijden met pekel en andere zooi, dan is de verf van je filter er echt zo af.

Motor zou schade hebben gehad, tenminste dat vermoeden had hij. Kappen waren netjes en orgineel maar in zijn ogen was er een lasnaad niet netjes van het frame

Ik heb de motor van de eerste eigenaar gekocht, hij heeft er meer dan 8 jaar SCHADEVRIJ mee gereden. (en ja het is een vriend van me en ik word dus niet beflikkerd) De motor heeft NOOIT schade gehad.

Achterremschijf zou te dun zijn, volgens mij moet meneer met een micrometer leren omgaan want als ik em zelf meet (en mijn onderhoudsman trouwens ook) blijkt dat de schijf nog ruim 1,3 mm dikker is dan het minimum en dat is redelijk veel."
 
Er staat me ook wat bij van situaties waarin hij er niet zo best uit kwam. Hier: http://www.google.com/custom?q=keuring+lent&cof=AH%3Acenter%3BLH%3A80%3BLW%3A800%3BAWFID%3Aea445d183acfe785%3B&domains=motor-forum.nl&sitesearch=motor-forum.nl lees ik ergens:

"Erik van Lent

Heeft mijn motor ook een keer gekeurd, daar kwamen dus ook rare dingen uit.

Mijn olie zou niet zijn ververst, constateerde hij na het zien van een roestig olie filter. Nou moet je eens een winter doorrijden met pekel en andere zooi, dan is de verf van je filter er echt zo af.

Motor zou schade hebben gehad, tenminste dat vermoeden had hij. Kappen waren netjes en orgineel maar in zijn ogen was er een lasnaad niet netjes van het frame

Ik heb de motor van de eerste eigenaar gekocht, hij heeft er meer dan 8 jaar SCHADEVRIJ mee gereden. (en ja het is een vriend van me en ik word dus niet beflikkerd) De motor heeft NOOIT schade gehad.

Achterremschijf zou te dun zijn, volgens mij moet meneer met een micrometer leren omgaan want als ik em zelf meet (en mijn onderhoudsman trouwens ook) blijkt dat de schijf nog ruim 1,3 mm dikker is dan het minimum en dat is redelijk veel."


Na een winter doorrijden IS olie toch ook niet meer vers... :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan