Motor laten testen voor aankoop

haazebr

Rookie
7 apr 2004
24
0
Den Haag
Beste mensen ik had een vraag:

Ik heb een yamaha diversion zien staan bij in de buurt.

Yamaha diversion 600s
bouwjaar: 1994
Km stand: 10500 km(volgens de verkoper niet rond gegaan)
Prijs 2000 euro
Ik vroeg me af. Wat kan ik het best doen.Ik vertrouw deze motor niet helemaal.Ik heb al contact met de verkoper gehad(niet bezocht nog) en hij wacht op mijn beslissing of ik langkom. Is er een mogelijkheid om grondig te laten testen ofzo?(bij de anwb heb ik niet echt veel gevonden op de site :( ) en als dat kan, hoe doen jullie dat kwa verzekering etc?Lijkt mij dat je niet onverzekerd naar het testcentrum rijdt.

alvast bedankt voor jullie moeite!

Greetings

Daniel
 
ANWB doet wel keuringen voor auto's misschien ook wel voor motoren.
En je hebt korting als je lid bent, al is het volgens mij dan nog wel duur.
Ken je niet iemand die een beetje technisch is!!!!!

Dave
 
mmh als een van jullie bikers mij zouden kunne helpen daarmee :( kan alleen me inhoud veranderne en niet me titel

p.s lijkt mij dat dit forum niet al te veel afwijkt van andere forums en dat ik een waarschuwing krijg. :9
 
ANWB doet wel keuringen voor auto's misschien ook wel voor motoren.
En je hebt korting als je lid bent, al is het volgens mij dan nog wel duur.
Ken je niet iemand die een beetje technisch is!!!!!

Dave

Nou ik ken wel iemand die zelf al 3 motoren heeft gehad. Maar hij zegt dat dat niet makkelijk te zien is van de buitenkant. Ik denk zelf dat die motor miss wel een glijer heeft gemaakt ofzo.
 
Das idd een goeie! thanks! maarja lijkt mij dat ik dan onverzekerd naar een garage moet brengen ofzo.

En die motor staat te koop in een andere regio. De eigenaar zegt zelf dat hij de orginele boekjes nog heeft, alleen de km niet bij gehouden heeft.
 
Als ik er geen vertrouwen in had, zou ik er gewoon niet aan beginnen.
Vaak gewoon de eigenaar aankijken, daar kan je vaak al genoeg vanaf lezen.
 
Als ik er geen vertrouwen in had, zou ik er gewoon niet aan beginnen.
Vaak gewoon de eigenaar aankijken, daar kan je vaak al genoeg vanaf lezen.

Tis van een echtpaar dat een kind heeft gekregen en eigenlijk nu helemaal niet meer rijdt.(ze reden alleen in de zomer, altijd binnen gestaan) bedoel bij 10.000 km..dan zijn er toch wel bepaalde dingen intact die bij 30.000 km minder intact zijn. Motor miss tikken krijgt of andere bepaalde eigenschappen
 
Erik van Lent -punt- nl

Deze man schrijft ook in de Pro-motor ofzo. Je kunt hem inhuren en dan komt hij naar de verkoper toe en dan keurt hij je motor. Kosten.........vergeten.
 
Tis van een echtpaar dat een kind heeft gekregen en eigenlijk nu helemaal niet meer rijdt.(ze reden alleen in de zomer, altijd binnen gestaan) bedoel bij 10.000 km..dan zijn er toch wel bepaalde dingen intact die bij 30.000 km minder intact zijn. Motor miss tikken krijgt of andere bepaalde eigenschappen

Volgens mij is het slechter om niet te rijden met een motor, dan af en toe te rijden. Ook bij 30000 is er nix aan de hand, als ie maar normaal onderhouden is.
 
Erik van Lent -punt- nl

Deze man schrijft ook in de Pro-motor ofzo. Je kunt hem inhuren en dan komt hij naar de verkoper toe en dan keurt hij je motor. Kosten.........vergeten.

Kijk helemaal super!!thanks! hier heb ik wat aan!(allleen eff kijken of die idd niet teveel kost)
 
Je kunt een aankoopkeuring laten uitvoeren door de ANWB. Daar krijg je het telefoonnummer van Erik van Lent die de keuring in heel nederland, op afspraak, uitvoert. Ik heb hem gesproken toen ik een gebruikte motor wilde aanschaffen en het klonk allemaal heel redelijk. Hij kan vrij snel de keuring voor je uitvoeren. Ik heb zelf uiteindelijk een nieuwe motor gekocht....(prijsverschil werd zo gering omdat ik een jonge motor zocht)en heb dus geen gebruik gemaakt van zijn diensten maar je kunt m altijd ff bellen. Veel succes met de aanschaf van je motor.
 
Je kunt een aankoopkeuring laten uitvoeren door de ANWB. Daar krijg je het telefoonnummer van Erik van Lent die de keuring in heel nederland, op afspraak, uitvoert. Ik heb hem gesproken toen ik een gebruikte motor wilde aanschaffen en het klonk allemaal heel redelijk. Hij kan vrij snel de keuring voor je uitvoeren. Ik heb zelf uiteindelijk een nieuwe motor gekocht....(prijsverschil werd zo gering omdat ik een jonge motor zocht)en heb dus geen gebruik gemaakt van zijn diensten maar je kunt m altijd ff bellen. Veel succes met de aanschaf van je motor.

Ok thanks voor de info!!
 
kan iemand mij vertellen wat een "erik van lent" of een "anwb-man" dan allemaal test en bekijkt?

neem zomaar aan dat niet het halve blok losgaat bv. kleppendeksel etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan