Motor laten vallen :(

Mephix

Die hard MF'er
25 dec 2001
344
0
Harderwijk
Na een middagje als een bezetene te hebben rondgereden (het was eindelijk weer mooi weer) dacht ik de motor even te gaan wassen.

Op het moment dat ik hem over het dode punt van de bok wil hijsen verlies ik mijn evenwicht en de motor valt van me af de straat op '( Een kromme remhendel, gebogen spiegelstang, schade aan de kuip en uitlaat ;(

Maargoed, dit hele verhaal nog een zinvol karakter meegeven: is het verstandig om die remhendel (alu) terug te buigen? Of is de kans dat dat gaat breken errug groot?
 
Kans dattie gaat breken is groot denk ik... maar kunt het proberen, weinig te verliezen. Met een kromme hendel rijden suckt ook.

Maarreh, is mooi klote. Succes.
 
Zuigt grote tijd!

Inderdaad errug lullig als 'ie al over het dode punt is en je 'm zo langzaam van je af ziet kantelen. Ik heb precies hetzelfde gehad. Het enige wat ik nog kon doen is zo veel mogelijk tegengewicht geven. Gelukkig maar, want ik heb er elemaal geen schade aan overgehouden.

En wat betreft het terugbuigen van aluminium: wees daar heel voorzichtig mee! Je ziet tijdens het buigen waarschijnlijk al dat het wit wordt :( slecht teken... Vlak daarna zul je het zien scheuren :( :( :( . En of het nou je rem of je koppeling is: je hebt beiden keihard nodig. Ik zou er geen risico mee nemen! O-)

Succes met repareren in ieder geval!

Geluk!
 
...
Het enige wat ik nog kon doen is zo veel mogelijk tegengewicht geven.
...

Dat heeft in mijn geval ook een hoop schade gescheeld denk ik.. Heb gewoon het stuur vast gehouden en er uit alle macht aan lopen trekken om hem zo rustig mogelijk neer te leggen.

Maarruh, bedankt voor de tips iig
 
Klote van je motor...
je zal wel last van je spieren in je armen krijgen als je 'm zo rustig mogelijk probeerde neer te leggen...

Gelukkig heeft m'n GSX genoeg punten om aan vast te pakken, nooit problemen gehad om 'm op de bok te krijgen. Alleen het stuur vasthouden zou al voldoende zijn. Hoef 'm met m'n rechterarm niet eens mee te helpen (doe ik meestal wel)

suc6 met de reparatie.
 
ik heb gelukkig altijd een helpende hand. heb et wel eens geprobeerd in me eendje, maar die bike is echt veuls te zwaar. zelfs met zn 2en gaat et met moeite
 
Ik heb mijn vorige motor ook eens laten vallen en de koppelingshendel was zo krom als een hoepel. Gegarandeerd dat ie wit verkleurt en zeer waarschijnlijk dat ie knapt.
Ik zou meteen een nieuwe halen, zo duur zijn die dingen niet, ongeveer 20 gulden, dus zo'n 10 euro.
 
zwaar balen van de schade ,is mij met mijn vorige motor ook gebeurd had ik iet wat schade aan mijn rechter spiegel .
maar om op je vraag te komen,je kunt het aluminium warm maken om het te richten tot ongeveer 250 graden dan moet het lukken ,ik zelf zou er een nieuwe opzetten om geen risico te lopen
succes
 
Ljikt me echt super balen...
Heb het zelf ook bijna een keer gedaan.. met een huur motor

Als ik mijn motor van de bok af haal doe ik dit nu uit voorzorg altijd door er op te gaan zitten. Weet ik zeker dat ie niet valt.
 
Mijn motor is ook weleens op zijn zij gegaan, alleen dat is al super K#T maar wat nog erger was is dat er dan zoveel mensen omheen staan die alleen kijken zo van: zo die jongen kan wel wat hulp gebruiken.....ik ben benieuwd wie hem dat geven gaat!! |( |( |(

Ik zou ook kiezen voor een niew onderdeeltje als ik jouw was!!!
 
Jeps... breekt hoogstwaarschijnlijk... Kheb het ook geprobeerd met de remhendel van Skoezie (die stond in een haakse hoek) maar die knapte toen ik em bijna recht had.

Je kunt altijd imitatiehendeltjes kopen. Set kost ong €45,-

Veel suuk7
 
Die gaat breken, Bij de koppeling van mijn honda ook geprobeerd.
Warm stoken,voorzichtig met een lange pijp terug buigen..............krak. :(
Fck,fck,fck gebroken (10 gulden op de sloop) andere hendel gehaald.
Al die moeite voor niets geweest dus.
 
Balen joh '( .

Gelukkig heb je nog wat tegenwicht kunnen bieden enzo de schade kunnen beperken.
Remhendel terug buigen? Kzou het niet doen. Mischien ziet het er goed uit maar hij zou maar zo verzwakt zijn dat hij breekt tijdens een noodstop....
Gewoon nieuwe halen, zijn ook de kosten niet.

Succes ermee.
 
...
je zal wel last van je spieren in je armen krijgen als je 'm zo rustig mogelijk probeerde neer te leggen
...

Daar zeg je me wat... ook het omhoog hijsen was geen goed idee voor de spieren. Buik en armen doen me aardig zeer, maar dat trekt wel weerbij 8-)

Ik ga vanmiddag eens kijken of ik ergens zo'n hendeltje kan rippen. De kuipschade ga ik nog bijwerken. Ik was toch al een beetje van plan de hele fiets een keer over te spuiten.
 
Dat is idd goed balen '( En een 'nieuwe' remhendel hebben ze misschien wel op de sloop voor een leuk prijsje.
 
Khad hiervoor een vf750f, wat was dat beest zwaar :? .
Meerdere keren latn vallen, uiteindelijk bij zijn laatste val istie afgebrand '( .
Van alles ver bogen en af gebroken, maar terug buigen alu nono.
Succes.
 
Ik had woensdag ook zoiets lulligs...

Had een brikkie te koop en er kwam iemand kijken. Ik rij hem uit de schuur en wil hem op de zijstandaard zetten. (Het is er zo 1 met zo'n $@&%trekveer op de standaard) Dus ik zet hem neer en wat denk je, tsjakka, standaard klapt in, motor op de grond :( :( :( :(
Gelukkig alleen knipperlicht kapot, tupperware was nog heel. Ego is zwaar beschadigd.

Nog wel verkocht overigens...
 
Terug
Bovenaan Onderaan