Motor-lease

Monky

MF'er
2 okt 2005
40
0
Heemstede
Hallo allemaal, ik heb wel eens gelezen op dit forum dat er mensen zijn met een motor van de zaak. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Zoals welke maatschappij, wat het kost, bijtelling eventuele km-registratie? Ik ben binnenkort zelf in de gelegenheid om die keuze te maken, en wil dan als het kan de ZX10R kiezen.

Thnx voor alle replies.
 
Helaas kan de belastingdienst nog steeds het privé genoten voordeel van de motor van de zaak aanmerken als loon in natura... Een goede kilometerregistratie is essentieel om onaangenaame verrassingen achteraf te voorkomen '(
 
Bijtelling vind ik helemaal niet erg, het gaat over een bedrag van 25% van 15.000 euro per jaar wat dan eventueel bij mijn belastbaar inkomen wordt opgeteld. Volgens mij is dat zo ongeveer de prijs van een ZX10R. En dan elke twee jaar een nieuwe. Iemand enig idee wat dat kost en bij wie je dan kunt zijn?
 
Bijtelling vind ik helemaal niet erg, het gaat over een bedrag van 25% van 15.000 euro per jaar wat dan eventueel bij mijn belastbaar inkomen wordt opgeteld. Volgens mij is dat zo ongeveer de prijs van een ZX10R. En dan elke twee jaar een nieuwe. Iemand enig idee wat dat kost en bij wie je dan kunt zijn?
:N

Die forfaitaire bijtelling (22% in 2006) geldt niet voor een motor. Het werkelijk genoten prive-voordeel moet als loon in natura worden berekend.

Het gaat (meestal) dan om de totale jaarlijkse kosten (incl afschrijving) en die moet je verdelen over de prive-kilometers en de werk-kilometers. Zo wordt het prive voordeel berekend en daarover moet je loonbelasting betalen.
 
Zakelijk motorlease - interesse?
Lease motor, ik lach me rot ...

En zo zijn er nog een paar topics.

Ik rijd nog steeds op eigen motor rond,
(huidige werkgever doet helemaal niet aan leasevervoer)

Wel aan het uitzoeken geweest, BMW-lease kwam verreweg als goedkoopste
uit de bus.
Reguliere leasemaatschappijen doen niet aan motor-lease, of anders als
bijproduct waar ze zeker geen verlies op willen leiden.

Een R1200RT bij BMW-lease (dus via de BMW-dealer) kwam in mijn geval
op zo'n 780 euro, terwijl Koopslease voor dezelfde getalletjes een bedrag
van 1140 euro in de maand wil hebben.

Wat een erg interessante (kostentechnisch) motor is: De F800ST van BMW.

Naast bovengenoemde zakelijke (full operational) lease, heb je natuurlijk
nog verschillende varianten. Personal lease kan natuurlijk ook,
maar meestal is het dan voordeliger om je bank om wat extra geld te vragen.


Geen idee waar je een ZX10R kunt leasen, en wat dat zou gaan kosten.
 
Bijtelling vind ik helemaal niet erg, het gaat over een bedrag van 25% van 15.000 euro per jaar wat dan eventueel bij mijn belastbaar inkomen wordt opgeteld. Volgens mij is dat zo ongeveer de prijs van een ZX10R. En dan elke twee jaar een nieuwe. Iemand enig idee wat dat kost en bij wie je dan kunt zijn?
Ik denk dat je zwaar gaat schrikken van een lease-zx10r.
Je zal al terecht komen in de financial lease wat ik persoonlijk geen echte lease vind.
Als je leased moet je het goed doen en alles erop en deraan hebben voordat je weer onverwachte hoge kosten krijg.

BMW is zover ik weet de enige die echt alles onder de lease heeft (banden, wegenbelasting, verzekering, onderhoud, etc.) en daarnaast betaalbaar is.
Mijn BMW R1200ST was ±600/650 euro per maand excl. btw met een looptijd van 4 jaar met 20.000 km/j excl. benzine. (Aangezien ik niet meer bij het bedrijf werk die hem geleased had is hij overgekocht uit de lease en is hij nu van mij prive :P )
 
Zakelijk motorlease - interesse?
Lease motor, ik lach me rot ...

En zo zijn er nog een paar topics.

Ik rijd nog steeds op eigen motor rond,
(huidige werkgever doet helemaal niet aan leasevervoer)

Wel aan het uitzoeken geweest, BMW-lease kwam verreweg als goedkoopste
uit de bus.
Reguliere leasemaatschappijen doen niet aan motor-lease, of anders als
bijproduct waar ze zeker geen verlies op willen leiden.

Een R1200RT bij BMW-lease (dus via de BMW-dealer) kwam in mijn geval
op zo'n 780 euro, terwijl Koopslease voor dezelfde getalletjes een bedrag
van 1140 euro in de maand wil hebben.

Wat een erg interessante (kostentechnisch) motor is: De F800ST van BMW.

Naast bovengenoemde zakelijke (full operational) lease, heb je natuurlijk
nog verschillende varianten. Personal lease kan natuurlijk ook,
maar meestal is het dan voordeliger om je bank om wat extra geld te vragen.


Geen idee waar je een ZX10R kunt leasen, en wat dat zou gaan kosten.
Jammer Mars, ik had gehoopt voor je dat je nu inmiddels een leasemotor zou hebben. Gefeliciteerd trouwens met je baan! *O*

Personal Lease bestaat tegenwoordig niet meer. de reden is dat het door regelgeving (lees: Wet Financiele dienstverlening (WFD)) niet meer aantrekkelijk was en dus niet meer afgenomen door klanten. M.a.w.: het bestaat niet meer. Ben er zelf n.l. vorig jaar voor een koekblik mee bezig geweest -O- .

Verder: leasen van overige motoren kan via leasemaatschappijen op individuele basis. Let erop, dat ongeacht de leasetermijn de maatschappij uitgaat van een restwaarde van NUL. En dan tikt afschrijving opeens heel hard aan in de kosten.
 
Verder: leasen van overige motoren kan via leasemaatschappijen op individuele basis. Let erop, dat ongeacht de leasetermijn de maatschappij uitgaat van een restwaarde van NUL. En dan tikt afschrijving opeens heel hard aan in de kosten.

:^

Het leasen van een motor bij een leasemaatschappij weegt qua kosten niet op tegen het leasen van een auto. Zelfs met de bijtelling meegerekend is het leasen van een motor prijstechnisch niet interessant.

Bij mijn werkgever wordt voor vervoer een cafetariamodel gehanteerd: je kan kiezen tussen leaseauto, eigen vervoer of openbaar vervoer. Bij eigen vervoer kan je 18 cent per kilometer belastingvrij van je loon laten uitbetalen, met een maximum van 600 euro. Ik rij voor mijn werk dus met een eigen Kawa 454 LTD uit '86, die ik al compleet afgeschreven heb. Met een verbruik van 1:21 hou ik zo'n 3 cent per kilometer netto over voor verzekering/wegenbelasting/onderhoud. Da's niet veel, maar het kan net uit. Alleen als het 15 graden vriest vergaat het lachen me wel een beetje. Maar goed, het reizen kost me niets en ik heb minder last van de files en geen parkeerprobleem.
 
de prijzen die ik hier zie zijn toch wel erg hoog. als het zo is dat een leasemaatschappij altijd uitgaat van een restwaarde van 0 euro dan moet er toch een handige ondernemer zijn die hier een markt weet te pakken. motoren zijn immers best waardevast.

aan de andere kant, als de restwaarde 0 is, kun je dan de motor na 3 jaar idd voor niets overnemen? dan is het wel weer fiscaal aantrekkelijk kopen. (tenzij de belastingdienst weer moeilijk gaat doen....)
 
Dat is al eens geprobeerd door een mede MF-er, maar ik geloof niet dat daar iets is uitgekomen. Daarnaast, ben ik zo maar eens bang, dat ook dan de animo best laag zal zijn....
 
de prijzen die ik hier zie zijn toch wel erg hoog. als het zo is dat een leasemaatschappij altijd uitgaat van een restwaarde van 0 euro dan moet er toch een handige ondernemer zijn die hier een markt weet te pakken. motoren zijn immers best waardevast.

aan de andere kant, als de restwaarde 0 is, kun je dan de motor na 3 jaar idd voor niets overnemen? dan is het wel weer fiscaal aantrekkelijk kopen. (tenzij de belastingdienst weer moeilijk gaat doen....)

Vandaar dus dat je bij een motor-georienteerde lease-maatschappij moet zijn:
BMW lease in elk geval, wellicht dat Honda en Kawasaki ook wel iets hebben.

BMW-lease gaat wel uit van een reeele restwaarde!

Getalletjes:
BMW R1200RT: inclusief aantal opties: EUR 18390,78
Looptijd 36 maanden, 40000km per jaar

Leaseprijs per maand ex. brandstof: EUR 785,00
Operationeel dus inclusief:
- Afschrijving en rente,
- Houderschapsbelasting,
- Verzekering,
- Banden,
- Reparatie/onderhoud,
- Vervangend vervoer bij > 24uur uitval.

Eventueel brandstofvoorschot mee te tellen voor: EUR 165,54 per maand.

F800ST (inc. opties EUR 13291,25) komt (36 maanden, 40000 km per jaar) op EUR 615,29
 
dat vind ik nog aardig prijzig, moet je eens kijken wat voor een auto je voor dat geld kunt leasen
 
ja maar met de auto sta je in de file :+

nee ff zonder dollen vind ik het beste bedragen zeg..beetje ruim 600 euro per maand neertelle..daar huur je een compleet huis voor man :X


Doe je voor de gemiddelde leaseauto ook, en dan komt de bijtelling nog voor je eigen rekening.

En bedenk wel dat dit gewoon de kosten zijn die door je baas betaald worden he...

Ga eens rekenen met eigen geld:
- aanschaf motor,
- verzekering,
- onderhoud,
- banden,
- benzine,
- belastingen,
houdt rekening met de restwaarde na een bepaalde looptijd.

Kijk eens waar je op uit komt, omgerekend naar maandelijks bedrag.
(Ben wel benieuwd, heb zelf nog niet dat sommetje gedaan...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan