Motor-lease

Jansoes

MF veteraan
2 aug 2003
1.370
0
Rijnsburg
Jawel, misschien een motor v/d zaak. :9~
Weet iemand of leasen een optie kan zijn en aan welk maandbedrag moet ongeveer gedacht worden als het een GSXR1000 betreft?
Hoe zit dat trouwens met onderhoud en verzekering, zijn dezen in het leasebedrag dan ingebracht oid?
Laat eens horen :j
 
Ik heb net zelf een motor van de zaak en voordat ik deze kreeg ben ik natuurlijk rond gaan vragen hoe dat precies zit. Maar ik heb vooral begrepen dat het in de lease nog erg duur is omdat de lease maatschapijen er nog niet zo happig op zijn.

Het bedrijf waar ik voor werk heeft hem gewoon gekocht.

Groeten Jeroen :W
 
leasen is dom, sorry... je betaalt elke maand veel geld en na een paar jaar heb je een oude gebruikte fiets die niet eens van jouw is. het is beter als je die in termijnen gaat kopen en zoveel mogelijk lossen. je moet het zo zien, voor een bedrag van 7000 euro is de maandtermijn rond de 130 euro. dit voor een periode van 72 maanden...
 
leasen is dom, sorry... je betaalt elke maand veel geld en na een paar jaar heb je een oude gebruikte fiets die niet eens van jouw is. het is beter als je die in termijnen gaat kopen en zoveel mogelijk lossen. je moet het zo zien, voor een bedrag van 7000 euro is de maandtermijn rond de 130 euro. dit voor een periode van 72 maanden...

Jij hebt het over lenen, de anderen over leasen, dus een motor van de zaak ipv een auto van de zaak.
 
Ik heb net zelf een motor van de zaak en voordat ik deze kreeg ben ik natuurlijk rond gaan vragen hoe dat precies zit. Maar ik heb vooral begrepen dat het in de lease nog erg duur is omdat de lease maatschapijen er nog niet zo happig op zijn.

Het bedrijf waar ik voor werk heeft hem gewoon gekocht.

Groeten Jeroen :W


hulde aan je baas :}


waar werk jij ? kom ik solliciteren :P
 
Jawel, misschien een motor v/d zaak. :9~
Weet iemand of leasen een optie kan zijn en aan welk maandbedrag moet ongeveer gedacht worden als het een GSXR1000 betreft?
Hoe zit dat trouwens met onderhoud en verzekering, zijn dezen in het leasebedrag dan ingebracht oid?
Laat eens horen :j
Er zijn volgens mij twee manieren om te leasen.

1. Financial lease. Dit betreft alleen de aanschafkosten. Alle andere kosten dien je dan zelf te betalen, maar na de leaseperiode heb je een mogelijkheid tot aanschaf. (een soort huurkoop)

2. Operational lease. Er wordt een vast bedrag per maand betaald aan de leasemaatschappij. Dit bedrag dekt alle kosten (dus ook onderhoud en verzekering) alleen de brandstofkosten worden niet gedekt. Na de afgesproken looptijd en/of kilometers gaat de motorfiets terug naar de leasemaatschappij.
 
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is waar je werkt, maar wij zijn een aantal jaar geleden overgestapt van leasen naar kopen, omdat dat voordeliger was.
We kopen nu zelf de auto's, en na verloop van tijd worden die weer ingeruild voor andere.

Lease is vooral met een motor niet erg voordelig, omdat meestal met een heel lage restwaarde gerekend wordt, en dus het maandbedrag onnodig hoog wordt. Er zijn leasebedrijven die de restwaarde botweg op 0 zetten!
 
Ik mag per maart 2008 ook gaan leasen: nieuwe baas is wat flexibeler dan de oude :)

Mijn voorlopige indruk is dat je de beste prijzen krijgt bij BMW financial services. Daarnaast doet Koops Lease in motoren, en was mijn huidige dealer twee jaar terug ook wel bereid full operational lease aan te bieden.

Ik zoek een ander soort motor dan jij: op dit moment zijn de R1200ST, R1200GS en vooral de FJR in beeld, al dreigt die laatste te duur te worden.

Honda schijnt zelf ook lease aan te bieden, maar daar heb ik nog geen prijsinfo aangevraagd.

ps Je hebt mail
 
Laatst bewerkt:
Er is mij door een leasemaatschappij meegedeeld dat operational lease niet mogelijk is. :?
Nader onderzoek volgt... :P
 
En als je een motor least, en je rijd hem helemaal prak?
Wat dan, wie betaalt dat ding dan?
Kan ik misschien beter gaan leasen dan 2x per jaar een fiets te kopen :)
 
Volgens mij is BMW een van de weinige organisaties die motorfietsen least. Ik heb een k 1200gt via m'n bedrijf op basis van full operational lease, 5 jaar/20.000 km per jaar. Dat is dus incl. onderhoud, banden, verzekering en brandstofpas. Heb begrepen dat ze ook andere merken zouden kunnen leasen.
Kosten zijn niet onaanzienlijk, zit met m'n motor op het niveau van een Passat van E 35.000,- Heb de indruk dat ze bij het berekenen van de leaseprijs de motor tot E 0,- afschrijven. Daarnaast spelen de allrisk-verzekeringspremie en iedere 10.000 km een setje nieuwe banden ook een rol. Groot voordeel is dat je geen bijtelling hebt, maar daar is meer op 't forum over te vinden.
Maar goed, het rijdt fantastisch!!!! Als je de kans krijgt: DOEN

Peter 8-)
 
Geen bijtelling zoals bij auto's, maar wel een aanslag voor prive gebruik. Komt erop neer dat als je bijvoorbeeld 30% prive rijdt je 30% van de kosten van die motor (dus inclusief brandstof en onderhoud) bij je inkomen op moet tellen voor de belasting.
 
Om nog maar eens wat te herhalen uit andere topics: kopen is meestal voordeliger dan leasen, maar de koper loopt wel een risico. Namelijk het risico dat het geleasde object minder waard is dan vooraf gecalculeerd. Verder moeten zich mensen in een organisatie bezig houden met koop, verkoop, onderhoud, kosten etcetera. De zogenaamde verborgen kosten, die een leasemaatschappij wel doorberekend.

Brandstof kan ook in full operational lease, maar er zal altijd een afrekening van de leasemaatschappij komen (verschil tussen werkelijke kosten - gecalculeerde kosten door meer/minder verbruik en/of hogere/lagere brandstofprijzen)

Bij een motor moet het genoten privé-gebruik worden geschat en opgegeven aan de belasting.
 
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is waar je werkt, maar wij zijn een aantal jaar geleden overgestapt van leasen naar kopen, omdat dat voordeliger was.
We kopen nu zelf de auto's, en na verloop van tijd worden die weer ingeruild voor andere.

Lease is vooral met een motor niet erg voordelig, omdat meestal met een heel lage restwaarde gerekend wordt, en dus het maandbedrag onnodig hoog wordt. Er zijn leasebedrijven die de restwaarde botweg op 0 zetten!
Meteen in het leasecontract laten opnemen dat de motor tegen restwaarde na de lease kan worden gekocht :P.
 
Nog een alternatief: Ride Away

Die zijn echt duur....net als vele andere maatschappijen. BMW lijkt het beste alternatief.

Ik heb uitgerekend dat de leaseprijs voor mijn RT ex brandstof een stuk duurder was dan de maandelijkse kosten inclusief brandstof bij kopen. Dus hebben we em maar gewoon gekocht. Lease is wel makkelijker in de zin dat je er geen omkijken naar hebt.
 
Neemt niet weg, dat bijna alle leasemaatschappijen de restwaarde op 0 zet, omdat ze gewoonweg niet weten hoeveel een motor na 5 jaar en 150k km waard is. Daarnaast wordt veel geroepen, dat een motor dan "op" zou zijn, dus vandaar 0.

Ik heb geprobeerd om dit bij een leasemaatschappij weg te onderhandelen. Dit is mij nooit gelukt. Alleen BMW hanteert een reele restwaarde, waardoor het leasebedrag daar inderdaad reeel is.
 
Er is mij door een leasemaatschappij meegedeeld dat operational lease niet mogelijk is. :?
Nader onderzoek volgt... :P


Loop even bij de BMW-dealer binnen, zoek een leuk model uit,
en laat even uitrekenen wat de bijhorende prijzen zijn.
Binnen een half uur sta je weer buiten, met een aantal offertes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan