Motor-lease

Ride Away vond ik toch nog wel duur. Lease Plan least ook motoren (bij uitzondering) en die zijn een stuk goedkoper. Althans, voor ons bedrijf. Succes!
 
:} graag meer succes stories. maakt het makkelijker om mijn toekomstige baas te overtuigen dat het gewoon kan. *D
 
Ride Away vond ik toch nog wel duur. Lease Plan least ook motoren (bij uitzondering) en die zijn een stuk goedkoper. Althans, voor ons bedrijf. Succes!

Mijn werkgever heeft helaas een wagenpark van dusdanig kleine afmetingen dat ik met dat bedrijf geen zaken kon doen. een grote lease maatscappij heeft destijds een offerte voor me opgesteld welke aanzienlijk duurder was dan Ride away..... en dan heb ik het over 150 eurie... ex btw. Tel uit je winst.
 
Ik heb het bij mijn werkgever voorgelegt. En research gedaan. BMW was de enige die het betaalbaar deed. Dus ik zette in op een F800ST met alle opties (waarde 13000).

Mijn werkgever heeft het voorgelegd aan de leasemaatscappij (Driesen autolease in eindhoven) met als doel dat het goedkoper moest dan BMW (die was iets van 600 euro ex, 30k km per jaar en 3 jaar lang, full operational).

Nu lease ik die motor voor 400 bij de lease maatschappij en de verzkering zit niet bij de lease (deze zat op 2200 euro per jaar) maar heb ik zelf afgesloten, die de baas weer aan mij betaald).

Ideaal.
 
Ik heb het bij mijn werkgever voorgelegt. En research gedaan. BMW was de enige die het betaalbaar deed. Dus ik zette in op een F800ST met alle opties (waarde 13000).

Mijn werkgever heeft het voorgelegd aan de leasemaatscappij (Driesen autolease in eindhoven) met als doel dat het goedkoper moest dan BMW (die was iets van 600 euro ex, 30k km per jaar en 3 jaar lang, full operational).

Nu lease ik die motor voor 400 bij de lease maatschappij en de verzkering zit niet bij de lease (deze zat op 2200 euro per jaar) maar heb ik zelf afgesloten, die de baas weer aan mij betaald).

Ideaal.

Hee, dat klinkt goed :Y

(psst ) ;)
 
ik heb niet alles door gelezen, maar na de eerste pagina viel mij op dat er totaal geen duidelijkheid is over lease, behalve door enkelen waaronder Texan.

Het is namelijk, bij wet, lang niet altijd de restwaarde op €0,- te zetten. Is namelijk samen te vatten als gesjoemel ;) (beetje econoom ziet potentie als het goed is, wanneer de restwaarde op €0,- mag).

Ook kan er eventueel gebruik gemaakt worden van een terugkoop verklaring, maar ook dan is gesjoemel met de restwaarde niet echt heel erg mogelijk en eigenlijk ook totaal niet interessant bij motorfietsen. Of je moet een OCC chopper willen leasen, of een Honda NR750.

Laat je vooraf gewoon goed voorlichten door de leasemaatschappij.

Oh en de keuze om te leasen ja of te nee, is er 1 die voor gemiddeld ondernemer vrij duidelijk is; zo niet, heeft deze vaak niet een al te groot wagenpark :-)
 
*bump, sorry*

Het is bijna zover! Mijn FJR staat o phet punt van bestellen.

Op deze pagina: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-47.html#P663_65171 staat informatie over hoe de belasting met lease omgaat. Kan iemand me helpen met de priveberekening?

De leasemaatschappij rekent 638 euro/maand ex btw voor 15000 km/jaar over 4 jaar, ofwel 51 ct/km.
Ik rij prive 1000 km / jaar. Klopt het dan dat ik 6,67% van 638 moet nemen als 'bijtelling', of 1000 x 51 ct?


Graag hulp...
 
Niemand weet dat. Mijn werkgever heeft met de belastingdienst gebeld, maar die haakten af bij het woord motor.

In overleg met de fiscaal adviseur hebben we er toen voor gekozen om dezelfde berekening te gebruiken als die jij hier schrijft: (jaarlijks leasebedrag + brandstofkosten) / jaarkilometrage. Dat is dan je kilometerprijs, die je vermenigvuldigd met het werkelijk aantal gereden privékilometers.
 
Dank je wel, scuba! Ik heb het aan mijn baas doorgegeven. Zijn er mensen die een andere berekening gebruiken? Blijft raar dat het zo onduidelijk is he.
 
Ik ben persoonlijk van mening dat de leaseprijs + brandstof hoger is dan de waarde in het economische verkeer, rekening houdend met het feit dat leasemaatschappijen ook winst moeten maken. De motor zelf (+brandstof) is voor de werknemer dan minder waard dan de leaseprijs. Bij de auto wordt ook de fiscale cataloguswaarde genomen en niet de leaseprijs.

Als werkgever zou ik dus lager gaan zitten qua kilometerprijs dan de leaseprijs.

Je moet dit dan wel aannemelijk maken. Zoals eerder gezegd, het gebeurt nog niet veel dus de fiscus is lang niet altijd op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
O ja, ScubaRider, hou jij een kilometerregistratie bij?

Is niet direct noodzakelijk. Als jij bijvoorbeeld gemiddeld per maand 1000 km zakelijk rijdt en 200 km privé, mag je dit gewoon voor iedere maand tot je loon rekenen. (dus 200/1200 x kilometerprijs = loon) De fiscus kijkt ook niet op een kilometer meer of minder.
 
Laatst bewerkt:
O ja, ScubaRider, hou jij een kilometerregistratie bij?
Ja, doe ik wel, is door de fiscalist aangeraden. Al staat me bij dat het aan de fiscus is om aan te tonen dat er meer kilometers gereden zijn.

Ik ben persoonlijk van mening dat de leaseprijs + brandstof hoger is dan de waarde in het economische verkeer, rekening houdend met het feit dat leasemaatschappijen ook winst moeten maken. De motor zelf (+brandstof) is voor de werknemer dan minder waard dan de leaseprijs. Bij de auto wordt ook de fiscale cataloguswaarde genomen en niet de leaseprijs.

Als werkgever zou ik dus lager gaan zitten qua kilometerprijs dan de leaseprijs.

Je moet dit dan wel aannemelijk maken. Zoals eerder gezegd, het gebeurt nog niet veel dus de fiscus is lang niet altijd op de hoogte.
Daar ben ik het mee eens, maar hoe bereken je dat? Je moet dan aannames gaan doen over restwaarde, onderhoudskosten en dergelijke, en dan krijg je dat gesteggel. Uiteindelijk praat je dan over twee tientjes in de maand of zo, ik heb het laten zitten, ook omdat ik vond dat ik mijn nieuwe werkgever door genoeg hoepels had laten springen.

Is niet direct noodzakelijk. Als jij bijvoorbeeld gemiddeld per maand 1000 km zakelijk rijdt en 200 km privé, mag je dit gewoon voor iedere maand tot je loon rekenen. (dus 200/1200 x kilometerprijs = loon) De fiscus kijkt ook niet op een kilometer meer of minder.
Klinkt aannemelijk, maar hoe weet je hoeveel kilometers je gemiddeld per maand rijdt als je niets bijhoudt? En belangrijker, hoe weet de inspecteur dat?
 
KM-reg is voor mij erg makkelijk. Ik rij alleen 2 motortochten prive, dus 200 + 350 km. Toch geef ik 1000 km op, om van het gedoe af te zijn. En dan kan ik nog eens ergens heen op de motor.
 
Ja, doe ik wel, is door de fiscalist aangeraden. Al staat me bij dat het aan de fiscus is om aan te tonen dat er meer kilometers gereden zijn.Daar ben ik het mee eens, maar hoe bereken je dat? Je moet dan aannames gaan doen over restwaarde, onderhoudskosten en dergelijke, en dan krijg je dat gesteggel. Uiteindelijk praat je dan over twee tientjes in de maand of zo, ik heb het laten zitten, ook omdat ik vond dat ik mijn nieuwe werkgever door genoeg hoepels had laten springen.Klinkt aannemelijk, maar hoe weet je hoeveel kilometers je gemiddeld per maand rijdt als je niets bijhoudt? En belangrijker, hoe weet de inspecteur dat?


Het blijft lastig. Het gaat inderdaad om tientjes en met de leaseprijs zit je sowieso wel veilig.

Met invoering van de administratieve lastenverlichting is bepaald dat je gewoon het gemiddeld aantal kilometers voor de kilometervergoeding mag nemen. Een kleine afwijking naar boven of naar beneden is dan geen probleem. Anders moet de werkgever steeds alles bijhouden en dat kost meer geld dan die paar euro van de afwijking.

Een kilometeradministratie (sluitend, dus per gereden rit alles bijhouden) is natuurlijk het beste als bewijs te gebruiken. Maar ook door middel van een agenda kun je, bij een controle, al heel snel aannemelijk maken dat de kilometers juist zijn opgegeven. Je moet het zelf aannemelijk maken. Het is daarna aan de inspecteur om te bewijzen dat het niet zo is, en bewijzen is moeilijker dan aannemelijk maken :)
 
*bump, sorry*

Het is bijna zover! Mijn FJR staat o phet punt van bestellen.

Op deze pagina: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-47.html#P663_65171 staat informatie over hoe de belasting met lease omgaat. Kan iemand me helpen met de priveberekening?

De leasemaatschappij rekent 638 euro/maand ex btw voor 15000 km/jaar over 4 jaar, ofwel 51 ct/km.
Ik rij prive 1000 km / jaar. Klopt het dan dat ik 6,67% van 638 moet nemen als 'bijtelling', of 1000 x 51 ct?


Graag hulp...
Terug kijkende naar een van je vorige berichten zie ik dat je met je leasebedrag gelijk bent gekomen aan wat je bij ride-away zou zijn gaan betalen. Zo duur zijn ze toch ook weer niet ...

Op de website van motoport is er een link naar een rekenmethode om je privé berekening inzichtelijk te maken. "bereken bijtelling"

Ik heb ook nog een aantal fiscale berichten aangaande dit onderwerp. Probeer deze middels een link te koppelen aan dit bericht...als dat gaat.
 
*bump, sorry*

Het is bijna zover! Mijn FJR staat o phet punt van bestellen.

Op deze pagina: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-47.html#P663_65171 staat informatie over hoe de belasting met lease omgaat. Kan iemand me helpen met de priveberekening?

De leasemaatschappij rekent 638 euro/maand ex btw voor 15000 km/jaar over 4 jaar, ofwel 51 ct/km.
Ik rij prive 1000 km / jaar. Klopt het dan dat ik 6,67% van 638 moet nemen als 'bijtelling', of 1000 x 51 ct?


Graag hulp...


bestanden zijn te groot om mee te sturen... alsnog interesse?.... ik wil je ze met plezier mailen. Laat maar weten.

Groet
 
(Hee, MF-OMA!)

Eind van de dag krijg ik mijn YamYam FJR1300A (graphite, verhoogde ruit)!! Ik kan echt niet wachten...

En doggy, ik zou dat wel willen hebben. Kun je het mailen naar cymon[ed]hotkeys.nl? Dank je alvast!

[ed] = @, maar dat snapte je al wel
 
(Hee, MF-OMA!)

Eind van de dag krijg ik mijn YamYam FJR1300A (graphite, verhoogde ruit)!! Ik kan echt niet wachten...

En doggy, ik zou dat wel willen hebben. Kun je het mailen naar cymon[ed]hotkeys.nl? Dank je alvast!

[ed] = @, maar dat snapte je al wel

Tjek je opgegeven mail. Bestanden zojuist verzonden.

Veel plezier! Doggy@honda
 
Mag ook van mijn werk een motor leasen, alles is nu (bijna) rond en de bestelling kan zsm gedaan worden (Suzuki GSX-R 1000, acra uitvoering *O* ).

Moet zeggen dat het lease bedrag erg schappelijk is 650 incl. benzine. 20000 km en 150,- eigen risico. 4 jaar looptijd. Dit is gedaan bij Strix lease (www.strixleaseservice.nl). zeer correcte maatschappij, snel en een goede offerte. Ze willen zich wat meer gaan toeleggen op de motor lease. wellicht voor de toekomstige lease motorrijders een goede tip!!
 
Super voor je! Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het relatief gezien nog best een beetje duur vind, als ik het vergelijk met een auto :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan