Motor leasen?

-Jelmer-

Die hard MF'er
4 jan 2003
520
0
Weet iemand hier iets van? Wil me lease-bakkie eigenlijk wel inleveren, en mezelf een mooi TDM leasen ofzo :9~
 
Lease-afdeling van je bedrijf vragen of anders contact opnemen met de leasemaatschappij waar je bedrijf bij leased. Waarschijnlijk leasen ze bij meer dan bij één maatschappij.

Ik weet niet hoe ze een motorfiets afschrijven. Heb ooit gehoord van iemand die een Harley leaste (yep, een manager ;) ) dat de motor in de leasetermijn volledig wordt afgeschreven; belachelijk, geef ik toe, maar ze schijnen het te doen en dat tikt fors door in het leasetarief. Maar... euh hoeveel km rij je per jaar en als je geen auto least, krijg je dan je leasevergoeding bruto bij je salaris? Met het wegvallen van de fiscale bijtelling e.d. kan dit financieel ook een erg leuk plaatje opleveren.
 
Motor wordt ook zeker niet volledig afgeschreven over de looptijd van het contract :) Dat is onzin! Er zijn inderdaad wel lease-maatschappijen die motor-lease aanbieden, maar vergeet niet dat het meestal niet tot de kern activiteiten van een leasemaatschappij behoort. Ze zullen dus inderdaad wel scherp calculeren met de restwaarde en onderhoudscijfers kunnen ze maar moeilijk bemachtigen..wij hebben meerdere motoren rijden, maar dat zijn vooral politie motoren..en daar is een aparte contractvorm op van toepassing waarbij niet het gehele onderhouds risico bij de leasemaatschappij ligt :)

Maar vraag het je wagenparkbeheerder, de klant is koning dus is er altijd wel iets mogelijk *D
 
Jelmer,
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een nieuwe fiets kan leasen. Ik heb nu een alfa 156 en het contract loopt per 1 maart as. af. Vanaf dat moment ga ik een FJR1300 rijden. Deze wordt volledig geleased incl. benzinepas. Zelfs via mijn baas de complete kleding kunnen regelen. Eerst was het de bedoeling dat het via Leaseplan zou lopen. Maar daar werd de juffrouw met wie het contract samengesteld was terug geroepen door de directie. Gelukkig bleek Koops lease in Almere ook bereid te zijn een motorfiets te leasen :} . Succes er mee en laat het ons even weten hoe het afloopt
 
Jelmer,
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een nieuwe fiets kan leasen. Ik heb nu een alfa 156 en het contract loopt per 1 maart as. af. Vanaf dat moment ga ik een FJR1300 rijden. Deze wordt volledig geleased incl. benzinepas. Zelfs via mijn baas de complete kleding kunnen regelen. Eerst was het de bedoeling dat het via Leaseplan zou lopen. Maar daar werd de juffrouw met wie het contract samengesteld was terug geroepen door de directie. Gelukkig bleek Koops lease in Almere ook bereid te zijn een motorfiets te leasen :} . Succes er mee en laat het ons even weten hoe het afloopt

dit gaat dus via de baas

is het ook mogelijk om als particulier een motor te leasen inclusief onderhoud en benzine??

en wat kost zoiets?
 
Jelmer,
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een nieuwe fiets kan leasen. Ik heb nu een alfa 156 en het contract loopt per 1 maart as. af. Vanaf dat moment ga ik een FJR1300 rijden. Deze wordt volledig geleased incl. benzinepas. Zelfs via mijn baas de complete kleding kunnen regelen. Eerst was het de bedoeling dat het via Leaseplan zou lopen. Maar daar werd de juffrouw met wie het contract samengesteld was terug geroepen door de directie. Gelukkig bleek Koops lease in Almere ook bereid te zijn een motorfiets te leasen :} . Succes er mee en laat het ons even weten hoe het afloopt

IDD, logisch om met m\'n werkgever te checken natuurlijk. Tjonge, maar jij levert een Alfa 156 in voor een FJR1300... ok schitterende motor, maar ook wel een mooie wagen...

Einde van maand contractbespreking met de baas, dus dan maar \'s een balletje opgooien :)

Die website van Koops heb ik gevonden, maar even onthouden. Hier is er nog 1:
http://www.motorlease.nl/
 
dit gaat dus via de baas

is het ook mogelijk om als particulier een motor te leasen inclusief onderhoud en benzine??

en wat kost zoiets?
Mark, volgens mij is het niet mogelijk om als particulier een motorfiets te leasen volgens Full Operational Lease. Wat de kosten betreft, de FJR1300 is, wat ik van mijn werkgever begreep, in de lease maar ca. 10% goedkoper dan een alfa 156 dus best wel duur eigenlijk.
 
Mark, volgens mij is het niet mogelijk om als particulier een motorfiets te leasen volgens Full Operational Lease. Wat de kosten betreft, de FJR1300 is, wat ik van mijn werkgever begreep, in de lease maar ca. 10% goedkoper dan een alfa 156 dus best wel duur eigenlijk.

was er al bang voor dat het niet mogelijk zou zijn inclusief brandstof etc...

gelukkig krijg ik van mijn werkgever een ZEER leuke reiskosten vergoeding voor de motor
 
Jelmer,
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een nieuwe fiets kan leasen. Ik heb nu een alfa 156 en het contract loopt per 1 maart as. af. Vanaf dat moment ga ik een FJR1300 rijden. Deze wordt volledig geleased incl. benzinepas. Zelfs via mijn baas de complete kleding kunnen regelen. Eerst was het de bedoeling dat het via Leaseplan zou lopen. Maar daar werd de juffrouw met wie het contract samengesteld was terug geroepen door de directie. Gelukkig bleek Koops lease in Almere ook bereid te zijn een motorfiets te leasen :} . Succes er mee en laat het ons even weten hoe het afloopt

Klopt het dat er voor een motor geen bijtelling geldt?

En hoe doe je dit in de winter? Stel dat het ijzelt en sneeuwt, ga je dan nog op de motor?
 
Weet iemand hier iets van? Wil me lease-bakkie eigenlijk wel inleveren, en mezelf een mooi TDM leasen ofzo :9~

Hoi Jelmer,

Bij Hilterman-lease zal het ook wel kunnen. Ik ben daar in het verleden weleens bezig geweest voor een combinatie-contract. Een minimaal koekblikje en een klein motortje op een contract.
Zelfs dat was mogelijk, (compleet met toestemming van de baas) maar voorwaarde was wel dat het niet-gebruikte voertuig bij een inleverpunt (een garagebedrijf) ingeleverd zou worden.
Berekening gaf toen aan dat een Fiat Panda icm een BMW F650 haalbaar zou kunnen zijn, maar mijn echtgenote vond dat geen goed idee. (Bijbetalen voor een Panda :( )

Voor de prijsindicatie: Ik reed indertijd een Toyota Corolla Station zonder bijbetalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan