motor leasen

Ik was ff vergeten dat ik hier ook nog in gereageerd had :)
Nee, 't is helaas geen leasemotor geworden. Mijn directe baas was wel akkoord, maar de rest van het MT niet. Het wordt dus toch een koekblik (V50). Helaas.

Ik had wel een offerte van de r1200gs. Via bmw-lease krijg je al een aardig idee; via je lokale bmw-dealer heb je met een paar dagen een offerte in huis.
Ze hebben toch niet met een argument gegooid als 'het is niet representatief'?
 
Ze hebben toch niet met een argument gegooid als 'het is niet representatief'?

Nee, eigenlijk niet en ze zagen er ook de voordelen wel van in. In willekeurige volgorde, wilden ze voor mij geen uitzonderingspositie binnen 't bedrijf, hadden ze uit 't verleden vervelende ervaringen met niet nakomen van lease-afspraken (zelfs met contract) dus waren ze bang eventueel met 'n motor opgescheept te zitten, vonden ze uit 't oogpunt van "goed en verantwoordelijk werkgeverschap" dat ik toch een groter risico liep (nou ja, kan ik op zich ook wel waarderen - hoewel ik het er niet mee eens ben, maar ja, ongevalscijfers spreken voor zich) en ik moet ook aardig wat materialen meenemen (vandaar de keuze voor een 1200 gs)
 
Prive is het geen optie: financial is gewoon een ordinaire dure lening operational is leuk als je echt veel rijdt. Meestal niet dus. BMW biedt beide ook aan.

Ik rijd een F800ST leasemotor met alle opties (+xenon & tomtom) (fiets heeft 14.000 euro aan waarde) 30k per jaar, 3 jarig contract 480 euro ex btw, ex brandstof per maand. Goede deal volgens mij. Zeker bijtelling technisch gezien interessant.

Nu ga ik op jacht naar een R1200R (mijn contract loopt af (over 5maanden) ;) )

Ow, mijn werkgever is zo ruimdenkend dat ik ELKE motor kan leasen. Dit gaat nu via een normale autoleasemaatschappij.
 
Laatst bewerkt:
Voor een particulier is operationeel leasen niet interessant, alleen al omdat je BTW moet betalen over de kosten die je anders zelf toch wel had gehad... zakelijk ligt dat anders, dan kun je (meestal) die betaalde BTW wel weer aftrekken verrekenen.

Hetzelfde geldt voor het leasebedrag + brandstof, dat zijn dan immers bedrijfskosten die ten laste komen van de winst. Als particulier kun je BTW-aftrek wel vergeten, en natuurlijk betaal je gebruiks- en eventuele financieringskosten van je salaris, maar de fiscus heeft daar niet zoveel boodschap aan ben ik bang :N

Daarnaast - en dat geldt ook voor financiële lease - is de gehanteerde rente over aanschaf doorgaans erg hoog. Je moet al snel rekenen op 9 à 10 procent jaarlijks, of meer. Dat kan zelfs met een persoonlijke lening stukken goedkoper. Beter is natuurlijk om gewoon te sparen, het motortje netjes te houden, en op tijd weer in te ruilen c.q. op te rijden. De keuze tussen die laatste 2 hangt een beetje af van hoeveel kilometers je jaarlijks op de klok zet, en hoe courant de motor van jouw keuze is.

Ikzelf rij privé, spaar dus gewoon, en vindt het niet erg dat het een beetje geld kost; geld moet immers rollen...

Aanvulling: voor een werknemer kan het mogelijk interessant zijn om i.p.v. een lease-auto te kiezen voor een lease-moto (als de baas dat goed vindt), maar dan zou je de bijtelling eens af moeten zetten met de verwachtte kosten die zelf kopen + gebruiken met zich mee brengen. Nadeel: een volledig vrije keuze heb je dan natuurlijk niet, want het aantal motoren dat daadwerkelijk wordt aangeboden in de operationele lease is vrij beperkt.
 
Laatst bewerkt:
Prive is het geen optie: financial is gewoon een ordinaire dure lening operational is leuk als je echt veel rijdt. Meestal niet dus. BMW biedt beide ook aan.

Ik rijd een F800ST leasemotor met alle opties (+xenon & tomtom) (fiets heeft 14.000 euro aan waarde) 30k per jaar, 3 jarig contract 480 euro ex btw, ex brandstof per maand. Goede deal volgens mij. Zeker bijtelling technisch gezien interessant.

Nu ga ik op jacht naar een R1200R (mijn contract loopt af (over 5maanden) ;) )

Ow, mijn werkgever is zo ruimdenkend dat ik ELKE motor kan leasen. Dit gaat nu via een normale autoleasemaatschappij.

Ik heb een offerte voor een Burgman (waarde 9000 euro), 35K per jaar, 3 jaar voor 456 euro (ex btw, ex brandstof). Voor een Deauville van 11500 is het bedrag al 557 euro. Waar heb jij je motor zo goedkoop kunnen leasen?

(...en zijn er nog vacatures bij je werkgever :P )
 
Als je zakelijk kunt leasen altijd doen, geen bijtelling, netjes de sleutels inleveren bij elke beurt en dan weer vrolijk een vervangende motor meekrijgen. Heb een contract van 5 jaar/20 k per jaar bij BMWlease. Geweldig. Gewoon een offerte opvragen en je weet wat je krijgt.
Zit nog elke dag lachend op m'n motor. Rijd als vierwieler een 7-serie en dat vond m'n werkgever iets te gortig om te leasen, dus dan doe ik het maar met een GT 1200 incl. zumo, complete BMW outfit.
Nog een jaartje en ik ga een verse halen!

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan