Motor Leasen?!

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
Assen
Kreeg van m'n huidige leasemaatschappij het volgende antwoord op een mailtje wat ik een maand of 2 :? geleden heb verstuurd:

___________________________________________________________

Geachte *********,

Een motor leasen bij Leaseplan is mogelijk, in de autoregeling (beleid in
leasing) van uw werkgever
wordt hier echter niks over vermeld, dus het is niet uitgesloten. Om hier
zekerheid over te krijgen moet u met een accoord van uw manager
contact opnemen met de directeur wagenparbeheer, dhr. ***** e-mail
***.*****@*******.nl en met zijn goedkeuring kunnen we het
beleid aanpassen.

Met vriendelijke groet,

**** *********

___________________________________________________________

Vind ik wel goed nieuws. Toch maar eens over babbelen!
 
Ik zou het persoonlijk niet doen.
Begrijp me niet verkeerd , motor is erg :9~ .
Maar een auto is toch een stuk handiger, denk aan weeromstandigheden,bagageruimte etc.....
 
Ik heb wel eens gehoord dat je over een lease-motor geen bijtelling hoeft te betalen?

Weet alleen niet of dat helemaal waar is :) .
 
Ik heb wel eens gehoord dat je over een lease-motor geen bijtelling hoeft te betalen?

Weet alleen niet of dat helemaal waar is :) .

ik heb dat ook gehoord van personeelszaken. Die mensen zouden het moeten weten toch?

Toch eens met de belastingdienst bellen.
 
In de winter (lees sneeuw) maanden ben je mooi de bok.

Al zou ik graag een R6 hebben IPV een golfje!

(heb nu geen R6 EN geen Golfje :( )


 
Uiteraard moet je wel bijbetalen...

En ik heb het ook al eens gevraagd aan mijn oude baas, en bijna niemand doet het dus. Waarom? Te gevaarlijk...
Vooral supersports krijg je bijna nooit voor elkaar.

Maar niet schieten is altijd mis natuurlijk...
 

Ach.... het heeft ze voor en ze tegen. Het is natuurlijk geweldig een motor van de zaak. Lekker scheuren op kosten van de baas. Maar wat als het winter wordt? Dan gaat het vaak vriezen en dat is dan best fris. Mijn vriendin en ik reden vorrige winter gewoon met -10 door, niet iedereen vind dat leuk. Wat nu als je eens naar klanten moet en jij moet je collega mee nemen? Zie in gedachte een mooie vrouw met super lange benen en een mantelpakje :9~ achter op stappen. Oke, slecht voorbeel maar je begrijpt wat ik bedoel. Voor een zakelijk gebruik is meestal een auto beter geschikt........ helaas.... '(
 
Ik zou erg opletten als ik jou was.

Ik heb vorig jaar offertes aangevraagd bij verschillende maatschappijen (CW Lease, TOP Lease en Lage Landen) die bij mijn werkgever een contract hebben.

Voor een CBR600F modeljaar 2000 (van grofweg 24.000 gulden) moest ik 1550 gulden per maand betalen. Ter vergelijk: Mijn huidige Renault Clio 1.6 RXE (31.000 gulden belastbaar) kost 1220 gulden, heeft een dak en kan ik het hele jaar gebruiken.

Het leasecontract van de motor mocht maar 19 maanden lopen (oftewel de verrekende afschrijving is hoger), de verzekering was een stuk duurder (rekent de leasemaatschappij gewoon door) en het onderhoud was een stuk kostbaarder (wordt ook gewoon doorgerekend). Daarnaast moest de motor verplicht in een overdekte stalling geparkeerd worden (stallingsclausule) en mijn werkgever was niet van plan mij daar ook nog eens voor te compenseren.

Het kwam voor mij beter uit om dus privé een motor te gaan rijden i.p.v. privé een auto te rijden.

Wie weet zijn de leaseprijzen inmiddels veranderd, maar bij mij op het werk zijn toch een heel aantal motorrijders en die hebben allemaal een auto van de zaak en de motor privé.
 
Wat eventueel een optie is:
Je auto alleen bedrijfsmatig gebruiken(op papier dan iig)
Zeggen dat je prive alleen motor rijdt hierdoor hoef je geen bijtelling te betalen.

Ik weet dat dit kan als je 2 auto's hebt waarvan een een leasebak en de ander van ongeveer gelijke waarde.
Hoe het precies in elkaar zit moet je even navragen bij de belastingdienst of belasting adviseur, maar zo een soort regeling is mogelijk en bespaart je toch aardig wat als het kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan