Motor-liefde

enough

MF'er
7 mrt 2009
161
1
almere
Hallo allemaal,
ik vraag me af wat jullie er toe heeft gedreven motor te gaan rijden?
Wat jullie droom-motor is?
En welke bike nu in je bezit is?
Ik wilde eigenlijk al van kleins af aan motor rijden. Toch kwam het er steeds niet van. B| Maar wel elk jaar tegen mijn vriendin zeggen in mei als alle rijders weer de weg op gingen ga toch binnenkort is beginnen :Y Tot ik voor mijn verjaardag een proefles kreeg, meteen verkocht en 3 maanden later stond a erbij op mijn roze papiertje pasje. Mei 2009 een cbr1000f O-) aangeschaft een heerlijke motor, maar mijn absolute droomfiets is toch de suzuki gsx-r 750. Hopelijk na wat sparen ga ik deze volgend jaar aanschafen *O* *O*
Ben benieuwd naar jullie verhalen?! 8-)
 
idd de vrijheid :Y . en de ontspanning dat werkt bij mij altijd goed :) . vooral als ik teveel an me hoofd heb, dan is het heerlijk om ff te rijden :).

me droom motor is de ducati 996 sps. maar toen die uitkwam was ik nog geen 18.
komt er nog wel. maar meer voor erbij dan denk ik.

ik rij nu op een gsx-r750 k6 rizla waar ik heel blij mee ben.
 
Tis wat anders dan mainstream.
Is lekker ontspannend.
En een extra dimensie: het hellen in de bochten.

Leuk dus. :)
 
Ben dan zelf nog bezig met me rijbewijs halen maar,
Wou het al van jongs af aan(ben vorige jaar pas 21 geworden)
Maar gewoon tot rust komen op zo motor en genieten van de vrijheid die je heb:)
lekker uitwaaien op de motor heerlijk doe niks lievers
 
Fietste vroeger altijd langs Jan Dokter motors om even te kwijlen
bij de Lucky Strike Replica die daar jaren in de etalage heeft gestaan.
+- 10 jaar later toch het rijbewijs gehaald en mijn oude droom gekocht:
3667458091_f343f71abe.jpg

Reed prima maar een jaar later toch voor iets nieuwers gegaan:
3912018677_5d9e17aab5.jpg

Tot op heden zeeeeeeer tevreden maar kijk toch stiekem naar de Speed Triple,
denk eind dit jaar.
 
Motorrijden was gewoon een droom van mij, zoals voor vele jongens :)
Maar ben echt lekker gemaakt voor het motor rijden door mijn neef.
Als 5 jarig knulletje stond ik al kwijlend aan de weg als hij voorbij kwam met een wheely _O- Veder vind ik de vrijheid uiteraard heerlijk, de power van het accelereren en het hangen in de bochten.

Ik rijd overigens op een R6 uit 2007 echt een heerlijke fiets.
Mijn droom motor is toch wel een CBR 1000RR.
 
Wild vroeger het A-tje ook al halen, heb het nu 3 jaar en zou het niet meer kwijt willen.
Het is idd het gevoel van vrijheid, lekker op de bike toeren.
De auto pak ik omdat ik 'm soms nodig heb, maar de motor pak ik voor de fun en voor het gemak :]
Heb nu een Fireblade uit '96 en mijn droommotor is het laatste type Blade of een dikke Duc 1098/1198 (liefst een Desmosedici, maar dan kom ik net ff een paar knaken te kort)
 
Hallo allemaal,
ik vraag me af wat jullie er toe heeft gedreven motor te gaan rijden?
Wat jullie droom-motor is?
En welke bike nu in je bezit is?


hhhmmm, het begon jaaren gelden, toen remond een klein kereltje was van een jaar of 8
toen was er een oom, 'lange Jaap' (hij was 2.15)
en Jaap reed motor, voor het eerst gezien op een harley-achtige chopper, en even achterop om een ritje door de woonwijk te doen, heel imponerend natuurlijk als je een jaar of 8 bent, met dat diepe brom geluid
later stapte lange jaap over op sport, en supersport, waar ik alleen maar naar heb mogen kijken.

vervolgens toen ik 15 was begon me vader met lessen, gaven wij hem voor zn verjaardag, die vervolgens een pan european ging rijden

dit alles, maakte dat ik verliefd was (/ben) op motoren, en reed op mijn 16de natuurlijk geen scooter, maar een schakelbrommer! een yamaha TZR
1,5 jaar lekker op rondgereden, en mijn autorijbewijs gehaald
na me autorijbewijs, direct doorgegaan voor me motorrijbewijs, en gehaald

en straks ben ik de trotse bezitter van een kawa gpz400r
droommotor? hmm, heb ik niet echt, maar ik houd wel van motoren met 'karakter'
en zal dan ook eerder iets als een speed triple, of een monster 1100 gaan rijden dan een R1 of een ninja
maar die passen imho gewoon meer bij mij :9

en dat is ook het mooie aan motorrijden, zoveel verschillende soorten rijders, en motoren die daar bij passen
zodat iedereen voor hem of haar de beste beleving kan hebben
want dat is het toch, de beleving, het geluid, de elementen, het gevoel van power
 
Wat moet je anders in het weekend?
Zit me hier binnen stierlijk te vervelen met die pest-sneeuw overal.
Laten we het omdraaien: hoe houden die duizenden mensen het uit zonder motor?!?!
 
Dat vrijheid is de grootste bullshit die er maar bestaat.
Je hijst je eerst is een jas, broek, handschoenen, laarzen en helm (en evt. een coll) en daarna met je gemiddeld 100+ paarden in bedwang houden om je roze papiertje/pasje niet kwijt te raken.
Tegelijkertijd moet je op alles en iedereen letten omdat je kwetsbaar bent en ze jou niet in de gaten houden zolang ze geen rechten hebben om je een dikke boete (liefst art. 5 voor iets te entoussiast wergtrekken bij het stoplicht) te geven.
Lekker vrij :N
Bij mij is het gewoon een aangeboren afwijking denk ik want ik kan echt geen zinnig antwoord geven waarom.
Ik weet alleen uit ervaring dat ik doodongelukkig ben als ik niet kan rijden en de sneeuw duurt me ook alweer veel te lang.
Het liefts ga ik gewoon op de motor naar het werk maar ik heb geen zin in een valpartij met veel schade door de gladheid dus ik hoop op een flinke dooiperiode en als die witte zooi weer weg is mag het wel weer flink gaan vriezen... zolang het maar sneeuwvrij blijft.
 
Dat vrijheid is de grootste bullshit die er maar bestaat.

Och, zal voor iedereen anders zijn.
Ik heb wel dat gevoel dat niets en niemand me in de weg staat als ik motor rijd. Ik noem dat vrijheid, ja.

Ik moet wel zeggen dat het in de loop der jaren wat slijt, meer een gewoonte wordt en dat het niet zo bijzonder meer is als de eerste jaren. Maar dat hoort er ook bij.
 
Hallo allemaal,
ik vraag me af wat jullie er toe heeft gedreven motor te gaan rijden?
Wat jullie droom-motor is?
En welke bike nu in je bezit is?
Ik wilde eigenlijk al van kleins af aan motor rijden. Toch kwam het er steeds niet van. B| Maar wel elk jaar tegen mijn vriendin zeggen in mei als alle rijders weer de weg op gingen ga toch binnenkort is beginnen :Y Tot ik voor mijn verjaardag een proefles kreeg, meteen verkocht en 3 maanden later stond a erbij op mijn roze papiertje pasje. Mei 2009 een cbr1000f O-) aangeschaft een heerlijke motor, maar mijn absolute droomfiets is toch de suzuki gsx-r 750. Hopelijk na wat sparen ga ik deze volgend jaar aanschafen *O* *O*
Ben benieuwd naar jullie verhalen?! 8-)
Heropstapper ("dagelijks" woon-werk dan)
Ben de files en de linksklevers beu, ik haal in waar het fysisch mogelijk is, scheelt mij massa's grijs haar en maagoprispingen...
 
Maat van mij had een ZXR 750. Hij heeft me het Kawasaki-virus gegeven waar ik nooit meer vanaf ben gekomen. 1 Zx6r en 2 Zx9r's verder rij ik nu op mijn 3e Zx9r van 2004.
full

Droomfiets heb ik niet. Als echte Kawafiel vind ik de Zx10r niet mooi en rij dus waarschijnlijk nog heel lang met deze fiets door.
 
Laatst bewerkt:
Hmm een jaar of 15 geleden aangestoken met het motor-virus door m'n pa.
Was toen helemaal idolaat van een cbr 900rr tiger (vind ik overigens nog steeds de mooiste ss van de midjaren 90)
Toen ik eindelijk m'n rijbewijs had gehaald op m'm 19e kocht ik genoodzaakt door de 25kw regeling een sv650 '04.
2 jaar later kocht ik 1 van m'n droom-motors namelijk een rsv mille 04 factory
Overige droommotors waren duc 998, mv agusta en een busa maar die zullen er nooit komen..
Volgende motor word een 4cilinder ss van japanse makelij
 
Waarom motorrijden?
Hoort bij de leeftijd he.
En m'n vrouw is al niet blij met de motor maar een jongere vriendin (wat een ander symptoom van de leeftijd is ) daar was ze helemaal tegen .
 
De 'vrijheid' vind ik altijd zo'n onzin :X Wat is er dan zo vrij aan? Op je trapfiets ben je ook vrij: das ook een stuk goedkoper waardoor je financieel nog vrijer bent en blijft ook. Vrijheid... :')

Waarom dan wel dat hardnekkige motorvirus? Mijn vader heeft altijd motoren gehad. Toen ik klein ws, was dat een oude Aermacchi 250. Dat ding was nooit helemaal ok en stond dan ook vrijwel altijd stil. Ik denk dat bij mij daardoor de wens om vooral te rijden en te rollen gekomen is :9 Verder van kinds af aan met pa mee naar motorrace, -cross, speedway, grasbaan, etc. Ook wel autodingen trouwens, maar dat heeft me nooit zo gegrepen als de tweewielers. Op m'n 16e was het dan ook logisch om aan de brommers te beginnen. Daar ben ik wat te lang in blijven hangen, maar uiteindelijk kwam toch het besef dat je op een motor veel makkelijker en veiliger veel harder kan rijden ;) Het geeft gewoon een kick en het is heerlijk om na een dagje werken, studeren of anderszins serieuze shit op de motor te stappen een eens flink wat binnenweggetjes af te raggen. Misschien is dat ook wat menigeen 'vrijheid' noemt? Ik vind dat meer ontspanning :Y
 
Toen ik met MarofThymen kreeg, vond ik het drie keer niks dat hij een motor heeft en hem ook nog eens gebruikt. Het liefste zag ik dat ding helemaal niet. Maar toen zat de tijd er aan te komen dat hij voor vijf maanden stage moest gaan lopen op een schip. We spraken af om ieder weekend samen door te brengen.
Op 6 september 2009 was de Dierenvoertoer en daar wilde hij perse mee. Nou ja, voor mij was er dus eigenlijk geen andere keus dan achterop springen en mee gaan. Dus op 5 september 2009 maar even een ritje gedaan om te kijken of ik het wel durfde en zo. En raad eens *D Het was zo geweldig!!! Wanneer de sneeuw en gladheid opgerot is, kan ik beginnen met lessen. Mijn theorie heb ik in elk geval al binnen 8-)
 
Bij mij in de familie heeft niemand iets met motoren, daar kan ik het niet van hebben. Vanaf mijn 16e reed ik op een schakelbrommer, hoewel ik eigenlijk meer aan het sleutelen was dan rijden omdat er altijd wat mee was. Verder keek ik heel veel naar langsrijdende motoren en als lichte motor was de ZXR400 wel echt mijn droommotor. Dus die kwam er ook toen ik 18 was en de brommer de schuur uit :) Duurde toen wel nog een paar maanden voordat ik mijn rijbewijs had. Na het motorrbw heb ik ook m'n B gehaald, maar autorijden doe ik niet voor mijn plezier en motorrijden wel :)
 
Vrij voel ik me onder alle omstandigheden en op de motor is dat niet anders c.q. meer.
Echter wat mij 'tikt' is dat brok pure geweld onder mijn gat. Zodra ik het gas opendraai, voel ik dat in iedere vezel van mijn lichaam. Gewoonweg pure fascinatie! En tel daarbij de elementen van wind, weer en met name het geluid op, dan is mijn beleving van motorrijden, in woord, redelijk dicht benaderd. :Y ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan